در دنیای امروز ما که میزان تقاضا برای انواع خدمات و مشاغل هر روز بیشتر و بیشتر میگردد؛ ایجاد سایت میتواند پاسخ مناسبی به این نیاز باشد. در این چند سال بازار دیجیتال توانسته شمار زیادی را٬ از شرکتها تا کسب و کار های کوچک را به سوی خود جلب نماید و به آنها نشان دهد که اینترنت تا چه اندازه میتواند بر روی رشد کسب و کارشان تأثیرگذار باشد. متأسفانه بسیاری از این افراد نمیدانند و هنوز به آن پی نبردهاند که سایت علاوه بر بازوی تبلیغاتی شما٬ به خودی خود میتواند به ابزار کسب درآمد برای شما تبدیل شود. حتی شما بعد از مدتی میتوانید به تنهایی به درآمدزایی سایتتان تکیه کنید. اگر چه این رویآوری به کسب و کار اینترنتی به تازگی در کشور ما رونق گرفته؛ اما هر روز به تعدادشان اذافه میگردد. اگر شما نیز صاحب یکی از این کسب و کارها هستید و نمیدانید چگونه قدم در این مسیر بگذارید؛ در این مطلب هر چیز که باید بدانید به شما گفته میشود. با ما همراه باشید.
1.اولین قدم؛ ایجاد سایت
همه چیز با اولین قدم آغاز میشود و این قدم، ایجاد سایت میباشد. اگر شما قصد کسب درآمد از از اینترنت را دارید،باید با مراحل آن آشنا شوید. ساختن سایت نیز همانند ساختن یک ساختمان میباشد. ممکن است شما در ابتدا هزینههایی را برای ساختن یک سایت پرداخت کنید؛ اما باید بدانید هزینه های شما اگر به درستی اعمال شود در آینده چندین برابر آن به جیب شما باز خواهد گشت.پلتفرمهای زیادی هستند که ساخت سایت را از ابتدا برای شما انجام میدهند. اما اگر میخواهید که خودتان این کار را انجام دهید، ما به شما پیشنهاد میکنیم که آموزشهای طراحی سایت و آموزشهای ایجاد سایت را مطالعه کنید تا بتوانید بهتر با این مئقوله آشنا شوید. مجموعه آموزشهای طراحی سایت فرادرس شما را به خوبی با مفاهیم لازم جهت ساختن یک سایت آشنا مینماید. حال که شما سایت خود را دارید بیایید تا به روشهای درآمد زایی از سایت بپردازیم.
2.راه های متفاوت برای کسب درآمد از سایت
اگر شما سایت خود را تأسیس کردید، زمانش رسیده که به دنبال درآمدزایی از سایت خود بروید. راههای مختلفی برای این کار وجود دارد؛ اما فراموش نکنید که حفظ یک چیز مهمتر از داشتن آن است. اگر شما قصد دارید که درآمدی مناسب از سایت خود کسب نمایید، ابتدا باید سایت خود را بزرگ کنید. پیشنهاد ما به شما آموزش دیجیتال مارکتینگ، به عنوان یک پیش زمینه برای کارتان است. با یادگیری دیجیتال مارکتینگ شما میتوانید به کمک ابزارهای آنلاین و دانشتان از بازار دیجیتال، با سرعت و دقت بیشتر با مشتری ارتباط برقرار نموده و درک بهتری از بازار دیجیتال پیدا کنید. علاوه بر آن شما با داشتن این پشتوانه دیجیتال مارکتینگ میتوانید سایتتان را هم به سرعت گسترش دهید. برای تبلیغات اینترنتی همانطور که گفتیم راه های گوناگونی وجود دارد که چند مورد از مهمترین شان را به شما معرفی میکنیم.
3.تبلیغات کلیکی، محبوب و پر درآمد:
تبلیغات کلیکی که از سال ۱۹۹۶ به وجود آمده به یکی از محبوبترین و شایعترین روش های تبلیغات آنلاین بدل گشته است و با روشی بسیار ساده و به راحتی میتواند برای شما درآمدزا باشد. با تبلیغات کلیکی نهتنها شما میتوانید تبلیغ خود را برای تعداد زیادی که به دنبال آن هستند بفرستید بلکه از طریق مقدار کلیک های آن متوجه بازدهی تبلیغتان نیز میشوید. روش کار تبلیغات کلیلی بدین صورت است که شما برای تعداد معینی از کلیک هایی که میخواهید روی بنر یا کلمه مورد نظرتان شود مبلغی پرداخت میکنید. اینگونه صاحبان وبسایتها میتوانند از سایت خود درآمد بهدست بیاورند و به رشد سایت خود نیز کمک کنند. شما میتوانید به راحتی از پلتفرم های مخصوص به این کار سفارش دهید تا کم کم شاهد کسب درآمد از طریق سایت خود باشید. اگر به دنبال یک پلتفرم مناسب برای تبلیغات کلیکی میگردید میتوانید از تبلیغات کلیکی کاپریلا نیز استفاده کنید. استفاده از کاپریلا درصد کلیک واقعی بالایی را به شما عرصه کرده و بازدهی تبلیغات سایت شما را به صورت قابل توجهی بالا میبرد. علاوه بر آن شما میتوانید از آموزش های مختف و کارآمدی که در مجله کاپریلا مربوط به دیجیتال مارکتینگ گذاشته شده نیز استفاده کنید.
4.بنر و تبلیغات بنری؛ راه حلی جذاب:
تبلیغات بنری یا نمایشی به صورت ساده به تبلیغاتی گفته میشود که از طریق طرح های گرافیکی، ویدئو یا تصاویر متحرک به کاربر نشان داده شده و سبب جذب مخاطب به تبلیغ میشود. این تبلیغات یکی از کم هزینهترین و مقرون به صرفه ترین انواع تبلیغات اینترنتی است و توانسته تا حدودی جای بنرها و بیلبوردهای فیزیکی را بگیرد. در این نوع تبلیغات شما دستتان در طراحی و به خرج دادن خلاقیت بازتر از یک بنر فزیکی است و شما میتوانید طیف وسیعی از طراحیهای گرافیکی را بر روی آن اعمال کنید٬ همچنین شما به مخاطبین بسیاری در سایتها و اپلیکیشینها دسترسی خواهید داشت. شما میتوانید با گرفتن این تبلیغات پذیرای درآمد بر روی سایتتان باشید و از آن درآمد مناسبی به دست بی آورید.
5.درآمد با رپورتاژ آگهی
در رپورتاژ آگهی شما قصدتان تبلیغ به وسیله محتوا میباشد. شما با قرار دادن متن یا مقالهای تبلیغاتی در سایتتان که به صورت بسیار ضریفی سایت مشتری یا محصولش در آن معرفی شده است، هزینهای از تبلیغ شونده دریافت مینمایید.اگر شما آموزشهای مربوط به سایت را مطالعه کرده باشید حتما با عبارت سئو آشنا شده اید. درآمد از طریق رپورتاژ نیز با سئو در ارتباط میباشد.امروزه رپورتاژ آگهی تأثیر فوقالعاده بالایی بر رشد سایت میگذارد.
از مزایای بالایی که رپورتاژ آگهی به شما میدهد آزاز دهنده نبودن است و مخاطب مجبور نیست با حجم بالای بنر ها روبه رو گردد. از طرفی هر میزان که سایت شما رشد کند ریپورتاژ آگهی که شما قرار میدهید درامد ثابت و رو به افزایشی را روانه سایتتان میکند.همچنین مشتریان نگرانی کمتری از رپورتاژ آگهی نسبت به تبلیغات کلیکی و بنری دارند و آن را پایدار تر میدانند. برای قراردادن رپورتژ آگهی و سفارش گرفتن، بهترین راه استفاده از پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی است زیرا کار را برای شما راحت نموده و مشتری را به سوی سایتتان راهنمایی میکند.یکی از این پلتفرمها نشریلا است که با سابقه همکاری با بزرگترین رسانهها از جمله فرادرس، زومجی، زومیت و تعداد زیادی رسانه دیگر میزان بالایی از مشتریان ریپورتاژ را برای شما با بهترین قیمت به ارمغان میآورد. علاوه بر آن، نشریلا در زمینه برسی و معرفی محصول نیز فعالیت میکند که در این زمینه هم به شما مواردی را ذکر میکنیم و به آن میپردازیم.
6. روش پردرآمد
از مهمترین امکاناتی که برخی از پلتفرمهای انتشار رپورتاژ آگهی در اختیار شما میگذارند، معرفی و برسی میباشد. شما یک مشتری برای انتشار رپورتاژ خود معیارهای مختلفی را در نظر میگیرد تا علاوه بر موضوعی که سایت در زمینه آن فعالیت میکند، به بازده و رتبه ای که نصیب سایت خودش میکند نیز پیبرده باشد. شما نیز به عنوان فردی که هدفش کسب درآمد از رپورتاژ آگهی میباشد باید این معیارها را درنظر گرفته خود را با آن هماهنگ کنید. رتبه الکسا، اعتبار دامنه و اعتبار صفحه از مهم ترین معیارهایی است که نباید از آن لحظه ای غافل شوید. این معیارها به شدت بر روی قیمت رپورتاژ شما تأثیر میگذارد و هر چقدر شما عدد مناسبی داشته باشید، قیمت بالاتری را از مشتری میتوانید دریافت کنید. علاوه بر این شما گزینه دردسترس تری برای پلتفرم ها برای معرفی به مشتری میگردید.
سخن آخر
بهتر است از حالا بدانید سخت یا آسان بودن این مسیر بستگی به خودتان دارد. هر چقدر که در این مسیر ثابتقدم باشید و بر دانش خودتان بیافزایید بیشتر در بین رقبایتان رشد میکنید. لازمه ماندن در بازار دیجیتال تعامل بیشتر با همکارانتان و کسانی میباشد که به اصطلاح، ریش خود را در این راه سفید کردهاند. همیشه مشتری را در نظر بگیرید زیرا با شناسایی درست نیازهای مشتری و پاسخ به آن، شما انتخاب همیشگی او خواهید بود. دست از توسعه کار خود نکشید و همیشه رو به جلو حرکت کنید. برای این که بتوانید مطالب و مقاله هایی را در حوضه دیجیتال مارکتینگ و کسب درآمد از سایت بیابید، ما همواره فرادرس را به عنوان یکی از بهترین سایت های آموزشی در این زمینه به شما معرفی میکنیم. فرادرس همواره ویدئو های تخصصی و همچنین مقالات پرباری را به مخاطبانش ارائه میدهد و شما با مطالعه دقیق و درست آن میتوانید به یکی از افراد موفق در این زمینه تبدیل شوید. پس با اراده محکم و امید به موفقیت در این مسیر قدم بگذارید و از چیزی واهمه نداشته باشید. امیدواریم این مطالب شما را در مسیرتان یاری کند.