خانه » آموزش » رعایت موارد بهداشتی در مراسم عروسی

رعایت موارد بهداشتی در مراسم عروسی

رعایت موارد بهداشتی در مراسم عروسی

برگزاری مراسم عروسی برای همه جوانان از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که عروسی خاطره‌انگیزترین روز در ابتدای زندگی مشترک خواهد بود. همه‌ی زوج‌های جوان مایلند برنامه‌های روز عروسی روی نظم باشد و مهمانان احساس رضایت داشته باشند. برای  برگزاری مراسم عروسی می‌بایست مراحل مختلفی مثل پیدا کردن آتلیه و عکاس خوب، رزو تالار، انتخاب سالن زیبایی برای عروس و آرایشگاه مردانه برای داماد طی شود. قطعاً عروس و دامادها دوست دارند که در نهایت همه‌ی مهمانان در کنار آن‌ها ساعات خوشی را گذرانده و با سلامتی به منزل برگردند. بنابراین علاوه بر فراهم کردن ساعاتی خوش می‌بایست نکات بهداشتی و نظافتی نیز در طول مراسم عروسی رعایت شود. به این ترتیب در این مقاله به بررسی چگونگی رعایت موارد بهداشتی در مراحل مختلف برگزاری مراسم عروسی می‌پردازیم.

رعایت موارد بهداشتی در مراسم عروسی

بهداشت سالن زیبایی را کنترل کنید!

بدیهی است که عروس و داماد و مهمانان درجه یک در مجلس عروسی، قبل از هر چیز به سالن زیبایی رفته تا به خود رسیدگی کنند. بهتر است کارکنان و پرسنل سالن زیبایی با دستکش و پیش بند کار کنند و قبل از انجام آرایش بر روی صورت هر فرد دست‌های خود را بشویند. ابزاری که در آرایشگاه از آن استفاده می‌شود شامل موچین، شانه، قیچی و… باید مرتباً با الکل ضدعفونی شوند. بهتر است هر فرد از حوله مخصوص خود استفاده کند تا از بروز مشکلات پوستی و… جلوگیری شود. بنابراین زمانی که برای انتخاب سالن زیبایی اقدام می‌کنید، حتما به بهداشت و تمیزی آن هم دقت کنید.

انتخاب بهترین آتلیه برای ثبت خاطرات

روز عروسی از شگفت انگیزترین روزهای زندگی عروس و داماد است و همه دوست دارند که بهترین لحظات این روز مهم را با گرفتن عکس و فیلم ثبت کنند. بنابراین حتما به جستجوی یک آتلیه با تیم تصویربرداری حرفه‌ای خواهند بود. کیفیت دوربین‌ها و توانایی شخص فیلم‌بردار از مسائل حائز اهمیتی است که هر آتلیه عکاسی باید داشته باشد. علاوه بر این آتلیه باید دارای امکانات تصویر برداری شخصی از عروس و داماد نیز باشد تا عکس‌های دونفره زیبایی را از عروس و داماد در آتلیه ثبت کنند. در هر آتلیه‌ای نیز باید اصول بهداشتی رعایت شود. صندلی‌ها، دکورهای عکاسی و دیگر تجهیزات باید مرتباً تمیز شوند تا خاک و آلودگی ضرری به سلامت عروس و داماد یا کادر آتلیه نرساند.

خانِ آخر برگزاری عروسی، انتخاب تالار

رعایت موارد بهداشتی در مراسم عروسی

به طور معمول عروس و داماد می‌بایست مکانی را به عنوان تالار پذیرایی عروسی انتخاب کنند تا ضمن برگزاری جشن عروسی، از مهمانان به خوبی پذیرایی شود. در عروسی‌ها بسته به توانایی مالی افراد به صرف شیرینی، میوه، شربت یا چای و شام از مدعوین پذیرایی می‌شود. پذیرایی از مهمانان برعهده کارکنان همان تالار خواهد بود. بنابراین مهم‌ترین جایی که باید نکات بهداشتی را در آن رعایت کنند تالار است. سرویس‌های بهداشتی، فضای تالار، میز و صندلی‌ها باید کاملا تمیز باشد، میوه‌ها و ظروف پذیرایی پیش از شروع مراسم به خوبی شسته شوند. چرا که نظافت و مرتب بودن پذیرایی در تالار بیشتر از زیبایی ظاهری آن برای عروس و داماد هر عروسی مهم است.

آیا برگزاری عروسی در شرایط کرونایی امکان‌پذیر است؟

اگرچه به صورت معمول هم رعایت بهداشت از اصول مهم در سالن زیبایی، تالار یا آتلیه بوده است؛ اما در شرایط امروزی که کرونا در سراسر کشور عزیزمان بیداد می‌کند، پروتکل مخصوص به هر قسمت نیز از سوی ستاد مبارزه با کرونا بر اصول و قواعد پیشین اضافه شده است:

  • پروتکل بهداشتی در سالن زیبایی: آرایشگر و تمامی دستیاران باید در حین کار ماسک بزنند و از دستکش استفاده کنند. و پس از پیرایش هر فرد دستکش را تعویض کنند. بیشتر از گذشته و مرتباً دست‌های خود را با آب و صابون بشویند و افراد را با علائم سرفه، عطسه تب و… نپذیرند.
  • پروتکل بهداشتی در آتلیه: کارکنان باید فاصله 5/1 متری با افراد را حفظ کنند. و نیز حداقل تصویربرداران از ماسک استفاده کنند. زیرا همانطور که می‌دانید ویروس کرونا در هوا معلق مانده و از طریق تنفس منتقل می‌شود.

رعایت موارد بهداشتی در مراسم عروسی

  • پروتکل بهداشتی در تالار: اصول بهداشتی در تالارها از دو مرحله پیش بیشتر است. اول اینکه میزبان می‌بایست تعداد مهمانان خود را بسته به ظرفیت تالار کم کند، تا افراد با فاصله بنشینند. سقف تالار باید بلند باشد و در غیر این صورت مراسم باید در فضای باز صورت بگیرد. بهتر است یک دستگاه تب سنجی تهیه و مهمانان پیش از ورود کنترل شوند تا افراد با دمای بدن بالا وارد فضا نشوند. روی همه میزها باید محلول ضدعفونی کننده دست باشد و افراد مرتب دست‌های خود را ضدعفونی کنند. همچنین مدعوین باید با ماسک وارد شده و در تمام مدت با ماسک باشند.

بدیهی است که رعایت اصول مراقبتی و حفاظت از جان مهمانان بسیار مهم است و در صورتی که تالار یا آتلیه یا سالن‌های زیبایی از رعایت پروتکل بهداشتی سر باز زنند، باید جوابگوی قانون باشند.

برنامه ریزی مناسب برای برگزاری عروسی

با توجه به مطالب فوق ممکن است پیدا کردن آتلیه، تالار یا سالن زیبایی مناسب که هم کارایی خوبی داشته باشند و هم اصول بهداشتی را رعایت کنند سخت باشد. برنامه ریزی برای رسیدگی به همه‌ی امور و نیز مدیریت مخارج هم از مسائل مهم برگزاری یک مراسم عروسی است. چرا که در تورم کنونی عروسی مخارج بالایی در بر خواهد داشت. اما در کشور ما گروه‌هایی هستند که می‌توان تمام امور برگزاری کلیه خدمات عروسی از آتلیه تا گل زدن ماشین عروس را به آن‌ها سپرد. و با یک برنامه ریزی درست عروسی را با بهترین کیفیت و کمترین هزینه برگزار کرد.

کلیه خدمات عروسی خود را از این آدرس بخواهید!

اگر می‌خواهید برنامه ریزی عروسی‌تان به درستی انجام شود، از هرجای ایران که هستید به این لینک سر بزیند: https://www.bia2aroosi.com

رعایت موارد بهداشتی در مراسم عروسی

بیا توعروسی نام وبسایتی جامع و کامل برای برنامه ریزی و انجام کلیه خدمات عروسی است، که در اکثر شهرهای ایران مثل: اهواز، تهران، رشت، شیراز، اصفهان، تبریز، کرج و سایر شهرهای بزرگ کشور فعالیت می‌کند. همه‌ی آن‌چه باید برای عروسی تدارک دیده شود از باغ یا تالار، ماشین عروس، سالن زیبایی، میوه، شیرینی و شام، تا باقی مسائل با سایت بیا توعروسی برنامه ریزی و مهیا می‌شود. این وبسایت به عنوان اولین و برترین وبسایت ارائه دهنده خدمات عروسی و در جای جای ایران عزیز بسیار کاربردی بوده و توسط افراد با تجربه و با تحصیلات بالا مدیریت می‌شود. بنابراین با خیالی آسوده برگزاری عروسی خود را به مجموعه بیا توعروسی بسپارید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *