حتی با وجود هزینه های کمتر در فناوری و ابزارهای بازاریابی، مدیریت یک شرکت هزینه بالایی دارد و این هزینه ها به طور منظم افزایش می یابد. برای کمک به بالا بردن سود خود، باید هزینه های شرکت را کنترل کنید. در این مقاله ۵ روش وجود دارد که از استفاده از کدهای تخفیف جدید برای خریدهای اینترنتی گرفته تا مدیریت هزینه های شرکت با راهکارهای خلاقانه توضیح داده شده و شما می توانید به کمک آن هزینه های کسب و کار خود را کاهش دهید و نتیجه کارتان را بهبود ببخشید.
۱-هزینه های فضای اداری خود را کاهش دهید
با توجه به وضعیت واحدهای تجاری در منطقه شما، ممکن است بتوانید با بهره گیری از مناطقی که در آن واحدهای شرکتی قیمت کمتری دارد، محل کار خود را به محله های ارزان تر منتقل کنید یا برای اجاره بهتر با صاحب ملک فعلی خود مذاکره کنید.
بهتر است، اگر واقعاً نیازی به اداره مشاغل خود از محل شرکت ندارید. با توجه به شرایطی که شیوع ویروس کرونا بر زندگی افراد تحمیل کرد، دورکاری را امتحان کنید و حداقل نیمی از تیم خود را دورکار کنید.
به عنوان مثال، شرکت هایی که در حوزه IT هستند می توانند پرسنل برنامه نویسی و فنی خود را کی طی یک پروسه استاندارد کد نویسی می کنند را دور کار نمایند و باقی تیم ها نیز به صورت شیفتی در محل شرکت حضور یابند و اینگونه نیاز به فضای مازاد از بین رفته و می توان هزینه اجاره دفتر شرکت و امور خدماتی مانند نظافت، چای، قهوه و … را کاهش داد. علاوه بر صرفه جویی در فضای دفتری، با دورکاری از خانه می توان در هزینه های بیمه، مالیات مشاغل و تأسیسات نیز صرفه جویی کرد.
با این حال، اگر به فکر تبدیل یا راه اندازی مشاغلی مبتنی بر دورکاری هستید، انجام برخی تحقیقات اولیه لازم است. ممکن است منطقه بندی یا سایر آئین نامه های خاصی وجود داشته باشد که از چنین فعالیت هایی در محل شما جلوگیری کند.
همچنین ملاحظات دیگری از جمله شرایط خانواده شما برای زندگی روزانه در کنار یک بیزینس در حال اجرا وجود داشته باشد. برای مثال باید بتوانید استرس محیط کار خود را وارد فضای خانوادگی نکرده و با داشتن اتاق مجزا، موجبات آسایش آن ها را فراهم نمایید.
۲-خریدهای اداری و عمده خود را با کد تخفیف و سیستم کشبک پولِتو انجام دهید
استفاده از کدهای تخفیف در خرید اینترنتی امروزه بسیار رایج است و افراد زیادی برای پیدا کردن بهترین بن های یا کوپن های تخفیف برای خرید آنلاین در اینترنت جستجو می کنند. در این بین یکی از سیستم هایی که تاکنون کمتر در ایران استفاده شده است سیستم کشبک یا بازگشت پول به ازای خرید است که در واقع همان تخفیف نقدی می باشد.
برای مثال فردی که طراح سایت یک شرکت است می تواند برای خرید هاست و دامین از سایت میهن وب هاست با تخفیف از سیستم کشبک پولِتو تخفیفان استفاده کند و تخفیف نقدی قابل توجهی به ازای هر خریدش در حساب بانکی خود دریافت کند. یا فردی که مسئول امور خدماتی شرکت است، برای سفارش خدمات تاسیساتی و نظافتی در محل، از سایت پلاک با تخفیف ویژه، استفاده کرده و با این سرویس تخفیف نقدی خوبی بگیرد و هزینه های شرکت را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
۳-هزینه های کارمندان تان را کاهش دهید
هر جا ممکن است از اعضای خانواده خود در کسب و کارتان استفاده کنید. همسر شما ممکن است مایل باشد وظیفه شغل شما را بر عهده بگیرد و در نتیجه هزینه استخدام شخص دیگری برای انجام آن را برای شما پس انداز کند.
اگر فرزندانی در سن مناسب دارید، چرا هر جا ممکن است آنها را درگیر کسب و کار خود نکنید؟ یادگیری در مورد بیزینس یک تجربه عالی برای جوانان است و باعث نگهداری پول و تولید ثروت در خانواده می شود.
اگر در محل یا ساختمان خود فردی با تحصیلات در رشته های غیر کاربردی دارید که بیکار است او را با قیمت مناسب استخدام کنید و به آنها تجربه کار ارزشمند و همچنین افزایش عزت نفس را بدهید. طبق کارمندان عادی، اعضای خانواده ای که در بیزینس شما کار می کنند دیگر در هزینه کسب و کار محسوب نشده یا بخش نسبتا کوچکی از خدمات آن ها جز هزینه محسوب می شود و موجب پس انداز بیشتر برای شما می شود.
بسته به مشاغل شما، روش دیگر برای پس انداز در هزینه های کارمندان، استخدام کارگران پیمان کاری یا فریلنسرها است که موجب صرفه جویی در مالیات و سایر هزینه های مربوط به کارمندان می شود. فقط مطمئن شوید که در مورد آنچه که یک کارگر پیمانی در مقابل یک کارمند عادی از مزایای قانونی و بیمه بهره مند می شود حتما تحقیق کنید و با اطلاعات کافی نیرو استخدام نمایید.
۴-تهاتر کنید و خدمات/کالا مورد نیاز خود را بدست آورید
تهاتر چیز جدیدی نیست زیرا از مدت ها قبل راهی برای تبادل کالا و خدمات برای مردم بوده است. اگر بیزینس شما ظرفیت مازاد دارد، چرا با استفاده از تهاتر، کالای یا خدمتی که به آن نیاز دارید را بدست نمی آورید؟
شاید شما یک طراح وب باشید که گردن درد مانع از گذراندن کل روز در مقابل رایانه برای شما شده است. تلفن را بردارید یا به صورت آنلاین با یک فیزیوتراپ یا پزشک متخصص که می خواهد خدمات مربوط به طراحی وب خود را انجام دهد صحبت کنید و با استفاده از تهاتر، خدمات طراحی وب سایت خود را در قبال دریافت خدمات پزشکی مبادله کنید.
برای موفقیت در تهاتر هر دو طرف باید به تعهدات خود عمل کنند. مبادلات سرویس به سرویس می توانند مشکل ساز شوند، مگر اینکه جدول زمانی مشخصی برای ارائه خدمات تعیین شده باشد. مانند هر رابطه تجاری، قبل از انعقاد قرارداد مبادله با شخصی که نمی شناسید، حتما درباره وی تحقیق کنید و در صورت مساعد بودن شرایط با او قرارداد ببندید.
تهاتر می تواند راهی عالی برای کمک به کسب و کار شما در دوره های کم رونق و همچنین ایجاد روابط ارزشمند با سایر مشاغل باشد. یک برد-برد کلاسیک!
۵-هزینه های حمل و نقل را کاهش دهید
اگر شما یک سرویس یا بیزینس پیمانکاری دارید که به یک وسیله نقلیه نیاز دارد، بدون شک به خوبی می دانید که چگونه هزینه های وسیله نقلیه می تواند بر روی هزینه نهایی شرکت شما تأثیر بگذارد. هزینه های سوخت و سرویس برای وسایل نقلیه بزرگتر مانند وانت، کامیون و … می تواند قابل توجه باشد. به غیر از کاهش استفاده از وسیله نقلیه تجاری فقط از آن ها برای سفرهای ضروری استفاده کنید. اما واقعا چگونه می توان هزینه های وسیله نقلیه را کاهش داد؟
یک راه این است که در شروع برای وسیله نقلیه هزینه زیادی پرداخت نکنید. خرید یک کامیون سنگین یا وانت جدید برای کسب و کار، می تواند یک هزینه جدی به بیزینس تحمیل کند. اگر می خواهید به وسیله نقلیه ای که مدل جدیدی ندارد رضایت دهید، به سایت های آگهی آنلاین خودرو و کامیون دست دوم مراجعه کنید و یک مدل مناسب که نیاز به تعمیر خاصی نداشته باشد و قیمت آن نیز معقول باشد پیدا نمایید.