خانه » آموزش » چه کولر گازی رو انتخاب کنیم؟ همه چیز درباره انتخاب کولر گازی

چه کولر گازی رو انتخاب کنیم؟ همه چیز درباره انتخاب کولر گازی

کولر گازی یکی از پرطرفدارترین کالاهای بازار تأسیسات تهویه مطبوع است، چرا که هر سال پیش از شروع فصول گرم، شرکت های تولید کننده کولر گازی و اسپلیت، مدل های جدید خود را به بازار معرفی می کنند و مدل های سال های پیشین را از نظر کیفیت و مصرف بهینه، ارتقا می بخشند.

اهمیت این مسأله در حالی دوچندان می شود که اقتصاد کشور در مقطع فعلی و در آینده نزدیک می تواند دستخوش تغییرات گوناگون قرار گیرد و شرکت های وارد کننده و تولید کننده تجهیزات تهویه مطبوع، سیاست های خود را در زمینه قیمت گذاری محصولات خود بروز میکنند.

در حالت کلی، خرید کولر گازی مناسب منازل یا اماکن اداری می تواند تحت تأثیر ویژگی و کیفیت محصول و همچنین قیمت بهینه و مقرون به صرفه آن قرار گیرد؛ بنابراین، خرید اسپلیت مورد نظر از مرجعی که  مشخصات کیفی و قیمت محصول در آن، در هر مقطع بروزرسانی می گردد، امنیت و سهولت انتخاب را افزایش می بخشد.

پیشنهاد ویژه دماتجهیز چیلر هوایی اسکرال صنعتی بی کلد (TECH LINE)

کولر گازی مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

بسیاری از مشتریان کولر گازی و اسپلیت، اطلاع دقیقی از نحوه کارکرد، انتخاب ظرفیت و مدل مناسب فضای مسکونی و اداری خود ندارند.

در انتخاب کولر گازی دانستن این نکته که شهری که در آن زندگی می کنیم دارای چه نوع آب و هوا و اقلیمی است، ضروری است.

شرکت های تولید کننده کولر گازی، تنوع محصولات خود را بر اساس اقلیم های مختلف آب و هوایی مثل اقلیم های گرم و خشک، معتدل، حاره ای و … تعیین می کنند و بدیهی است اسپلیتی که مناسب شهری مثل رشت با آب و هوای مرطوب و معتدل طراحی شده در شهری مثل تهران کیفیت عملکرد مطلوبی ندارد.

انتخاب نوع کولر گازی بر اساس اقلیم جغرافیایی تنها یکی از مواردی است که می تواند در جریان خرید این محصول اثرگذار باشد.

اطلاع دقیق از متراژ محل نصب اسپلیت، آگاهی از دارا بودن یا فقدان کیت اینورتر و همچنین برچسب مصرف انرژی که معمولا روی سطح پنل داخلی این محصول درج می شود از موارد مهم انتخاب آن است.

راهنمایی و مشاوره انتخاب و خرید کولر گازی مناسب نیازمند علم، آگاهی و تجربه لازم در این زمینه است و هر مرجعی در این زمینه قادر به ارائه مشاوره و قیمت بروز نیست.

به همین دلیل است که علاوه بر درج اطلاعات کامل در مورد انواع کولر گازی در وبسایت دماتجهیز، کارشناسان فروش بخش تهویه مطبوع نیز به تمامی سوالاتی که ممکن است برای خریدار بوجود بیاید، پاسخ می دهند.

در وبسایت مرجع و فروشگاهی دماتجهیز، انواع برندهای ایرانی و خارجی کولر گازی و اسپلیت با قیمت های بروز و مشخصات فنی کامل در اختیار کاربران و مشتریان قرار گرفته که تنها با مقایسه و دریافت مشاوره تلفنی مناسب، در سریع ترین زمان ممکن، انتخاب کولر گازی مناسب، آسان می گردد!

 

چرا باید کولر گازی مورد نظرمان را از وبسایت و مرجع معتبر خریداری کنیم؟

خرید کولر گازی از وبسایت معتبری همچون دماتجهیز که از تجربه 16 ساله در زمینه فروش تأسیسات گرمایشی و تهویه مطبوع برخوردار است، این امکان را به خریدار می دهد تا با اطمینان کامل از محصول خریداری شده خود لذت ببرد.

وجود قیمت های رقابتی و بروز، تأمین کنندگان معتبر بازار تهویه مطبوع، کالاهای دارای گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش گسترده و البته شرایط نصب و راه اندازی ایده آل، در کنار ارسال فوری و حفاظت از سلامت فیزیکی محصول، دماتجهیز را به بزرگ ترین عامل فروش این کالای محبوب در کشور بدل نموده است.

در نظر داشته باشید که قطعا وبسایت های بسیاری در این زمینه فعالیت می کنند و حتی این امکان وجود دارد که برخی از آنها اقدام به فروش کولرهای گازی بدون گارانتی (نظیر کولرهایی که در شهرهایی مثل بانه و عسلویه خرید و فروش می شوند) نمایند؛ تفاوت دماتجهیز با دیگر وبسایت ها و ایجاد مزیت در همین اطمینان بخشی است که به خریدار ارائه می دهد.

توجه به این نکته که شما اسپلیت مورد نظر خود را از وبسایتی معتبر که عضو اتحادیه صنف شوفاژ و تهویه مطبوع است خریداری می کنید، ضروری است، چرا که خرید از چنین مرجع فروشی، امکان دسترسی سریع به کالای مورد نظر، نصب اصولی توسط تکنسین متخصص شرکت تولید کننده و همچنین بهره مندی از گارانتی معتبر محصول را برای شما ممکن می نماید.

چه کولر گازی رو انتخاب کنیم؟ همه چیز درباره انتخاب کولر گازی

تنوع مدل و برند کولر گازی در وبسایت دماتجهیز 

با توجه به گرمای هوا که معمولا از واپپسین روزهای اردیبهشت ماه آغاز شده و تا اوایل پاییز هر سال ادامه پیدا می کند و همچنین مساحت و ویژگی های منحصر به فردی که محل نصب کولر گازی می تواند داشته باشد، وبسایت مرجع و فروشگاهی دماتجهیز، این محصول را در مدل ها، ظرفیت ها و برندهای متنوع عرضه می کند.

وجود انواع مدل های کولر گازی دیواری، ایستاده، پنجره ای، پرتابل، کاستی و … در ظرفیت های گوناگون و با مشخصات فنی و ظاهری مختلف، خریدار را در انتخاب و خرید کولر گازی مد نظر خود مطمئن می سازد.

ضمن اینکه برخی از مدل های اسپلیت که در وبسایت دماتجهیز ارائه گردیده، از قابلیت تأمین گرمایش نیز برخوردارند و تجربه ثابت کرده در سالهای اخیر، بسیاری از مشتریان تأمین گرمای لازم را همانند ایجاد هوای خنک و مطبوع، از ویژگی های مهم اسپلیت مورد نظر خود می دانند.

با مراجعه به صفحه کولر گازی و اسپلیت در بخش تجهیزات و سیستم های تهویه مطبوع ساختمان در سایت دماتجهیز، می توانید برند دلخواه، ظرفیت مد نظر و همچنین اسپلیت دارای قابلیت تأمین سرمایش و گرمایش را به آسانی انتخاب کنید و با اطلاع از آخرین قیمت کالا، خرید خود را تکمیل نمایید.

در حال حاضر کولرهای گازی موجود در سایت دماتجهیز در قالب برندهای معتبر خارجی و ایرانی مانند ال جی (LG)، سامسونگ (Samsung)، اجنرال (O’General)، تراست (Trust)، هایسنس (Hisense)، میدیا (Midea)، گری (Gree)، پاناسونیک (Panasonic)، میتسوبیشی (Mitsubishi)، هیوندای (Hyundai)، تی سی ال (TCL)، ایران رادیاتور، تک الکتریک، زانتی، دایکین، سام، جی پلاس، مهراصل، انرژی، وستن ایر، گرین و … ارائه می گردند.

 

نکات مهم دیگر در انتخاب و استفاده ازکولر گازی مناسب 

علاوه بر مواردی که ذکر شد، در انتخاب و خرید کولر گازی باید به نکات مهم دیگری نیز توجه داشت؛

برق مصرفی در کشور ما با ولتاژ 220 ولت ارائه می گردد، اما در عین حال اغلب اوقات ولتاژ نمایش داده شده روی صفحه نمایش محافط برق عددی به مراتب کمتر از 220 را نشان می دهد!

کولر گازی مناسب از جریان مصرفی (آمپر) مناسب برخوردار است، که این امر نشان دهنده میزان اهمیتی است که شرکت سازنده برای مصرف انرژی قائل بوده است.

داشتن کمپرسور قوی، گاز مبرد مناسب و دوستدار محیط زیست و در کنار تمامی این موارد، طراحی شیک و زیبا و بخشیدن جلوه شیک به منزل یا محیط اداری، تجاری، ورزشی، تفریحی و … نکات دیگری است که در انتخاب محصول دلخواه می توانند نقش داشته باشند.

توجه داشته باشید بهترین کولر گازی موجود در بازار که تمامی نیازهای شما مشتری عزیز را بتواند تأمین کند، در صورت نصب غیر اصولی و عدم رعایت نکات ایمنی، تبدیل به کالایی بلااستفاده یا دست کم غیر بهینه می گردد.

رعایت نکات ایمنی و اصول نصب، اعم از رعایت حداکثر طول لوله های مسی که بعنوان رابط بین پنل داخلی و کندانسور خارجی قرار می گیرد، نصب در طبقه زیر سقف ساختمان، قرارگیری کندانسور روی پایه نگهدارنده مناسب با تحمل وزن پنل خارجی و … مواردی هستند که برای استفاده بهینه و طولانی از کولر گازی، الزامی می باشند.

کولرهای گازی همانند هر وسیله الکتریکی دیگری به سرویس دوره ای نیاز دارد. یکی از کارهایی که باید به صورت روتین، شش ماه یکبار صورت بگیرد، شستشوی فیلترهای پنل داخلی اسپلیت است که راندمان عملکرد این محصول را افزایش می دهد.

همچنین سرویس سالیانه و نظارت بر کیفیت عملکرد فین ها و لوله های مسی، گاز مبرد و دیگر اجزای دستگاه نیز الزامیست.

چه کولر گازی رو انتخاب کنیم؟ همه چیز درباره انتخاب کولر گازی

سخن آخر در مورد خرید کولر گازی مناسب 

فصل تابستان را با گرما و تابش آفتاب بیاد می آوریم. تعریق بالا، گرمازدگی و مشکلات ناشی از آن می تواند مخاطرات زیادی برای سلامتی به همراه داشته باشد. پرواضح است که استفاده از تکنولوژی مقرون به صرفه می تواند تحمل این سختی ها را تسهیل نماید.

کولر گازی می تواند انتخاب مناسبی برای مقابله با گرمای تابستان باشد، حال آنکه بسیاری از مدل های این محصول توانایی ایجاد گرمای لازم را نیز دار هستند که همین مساله کمک می کند علاوه بر فصل گرم تابستان در فصول دیگر هم دمای مطبوع محل زندگی و یا فعالیت شغلی خود را تأمین کنیم.

انتخاب و خرید یک کولر گازی مناسب می تواند دمای مطبوع محل سکونت یا فضای اداری یا تجاری شما را تا چند سال تأمین کند، اما همانطور که پیش تر ذکر شد انتخاب نادرست و یا حتی عدم رعایت نکات الزامی نصب و راه اندازی این محصول می تواند باعث محرومیت شما از دمای مطبوعتان گردد.

برای انتخاب کولر گازی مد نطرتان با برند، ظرفیت و مدل مناسب فضای خود، علاوه بر مطالعه این مطلب، می توانید به صفحه کولر گازی و اسپلیت بخش تهویه مطبوع سایت دماتجهیز مراجعه کنید و همچنین با کارشناسان مجرب و متخصص بخش تهویه مطبوع تماس بگیرید و از دریافت مشاوره تلفنی بهره مند شوید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *