تبلیغات چیست ؟
تبلیغات یک ارتباط بازاریابی و مارکتینگ است که برای تبلیغ یا فروش یک محصول یا یک خدمات یا یک ایده از پیام های شخصی کاملا حمایت مالی استفاده میکند ، تبلیغ دهنده معمولاً شغلهای هستند که تمایل دارند تبلیغات محصولات شان یا تبلیغات خدمات خودشان را انجام دهند و از این نظر تفاوت دارد که تبلیغ دهنده هزینه پیام را پرداخت میکند و بر آن هم ناظر هستند.
تفاوت تبلیغ با فروش شخصی این هستش کرد پیام تبلیغات غیرشخصی است یعنی به شخص خاصی هدایت نمیشه بلکه تبلیغات از طریق رسانههای جمعی تلویزیون رادیو شبکههای اینترنتی مستقیم مثل ها و وبلاگ ها ،پیام رسان های اجتماعی، وب سایت ها و پیام های متنی تبلیغات می شود ..
تبلیغات پیدا شده در پاپیروس در یونان باستان و روم باستان رایج بود . نقاشی دیواری یا سنگی برای تبلیغات تجاری جلوه دیگری از شکل تبلیغات باستانی است که تا به امروز در بسیاری از مناطق آسیا ، آفریقا و آمریکای جنوبی وجود دارد.
در چین باستان ، اولین تبلیغات شناخته شده شفاهی بود ، همانطور که در کلاسیک شعر (قرن ۱۱ تا ۷ قبل از میلاد) از فلوت های بامبو برای فروش شیرینی پزی ضبط شده است .
قدرت تبلیغات :
تبلیغات به عنوان کاملترین و قدرتمندترین ،قانع کننده ترین و دستکاری کننده ترین ابزاری که شرکت ها برای کنترل کاربران در سراسر جهان دارند ، تعریف شده است. این نوعی ارتباط است که معمولاً تلاش می کند مشتریان بالقوه را ترغیب به خرید یا مصرف بیشتربرند خاص محصول یا خدمات کند.
تأثیرات ایجاد شده آن در جامعه طی سالهای گذشته بسیار شگفت آور بوده است ، به ویژه در این عصر فناوری. تأثیرگذاری بر عادت های مردم ، ایجاد نیازهای واقعی ، الویت گذاری در ارزش ها ، تبلیغات مانند عقابی است که آماده شکار طعمه های خود است. به طور کلی تبلیغات به عنوان کمک اقتصاد و جامعه در بازار کسب و کار تأثیر مثبتی داشته است.
انواع تبلیغات در دنیا
تبلیغات تجاری اغلب به دنبال تولید بیشتر مصرف محصولات یا خدمات آنها از طریق ” مارک تجاری ” هستند ، که نام یا تصویر محصول را با کیفیت خاصی در ذهن مصرف کنندگان مرتبط می کند. از طرف دیگر ، تبلیغاتی که قصد فروش فوری را دارند به عنوان تبلیغات پاسخ مستقیم شناخته می شوند . نهادهای غیر تجاری که بیش از محصولات یا خدمات مصرفی تبلیغ می کنند شامل احزاب سیاسی ، گروه های ذینفع ، سازمان های مذهبی و نهادهای دولتی هستند. سازمان های غیرانتفاعی ممکن است از شیوه های اقناع رایگان ، مانند اطلاعیه خدمات عمومی استفاده کنند . همچنین ممکن است تبلیغات به کارمندان یا سهامداران اطمینان دهد که یک شرکت عملیاتی یا موفق است.
تبلیغات مدرن با تکنیک هایی که در دهه ۱۹۲۰ با تبلیغات دخانیات ارائه شد ، بیشتر از همه با تبلیغات ادوارد برنایز ، بنیانگذار تبلیغات مدرن ، ” خیابان Madison ” آغاز شد.
چطور تبلیغات موثر و هدفمند داشته باشیم:
۱-. به مشتریان بالقوه خود نشان دهید چرا تجارت شما گزینه شماره یک آنهاست و چرا آنها حتی نباید رقبای شما را در نظر بگیرند. سپس ، احتمال خوبی وجود دارد که آنها این کار را نکنند.
آنچه من در اینجا درباره آن صحبت می كنم معمولاً در محافل بازاریابی به عنوان “پیشنهاد فروش منحصر به فرد” نامیده می شود.
۲- از یک عنوان قدرتمند استفاده کنید: توجه آنها را به خود جلب کنید!
جلب توجه نیز می تواند ظریف باشد، مردم سریع چیزها را اسکن می کنند. آنها هر روز با تبلیغات زیادی تماس می گیرند به طوری که نمی توانند هرکدام را بخوانند. به همین دلیل شما باید مطمئن شوید که تبلیغات شما در واقع توجه آنها را جلب کرده و آنها را حفظ می کند.شما این کار را با یک عنوان موثر انجام می دهید.
۳-به آنها پیشنهادی بدهید که نمی توانند آن را رد کنند!
مصرف کنندگان عاشق یک معامله هستند. بنابراین یک مورد خوب به آنها پیشنهاد دهید تا بارها و بارها به شما بازگردند.
صرفنظر از اینکه شما قیمت بی نظیر ، آزمایشی رایگان ، ارسال رایگان یا یک بسته رایگان را ارائه می دهید ، کنار گذاشتن معاملات خوب برای مشتریان به موفقیت شما کمک می کند.
هنگامی که به پیشنهاد مقاومت ناپذیر خود رسیدید ، مطمئن شوید که آن را با افتخار تبلیغ می کنید.
۴- در مورد مزایا صحبت کنید – چه سودی برای آنها دارد!
توضیح ویژگی های محصولات یا خدمات شما مهم است ، اما در واقع توضیح مزایای آن برای مشتری همان چیزی است که در آن مطرح است. به هر حال ، مردم بیشتر از آنچه شما انجام می دهید به آنچه از خدمات شما می گیرند علاقه مند هستند.
۵- اخبار کسب و کار خود را بگویید: یک رپرتاژ تبلیغاتی ایجاد کنید!
فرهنگ لغت وبستر می گوید که “تبلیغات” “تبلیغاتی است که از قالب تحریریه تقلید می کند.” به عبارت دیگر ، این یک تبلیغ است که به نظر می رسد مانند یک مقاله خبری است!
مردم هفت برابر بیشتر از یک تبلیغ می توانند یک مقاله خبری بخوانند.
تبلیغات آنلاین یا آفلاین ؟
بین بازاریابی آنلاین یا آفلاین مطمئن نیستید؟ ما در این مقاله به هر دو مورد می پردازیم تا ببینیم که باید تلاش خود را روی کدام یک متمرکز کنید.
همیشه جا برای بهبود تبلیغات و بازاریابی نام تجاری شما وجود دارد. هر چقدر هم اکنون فکر کنید خوب است ، مطمئناً عالی نخواهد بود. یکی از راه هایی که می توانید برخی از پیشرفت ها را ایجاد کنید ، این است که آیا وقت و تلاش خود را بر روی بازاریابی آنلاین یا آفلاین متمرکز کنید.
بازاریابی آنلاین چیست؟
بازاریابی آنلاین با نام تجاری اصطلاحی جذاب برای همه روشهای مختلفی است که می توانید در آن به صورت آنلاین بازاریابی کنید. از آنجا که در حال حاضر کانال ها و سیستم عامل های آنلاین مختلفی وجود دارد که می توانید از آنها برای بازاریابی نام تجاری خود استفاده کنید ، دامنه وسیعی از کارهایی وجود دارد که می توانید برای گسترش تبلیغات در مورد نام تجاری خود انجام دهید.
از ارسال خبرنامه های ایمیل و استفاده از تبلیغات در شبکه های اجتماعی گرفته تا بهینه سازی سایت شما و پرداخت هزینه تبلیغات در گوگل اکنون مارک ها از بازاریابی آنلاین استفاده می کنند تا مخاطبان خود را در مکان های آنلاین که دوست دارند پاتوق داشته باشند ، جلب کنند.
بازاریابی آفلاین چیست؟
در طرف مقابل بازاریابی نام تجاری آفلاین است. این استفاده از رسانه های آفلاین مختلف برای کمک به بازاریابی و افزایش آگاهی یک برند است. بازاریابی آفلاین فقط تمام کارهایی است که شرکت ها دو دهه پیش قبل از اینکه اینترنت واقعاً از بین برود ، انجام می دادند. شاید از شنیدن اینکه انقلاب دیجیتال روشهای بازاریابی آفلاین را به طور کامل از بین نبرد تعجب کنید – هنوز هم در اکثر موارد ارزش بررسی آنها را دارد!
مزایای بازاریابی آنلاین
بازاریابی مارک آنلاین این روزها بر استراتژی های تبلیغاتی اکثر شرکت ها غلبه دارد ، زیرا مزایای زیر را برای آنها به همراه دارد.
آسان برای اندازه گیری
به لطف تجزیه و تحلیل ها و بینش ها (فکر کنید Google Analytics یا یک ابزار رسانه های اجتماعی مانند Hootsuite) ، شما می توانید میزان تبلیغات و بازاریابی آنلاین خود را ردیابی کنید. با اندازه گیری ، می توانید استراتژی خود را تنظیم کنید تا فقط روشهایی را به کار ببرید که نتایج مورد نظر را می خواهید ببینید.
مزایای بازاریابی مارک آنلاین
قرار گرفتن در معرض طولانی مدت
انواع خاصی از بازاریابی مارک آنلاین برای مدتی ادامه خواهد داشت ، از جمله سئو و برخی تبلیغات پشتیبانی شده. این کار آنها را بسیار مقرون به صرفه است زیرا شما قادر خواهید بود برای هزینه اولیه نتایج زیادی بدست آورید.
هدف قرار دادن مخاطبان اصلی آسان است
هنگام ایجاد یک تبلیغ آنلاین ، می توانید آنها را هدف قرار دهید تا به مخاطبان خاص شما برسند. وقت و هزینه خود را برای نمایش تبلیغات خود به افرادی که علاقه ای نخواهند داشت ، هدر نخواهید داد.
مقرون به صرفه
در مقایسه با تبلیغات آفلاین ، تبلیغات آنلاین مقرون به صرفه تر است. برای مارک های جدید با بودجه کم راحت تر می توان به مخاطبان مورد نظر خود دسترسی پیدا کرد ، به ویژه اینکه برخی از روش ها مانند رسانه های اجتماعی می توانند کاملاً رایگان استفاده کنند.
مشتریان موبایل را هدف قرار دهید
این روزها افراد بیشتری از تلفن همراه هنگام مشاهده اینترنت از دسک تاپ استفاده می کنند ، بنابراین ضروری است که این کاربران را نیز هدف قرار دهید. اکثر آگهی ها و روش های دسترسی به کاربران وب اکنون می توانند برای موبایل تنظیم شوند ، به این معنی که هیچ کس را از دست نخواهید داد.
دسترسی آسان تر به صورت آنلاین
تبلیغات می تواند به تعداد قابل توجهی از افراد آنلاین برسد. اگر یکی ایجاد کنید که افراد با آن درگیر شوند ، در آن صورت بیشتر از آنچه فکر می کنید گسترش می یابد.
ایجاد ارتباط با مشتریان
این احتمال وجود دارد که مخاطبان شما تبلیغات شما را بارها و بارها به صورت آنلاین ببینند. آنها به سرعت شروع به شناسایی نام تجاری شما می کنند ، که برای آگاهی از برند مفید است. هرچه بیشتر شما را ببینند ، بیشتر اعتماد خواهند کرد. در نهایت ، این باید رابطه آنها را با نام تجاری شما تقویت کند.
مزایای بازاریابی آفلاین
البته ، بازاریابی نام تجاری آفلاین با مزایای خاص خود نیز همراه است. حتی اگر بعضی از روش ها اکنون کمی قدیمی به نظر برسد ، اما هنوز هم می تواند به شما کمک کند تا به طرق مختلف یکی از رقبا را برآورده کنید.
مزایای بازاریابی نام تجاری آفلاین
چیزی ملموس برای مشتریان فراهم می کند
همه ما ترجیح می دهیم چیزی فیزیکی برای نگهداری داشته باشیم تا چیزی دیجیتال ، درست است؟ این مطمئناً در مورد بیشتر افراد وجود دارد و وقتی به صنعت موسیقی نگاه می کنید این امر مشهود است – در حال حاضر رکوردهای وینیل به طور فزاینده ای محبوب هستند حتی اگر اکثر موسیقی در قالب های دیجیتالی موجود باشد. این امر در مورد تبلیغات نیز صادق است – چه به آنها کارت ویزیت ، جزوه یا کالای مارک بدهید ، مصرف کنندگان عاشق داشتن چیزهایی هستند که می توانند نگهداری کنند.
هنگام شبکه سازی روابط ایجاد می کند
این کارتهای ویزیت همچنین در رویدادهای شبکه به کار شما خواهد آمد. شبکه سازی یک روش عالی برای گسترش نام تجاری شما در زندگی واقعی است. همچنین این فرصت را برای شما فراهم می کند تا با مردم رو در رو صحبت کنید ، بنابراین می توانید طرف شخصی شرکت خود را به آنها نشان
وقتی مخاطب هستند با دقت توجه کنید:
افرادی که در حال تماشای تلویزیون یا روزنامه خواندن هستند معمولاً بر روی وظیفه متمرکز شده اند. کسانی که از طریق شبکه های اجتماعی پیمایش می کنند یا در حال مرور آنلاین هستند ، آنطور که باید متمرکز نیستند.
به این فکر کنید: استفاده از تبلیغات تلویزیونی یا روزنامه ای این فرصت را به شما می دهد تا مورد توجه افراد قرار بگیرید و توجه کاملی به بازاریابی شما داشته باشند. این چیزی است که بازاریابی نام تجاری آفلاین به بهترین وجهی انجام می دهد.
شانس خلاق بودن
شما واقعاً می توانید موارد را با بازاریابی مارک آفلاین مخلوط کنید. در تبلیغات تلویزیونی و رادیویی از جینگل استفاده کنید. نام تجاری حمایت مالی رنگارنگ را برای یک رویداد ایجاد کنید. همتایان خود را به یک روز باز دعوت کنید. گزینه های آفلاین بسیار بیشتری نسبت به آنلاین وجود دارد و همین امر باعث می شود خلاقیت فوق العاده راحت باشید.
می تواند در کنار بازاریابی آنلاین به خوبی کار کند
با این وجود ، هیچ دلیلی وجود ندارد که فقط به بازاریابی نام تجاری آفلاین پایبند باشید. مزایای زیادی وجود دارد که می توانید این دو را با هم مرتبط کنید زیرا می توانند در کنار یکدیگر خوب کار کنند.
مضرات بازاریابی آنلاین مارک
مشخص شد که بازاریابی مارک آنلاین تخم مرغ طلایی نیست که در ابتدا به نظر می رسد. این با چند نکته منفی همراه است …
وابسته به فناوری
کاملاً واضح است که بازاریابی آنلاین مارک به فناوری وابسته است. این به هیچ یک از مخاطبان هدف شما که از انواع خاصی از یک تکنولوژی روی گوشی خود استفاده نمی کنند و شاید نتواند اون تبلیغ رو مشاهده کند.
مسابقات جهانی
یکی از مزایای بزرگ اینترنت این است که بسیاری از شرکت های کوچک را به بازارهای بین المللی باز می کند. این از یک نظر عالی است ، اما این بدان معنی است که شما نیز در معرض رقابت سختی قرار خواهید گرفت. اگر تبلیغات شما در حد استاندارد نباشد ، در چنین بازار اشباع برجسته نمی شوند.
مشتریان غالباً تبلیغات آنلاین را نادیده می گیرند
همه ما آنجا بوده ایم ، وقتی چند تبلیغ ظاهر می شود ، در جدول زمانی خود در شبکه های اجتماعی پیمایش می کنیم یا یک نشریه خبری آنلاین می خوانیم. من در مورد شما نمی دانم ، اما ما فقط می خواهیم از کنار آنها عبور کنیم تا به آنچه می خواهیم ببینیم برسیم.
اینگونه واکنش اکثر کاربران اینترنت در برابر تبلیغات آنلاین این روزها است ، و آنها را به سادگی نادیده بگیرید. بنابراین ، باید تمام تلاش خود را انجام دهید تا مطمئن شوید که بازاریابی مارک آنلاین شما آنها را در مسیر خود متوقف می کند.
تماس حضوری محدود
مصرف کنندگان دوست دارند جنبه انسانی مارک هایی را که با آنها تعامل دارند ببینند. متأسفانه ، بازاریابی آنلاین و تبلیغات چنین چیزی را به آنها ارائه نمی دهد ، اما این بدان معنا نیست که شما نمی توانید به روش های مبتکرانه ای برای عبور از آن دست پیدا کنید.
معایب بازاریابی مارک آفلاین
پایین رفتن از مسیر بازاریابی مارک آفلاین نیز در برخی مواقع چند دست انداز در جاده ایجاد می کند. موارد زیر را به عنوان مثال در نظر بگیرید:
اندازه گیری آن به همین آسانی نیست
اندازه گیری تمام تبلیغاتی که بصورت آنلاین اجرا می کنید بسیار آسان خواهد بود. این همه به لطف تجزیه و تحلیل است. متأسفانه ، گزینه های زیادی برای روش های بازاریابی مارک آفلاین وجود ندارد – بیشتر آنها فقط یک آگهی جدید را در طبیعت منتشر می کنند و امیدوارند که مشتریان جدیدی به همراه داشته باشد.
چند روش وجود دارد که می توانید سعی کنید اقدامات آفلاین خود را بسنجید. به طور سنتی ، بازاریابان فقط به فروش و سود نگاه می کردند. اگر افزایش یابد ، تبلیغات به خوبی انجام شده است.
همچنین می توانید از لاتانا استفاده کنید. نرم افزار ردیابی مارک ما بینش های مختلفی از جمله آگاهی و توجه به برند را در اختیار شما قرار می دهد تا به شما ایده ای از عملکرد برند خود با مخاطبان هدف خود را ارائه دهد. آن تبلیغات بازاریابی با نام تجاری آفلاین تا حد زیادی بر این بینش تأثیر می گذارد.
فقط برای یک دوره کوتاه اجرا می شود
در مقایسه با بازاریابی مارک آنلاین ، بازاریابی مارک آفلاین این همه طولانی نیست. اگر می خواهید یک آگهی تلویزیونی یا روزنامه ای به طور مکرر نشان داده یا منتشر شود ، هزینه های آن بسیار زیاد خواهد بود. شبکه سازی و سایر بازاریابی های مبتنی بر رویداد حتی برای مدت طولانی ادامه پیدا نمی کنند – پس از پایان کار ، تمام می شوند.
هزینه های بالا
همانطور که قبلا ذکر شد ، هزینه های بازاریابی مارک آفلاین می تواند به طور قابل توجهی بیشتر از آنلاین باشد.
روش های رایگان زیادی برای بازاریابی آنلاین برند شما وجود دارد ، مانند استفاده از رسانه های اجتماعی. با این حال ، هیچ ناهار رایگان در دنیای تبلیغات آفلاین وجود ندارد! تبلیغات تلویزیونی بسیار گران است و بودجه رویدادهای یکباره ، مانند شب های شبکه ، ممکن است تلاش کند تا بازدهی را برای شما به همراه آورد که هزینه های آن را ارزشمند می کند.
دسترسی سریع محدود
مردم این روزها همیشه آنلاین هستند ، بنابراین همیشه در معرض بازاریابی مارک های زیادی قرار خواهند گرفت. بعضی از آنها حتی ممکن است از آنها آگاهی نداشته باشند!
دسترسی به بازاریابی مارک آفلاین چندان خودکار نیست. مصرف کنندگان باید فعالانه کاری برای دیدن آن انجام دهند ، خواه این تلویزیون را روشن کند ، روزنامه ای را باز کند یا در یک رویداد شبکه ای شرکت کند. و هیچ وقت تضمینی وجود ندارد که آنها هر یک از این کارها را انجام دهند.
تبلیغات اینترنتی
تبلیغات اینترنتی که در اواسط دهه ۱۹۹۰ با راهاندازی تبلیغات بنری برای شرکتهای مختلف مخابراتی خود را دوان در این نوع تبلیغات در در بینابین یک صفحه وب قرار می گیرد در این روش تبلیغ تبلیغ دهندگان به صاحب وبسایت پول میدادند تا آگهی خود را در فضاهای در معرض محتوای اختصاصی وبسایت قرار دهند مثل سمت راست سایت یا سایت سمت چپ وب سایت و یا بالای وب سایت ،تبلیغات اینترنتی شامل ویدئو ، بازاریابی موتور جستجو ، پست های حمایت شده شبکه های اجتماعی و موارد دیگر میشد
اما همانطور که می دانید این نوع تبلیغات از زمان شروع تا الان به طرز چشمگیری تکامل یافته و تغییرات زیادی پیدا کردهاند پیامهایی که زمانی کاملاً یک بعدی بودند اکنون دارای زیر های هوشمندانه خنده دار یا عمیقی هستند که تبلیغات را سال ها پس از اولین تبلیغ به یادماندنی میکند بنابراین چگونه میتوان یک استراتژی تبلیغاتی کامل و هدفمند ایجاد کرد که به صورت گسترده این تبلیغ را پوشش دهد در این پست به تبلیغات و کمپین های اختصاصی که می توانیم بسازیم به صورت حرفه ای می پردازیم
به این فکر کنید که می خواهید چه نوع تبلیغاتی انجام دهید و این به نفع چه کسانی است. در اجرای آن به یک برنامه نیز نیاز دارید ، بنابراین می دانید که چگونه این کار را انجام می دهید.
تقسیم بندی انواع تبلیغات اینترنتی
در این قسمت برای اینکه با روش های کار تبلیغات اینترنتی مسلط شویم موارد زیر را با هم برسی میکنیم:
- کدام رسانه های تبلیغات اینترنتی محسوب میشوند ؟
- انواع روشهای تبلیغات اینترنتی چیست؟
- و در انتها روش هدفگیری مشتریها بر چه اساسی استوار است.
انواع رسانهها در تبلیغات اینترنتی
در دنیای دیجیتال امروز ما دو رسانه برای تبلیغات داریم. یکی تبلیغات از طریق موبایل و اپلیکشنهای است و دیگری از طریق سایتهامی باشد که از این دو رسانه فعالیت شما بستگی به مشتریان هدف و نوع محصول یا خدمات شما دارد.
انواع روشهای تبلیغ اینترنتی
روش های مختلفی از تبلیغات اینترنتی وجود دارد که در کانالهای شبکه های اجتماعی و رسانههای گوناگون اجرا میشوند. هرکس با توجه به کسبو کاری که دارد و هدفی که از آن تبلیغات دنبال میکند، باید یک روش تبلیغاتی مناسب را انتخاب کند.
روش های تبلیغات اینترنتی :
در ادامه مقاله ۹ روش برتر تبلیغات اینترنتی را به شما شرح خواهیم داد :
۱- تبلیغات سرچ گوگل یا بازاریابی و بهینه سازی موتور جستجو (SEM) و (سئو):
SEM و SEO دو نوع تبلیغات آنلاین هستند که باعث ارتقا محتوا و افزایش دید از طریق جستجو می شوند.
SEM: به جای اینکه هزینه تبلیغ واقعی را بپردازید ، هر بار که کاربران روی تبلیغات وب سایت خود کلیک می کنند ، هزینه تبلیغات پرداخت می شود. مشاغل با کسب اطلاعات خاص در مورد بازار خود سود می برند.
سئو: برای به دست آوردن رتبه بالاتر در نتایج موتور جستجو ، تبلیغ کنندگان از روشهای مختلف SEO مانند پیوند دادن ، هدف قرار دادن کلمات کلیدی و توضیحات متا و ایجاد محتوای سطح بالا که سایر سایتها به آن پیوند می خورند استفاده می کنند. در حالی که SEM یک استراتژی پولی است ، SEO ارگانیک است و آن را به یک نوع تبلیغ آنلاین تبدیل می کند.
۲- رسانه های اجتماعی
تردیدی نیست که تبلیغات در شبکه های اجتماعی هر ساله همچنان رو به رشد و رشد است. این اعداد را در نظر بگیرید: در سراسر جهان ۱,۶۵ میلیارد حساب اجتماعی فعال تلفن همراه وجود دارد که هر روز ۱ میلیون کاربر فعال جدید تلفن همراه اضافه می شود. طبق آمار تبلیغات شبکه های اجتماعی Hootsuite ، بودجه تبلیغات شبکه های اجتماعی در سراسر جهان دو برابر شده است و فقط در ۲ سال گذشته از ۱۶ میلیارد دلار به ۳۱ میلیارد دلار رسیده است.
دو نوع تبلیغات آنلاین رسانه های اجتماعی ارگانیک ، یک روش دهان به دهان آنلاین و پولی است. قرار دادن تبلیغات پولی ، پست های تبلیغی یا داستان های حمایت شده راهی محبوب برای دستیابی به اطلاعات بیشتر شرکت ، بدون پرداخت بسته نرم افزاری است. همانطور که از نمودار زیر مشاهده می کنید ، فیس بوک و توییتر محبوب ترین سیستم عامل رسانه های اجتماعی برای شرکت ها برای دستیابی به مشتریان جدید بالقوه با LinkedIn یک خیابان محبوب برای فروش B۲B هستند.
۳- تبلیغات نیتیو یا بومی
آیا تا به حال به آن تبلیغات حمایت شده در پایین پست های وبلاگ یا وب سایت ها توجه کرده اید؟ آنها می توانند “سایر موارد خواندنی توصیه شده” یا “سایر افراد دوست داشته باشند” با مثالهای پیشنهادی برای کلیک کاربران بر روی آنها. این تبلیغات نیتیو هستند.
۴- پرداخت با هر کلیک (PPC) یا همان تبلیغات گوگل ادز
تبلیغات گوگل ادز که پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) مفهوم آنها را درست در نام توضیح می دهد. اینها تبلیغات کلیکی گوگل هستند که تبلیغ کنندگان فقط با کلیک کاربر بر روی آنها هزینه می کنند و این به قدرت PPC به عنوان ابزاری کمک می کند. اگر آگهی توسط ۱۰۰ نفر مشاهده شده باشد و فقط ۱ نفر روی آگهی کلیک کرده باشد ، هزینه آگهی فقط به ۱ مورد کلیک می کند. تبلیغات PPC معمولاً متنی است و در صورت وجود دارای تصویر کوچکی است. بخاطر داشته باشید که ۶۴,۶٪ از افراد وقتی به دنبال خرید آنلاین کالا هستند روی تبلیغات Google کلیک می کنند.
۵-بازاریابی مجدد یا ریمارکتینگ یا ریتارگتینگ
بازاریابی مجدد ریمارکتینگ یا ریتارگتینگ (یا هدف گذاری مجدد) نوعی تبلیغات آنلاین است که دقیقاً همان کاری را که می گوید انجام می دهد. این فناوری مبتنی بر کوکی به معنای واقعی کلمه کاربر را در سراسر اینترنت دنبال می کند تا مجدداً به او بازاریابی کند. آمار نشان می دهد که تنها ۲٪ از ترافیک وب در اولین بازدید تبدیل می شود ، این بدان معناست که ۹۸٪ از کاربران بدون تغییر سریع بلافاصله خارج می شوند. این کاربران پس از ترک وب سایت با دیدن نکات ظریف (تبلیغات) هدف قرار می گیرند و به آنها علاقه قبلی خود را یادآوری می کنند.
۶- بازاریابی وابسته
بازاریابی وابسته در حالی که برای هر فروشی که انجام می شود پورسانت کسب می کند ، محصول شرکت را تبلیغ می کند. این اساساً یک قرارداد تبلیغاتی ۳ طرفه بین تبلیغ کننده ، ناشر و مصرف کننده است. این به طور گسترده ای توسط وبلاگ نویسان که تعداد زیادی دنبال کننده دارند و به دنبال کسب منفعل هستند ، پذیرفته شده است.
۷- تبلیغات ویدیویی
محبوبیت تبلیغات ویدئویی به ویژه با مصرف کنندگان نسل جوان بیشتر می شود. BI Intelligence گزارش داد که ویدیوی دیجیتال به درآمد ۵٪ از تبلیغات و با بالاترین میزان متوسط کلیک ، ۱,۸۴٪ ، از هر قالب دیجیتال (۲۰۱۶) به ۵ میلیارد دلار می رسد. و آمار دروغ نیست. ۵۵٪ از مصرف کنندگان فیلم ها را به طور کامل مشاهده می کنند در حالی که ۴۳٪ می خواهند محتوای ویدیویی بیشتری را از بازارها ببینند.
۸-نمایش تبلیغات بنری در سایت های معتبر
تبلیغات نمایشی نوعی تبلیغات آنلاین پرداختی است که معمولاً از تصاویر و متن استفاده می کند. پرطرفدارترین شکل تبلیغات نمایشی ، بنرها ، صفحات فرود (LP) و پنجره های بازشو هستند. تبلیغات نمایشی با سایر تبلیغات متفاوت است زیرا در نتایج جستجو نشان داده نمی شوند.
معمولاً تبلیغات نمایشی در وب سایتها و وبلاگها برای هدایت توجه کاربر به محصول شرکت وجود دارد. همکاری با بازاریابی مجدد ، تبلیغات نمایشی می تواند موفقیت زیادی کسب کند. طبق دنیای اطلاعات دیجیتال ، “بازدیدکنندگان وب سایت که درگیر تبلیغات نمایشی هستند ۷۰٪ بیشتر در وب سایت شما تبدیل می شوند.”
۹-بازاریابی ایمیلی
بازاریابی از طریق ایمیل استفاده از ایمیل برای گسترش نام تجاری شما است. اکنون بسیاری از بازاریابان مصرف کنندگان را ترغیب می کنند تا در خبرنامه هفتگی یا دو هفتگی برند خود ثبت نام کنند. ارسال آنها به طور منظم به مشترکان شما انگیزه می دهد تا هر طور که می خواهید اقدام کنند ، خواه خرید یا ارسال نامه الکترونیکی به دوست شما.
نتیجه گیری نهایی
در این مقاله از تعریف اولیه تبلیغات تا تاریخچه و تعاریف تبلیغات آنلاین و آفلاین و مقایسه بین این دو و همچنین برسی مزایا و معایب هر کدام و همچنین برسی روش های برتر تبلیغات اینترنتی را با هم برسی کردیم.
آیا تا الان روش های متننوع و یا خلاقیت یا ایدهای نوآورنه ای درزمینه تبلیغ داشتهاید؟ نظر شما از تبلیغات شرکتهای ایرانی و خارجی چیست؟ آیا در کشور ما با تبلیغاتی خلاق که به فروش بیشتر محصولات و خدمات بیانجامد، روبرو هستیم؟ لطفا ایده های و نظرات و تجربیات خود را با کاربران ادوردز ۲۰ به اشتارک بگذارید.