خانه » آموزش » چطور با سئو فروش خود را چند برابر کنیم؟

چطور با سئو فروش خود را چند برابر کنیم؟

چطور با سئو فروش خود را چند برابر کنیم؟

آیا راهی وجود دارد که از آن طریق بتوانیم فروش وب سایت خود را چندین برابر کنیم؟ سئو را می‌توان جادوی فروشگاه‌های اینترنتی دانست. زمانی که با صاحبین سایت‌های فروشگاهی در قالب یک جلسه توضیحی خدمات سئو گفتگو می‌کنم متوجه یکی دغدغه بزرگ می‌شوم: چرا سایت اینترنتی من آنطور که باید نمی‌فروشد؟ پس از بررسی و آنالیز وبسایت، بزرگ‌ترین ایرادی که به چشم می‌خورد عدم استفاده درست و اصولی از خدمات سئو است.

خدمات seo یا بهینه سازی سایت برای سایت‌های فروشگاهی از واجبات است! اما چرا بهینه سازی سایت تا این اندازه حائز اهمیت است؟ اجازه دهید با یک مثال تاثیر سئو در افزایش فروش سایت را توضیح دهم. تصور کنید در گوشه‌ای از خیابان فروشگاهی تاسیس کرده‌اید. آیا تا کسی این فروشگاه را نبیند و نداند دقیقا چه خدمت یا محصولی ارائه می‌کنید، به عنوان مشتری از شما خرید می‌کند؟

برای اینکه مشتری داشته باشید و بفروشید پیش از هر چیزی باید افراد بدانند که شما وجود دارید! این وظیفه در تبلیغات و بازاریابی سنتی بر دوش تراکت‌های کاغذی یا بیلبورد و استرابوردهای خیابانی است. اگرچه این روش‌های بازاریابی هنوز هم تاثیرات مثبتی به دنبال دارند، اما این روزها بازاریابی دیجیتال چیزی است که مورد توجه بیزینس‌های آنلاین قرار گرفته است.

در میان تمامی روش‌هایی که برای بازاریابی دیجیتال وجود دارد، سئو یا بهینه سازی سایت‌های اینترنتی یک کانال مطمئن است که می‌توانید از طریق آن مشتری هدف کسب و کارتان را جذب کنید. در افزایش فروش یک سایت اینترنتی فاکتورهای زیادی نقش دارند. طراحی یک سایت جذاب، نحوه ارتباط با مشتری و… از عوامل موثر بر میزان فروش یک سایت اینترنتی هستند اما در کنار تمامی این موارد سئو عاملی است که نه می‌توان آن را کنار گذاشت و نه تاثیر آن را انکار کرد.

دلیل‌های زیادی وجود دارد که به شما می‌گوید باید از خدمات سئو برای افزایش فروش سایت خود استفاده کنید. مهم‌ترین این دلایل عبارتنداز:

  • تبلیغات سنتی مانند تبلیغات بیلبوردی یا تلویزیونی پرهزینه است و کسب و کارهای نوپا از عهده پرداخت هزینه آن بر نمی‌آیند.
  • در تبلیغات به شکل سنتی نمی‌توان گروهی از مخاطبان را هدف قرار داد و تنها برای آن‌ها تبلیغ کرد.
  • توجه افراد نسبت به تبلیغاتی میدانی و روش‌های سنتی بازاریابی کمتر شده است. آخرین باری که خودتان محتوای یک بیلبورد تبلیغاتی را با دقت نگاه کردید کی بود؟!
  • تبلیغات و بازاریابی سنتی همیشگی نیست و باید برای تمدید آن هزینه زیادی بپردازید در حالی که سئو اگر اصولی انجام شود، تاثیری دائمی دارد.

آیا سئو برای بیزینس‌های کوچک نیز مناسب است؟

آیا سئو برای بیزینس‌های کوچک نیز مناسب است؟

به عنوان یک مشاور سئو بارها این سوال را از سوی صاحبین بیزینس‌ها شنیده‌ام. عده‌ای از صاحبین کسب و کارهای نوپا تصور می‌کنند طراحی یک سایت اینترنتی، استفاده از خدمات سئو و بطور کلی حرکت در مسیر بازاریابی دیجیتال مختص کسب و کارهای بزرگ و قدیمی است درحالی که واقعیت کاملا برعکس است! سئو بیش از هرچیزی در خدمت کسب و کارهای تازه شکل گرفته و نوپا است.

اگر به تازگی یک بیزینس راه اندازی کرده‌اید قطعا نمی‌توانید سالانه بودجه‌های میلیاردی به تبلیغات اختصاص دهید و کسب و کار خود را در کانال‌هایی چون تلویزیون یا بیلبوردها تبلیغ کنید؛ کاری که کسب و کارهای بزرگ انجام می‌دهند. پس چاره کار برای کسب و کار تازه شکل گرفته شما که بودجه محدودی برای بازاریابی دارد چیست؟ در فضای آنلاین و از طریق ابزارهای دیجیتال خدمات خود را تبلیغ کنید.

لازم است که یک بار برای یک جلسه توضیحی خدمات  سئو هزینه کنید تا استراتژی و مسیر حرکت برایتان مشخص شود. با سودی که از فروش چندین برابری خواهید کرد، هزینه پرداخت شده برای استفاده از خدمات سئو دوباره به جیبتان باز می‌گردد.

  • سئو پرهزینه‌تر است یا تبلیغات و بازاریابی سنتی؟

اگرچه پاسخ این سوال با توجه به مواردی که کمی پیش گفته شد کاملا مشخص است اما یک ذهنیت غلط دیگری که برخی از صاحبان کسب و کار راجع‌به SEO دارند، هزینه‌های سرسام آور آن است. قطعا در یک جلسه مشاوره سئو سایت یکی از مهم‌ترین سوالاتی که از متخصص سئو خواهید پرسید، قیمت سئو است.

به عبارتی این دسته از صاحبین کسب و کار تصور می‌کنند پرداخت هزینه برای دریافت خدمات سئو چندان ضروری نیست. آن‌ها ترجیح می‌دهند یک بار هزینه هنگفتی برای اجاره یک بیلبورد تبلیغاتی بپردازند و تصور می‌کنند که فروششان پس از این تبلیغات، در درازمدت افزایش خواهد داشت. موضوعی که بسیاری از صاحبین کسب و کار از آن غافل هستند، فراموشی برندها در میان بازار پررقابت امروز است.

اگر برای حتی مدت کوتاهی اسمی از شما در رسانه‌ها نباشد یا دائما جلوی چشم مخاطب خود حضور نداشته باشید، به راحتی فراموش شده و رقبا جایگاهتان را خواهند گرفت. قطعا که نمی‌توانید یک بیلبورد دائمی اجاره کنید چراکه هزینه اجاره آن تنها برای چند روز نیز بسیار بالا است. اما خدمات سئو این تضمین را می‌دهد که همیشه در صدر نتایج جستجوی کاربر هستید و هیچگاه از ذهن کاربران پاک نمی‌شوید.

 

چرا بازاریابی از طریق سئو هدفمندتر است؟

چرا بازاریابی از طریق سئو هدفمندتر است؟

یکی دیگر از مهم‌ترین دلایلی که در جلسه مشاوره سئو حرفه ای برای اثبات ضرورت استفاده از سئو عنوان می‌کنم، بازاریابی هدفمندتر از طریق ابزارهای دیجیتال است؛ شانسی که اغلب روش‌های بازاریابی سنتی به شما نمی‌دهد. برای مثال تصور کنید برندی در زمینه لوازم مورد نیاز نوزادان راه اندازی کردید و قصد دارید نام برند خود را از طریق یک بیلبورد تبلیغاتی به گوش مخاطبان هدف خود که عمدتا زنان باردار و مادران هستند برسانید.

با فرض نصب این بیلبورد در نقطه‌ای از شهر چگونه می‌خواهید اطمینان کسب کنید که این تبلیغ از سوی مخاطبان هدف کسب و کار شما دیده شده است؟ بازاریابی از طریق سئو امکانی را برای شما فراهم می‌کند که برای طیف مشخصی از مخاطبان هدف خود تبلیغ و بازاریابی کنید. از طرفی دیگر نتایج از طریق بازاریابی دیجیتال و سئو قابل رصد کردن هستند. اما در تبلیغات به شکل سنتی معیار چندانی برای ارزیابی و سنجش کمپین تبلیغاتی که راه اندازی کرده‌اید وجود ندارد.

  • سئو فروش را چند برابر می‌کند چون:

در نهایت برای جمع بندی این مطلب باید بگویم سئو برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ و علی الخصوص بیزینس‌های نوپا یک روش عالی برای بازاریابی و تبلیغات است. این روزها 80 درصد مردم پیش از آنکه محصول یا خدماتی که نیاز دارند را دریافت کنند، در اینترنت جستجو می‌کنند. اگر سایت فروشگاهی یا خدماتی شما همیشه در صفحه اول جستجوی کاربر حضور داشته باشد، پس از مدتی این نام برند ملکه ذهن آن‌ها شده و به راحتی به شما اعتماد خواهند کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تکنیک های فروش در سئو به مجله سئو سایت ما مراجعه کنید.

داشتن یک وبسایت بدون استفاده درست از خدمات سئو مانند این است که قفسه‌های فروشگاه خود را پر از جنس کنید اما کرکره‌های فروشگاه را پایین بکشید و اجازه ندهید کسی از فروشگاه شما دیدن کند! سئو این کرکره را بالا کشیده و محصولات و خدمات شما را در معرض دید هزاران نفر می‌گذارد. شاید فروشگاه حضوری شما در یک ساعت ظرفیت پذیرش 1000 مشتری را نداشته باشد اما یک سایت اینترنتی که با استراتژی درست از خدمات سئو استفاده کرده است، می‌تواند روزانه پاسخگوی نیاز هزاران هزار مشتری باشد.‌

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *