خانه » آموزش » تحلیل اخبار حوزه مشاوره کسب و کار در ایران و جهان

تحلیل اخبار حوزه مشاوره کسب و کار در ایران و جهان

این روز ها دنیای کسب و کار بیش از همیشه درگیر رقابت شده است و تقریبا هر کسب و کار کوچک و بزرگی درحال جنگیدن برای جذب مشتریان بیش تر است!

در این بین، با توجه به رقابت سنگینی که وجود دارد، کوچک ترین اشتباهات می توانند منجر به کاهش سود و از بین رفتن یک کسب و کار شود.

کار یک مشاور کسب و کار این است که به مدیران و صاحبان کسب و کار ها کمک کنند تا در شرایط مختلفی که ممکن است پیش از این هرگز با آن مواجه نشده اند کمک کنند تا بهترین تصمیم را بگیرند؛ تصمیمی که به آنها کمک می کند با کمترین هزینه، بیش ترین سود دهی را بدست بیاورند.

اما این تنها کاری نیست که مشاور کسب و کار انجام می دهد. علاوه بر راهنمایی در انجام کار های مختلف، کار یک مشاور این است که به مدیران و صاحبان کسب و کار و تیم آنها کمک کند تا با تغییر در عملکرد کسب و کارشان عملکرد بهتری داشته باشند.

اینکار با استفاده از روش ها، دانش و مهارت های تست شده ی مشاوران انجام می شود تا با روش های مقرون به صرفه بتوان بهترین نتیجه را بدست آورد.

در ادامه، کلینیک کسب و کار ایده که تحت برند mrioi فعالیت می کند، قصد دارد بطور کلی نگاهی به مشاوره کسب و کار داشته و اطلاعات جامعی را در این زمینه در اختیار شما قرار بدهد.

حوزه های فعالیت آقای دکتر بزاززاده در بحث تبلیغات، تحقیقات بازاریابی، فروش و بازاریابی

آمار بالای ۸۵ هزار واحد صنعتی در کشور که بخش عمده ای از تولید ناخالص ملی کشور عزیزمان را تشکیل می دهند از یک طرف و واحدهای صنعتی تعطیل شده از طرف دیگر، ضرورت بحث بازاریابی صنعتی را بیش از پیش نمایان می کند. کلینیک مشاوره بازاریابی ایده از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را شروع کرد؛ ما در راستای حمایت واقعی از کالا و خدمات ایرانی در امر تحقیقات بازاریابی و بازاریابی صنعتی همت گماشته ایم. کلینیک مشاوره کسب و کار ایده در طول ۷ سال گذشته در حوزه های صنعتی و خدماتی زیر فعالیت داشته است:

تحلیل اخبار حوزه مشاوره کسب و کار در ایران و جهان

دلایل استفاده از مشاوره کسب و کار

همانطور که اشاره شد افزایش رقابت های کاری، هجوم کسب و کار های مختلف به مشتریان هدف با استفاده از کمپین های بازاریابی و تبلیغاتی و تنگ تر شدن عرصه برای کسب و کار های دیگر باعث شده تا بسیاری از افراد به سراغ جلسات مشاوره کسب و کار رفته و از این متخصصان برای دریافت بهترین راهنمایی ها کمک بگیرند.

در ادامه برخی به دیگر دلایل استفاده از مشاوره کسب و کار خواهیم پرداخت.

* داشتن یک دید بیرونی

برخی اوقات صاحبان کسب و کار ها ممکن است نتوانند دید مناسب و جامعی از کسب و کار خود داشته باشند. همین امر باعث می شود که مشکلات آشکاری که در یک کسب و کار وجود دارد از چشم افراد آن شرکت یا سازمان و بخصوص بخش مدیریت آن پنهان بماند.

به این ترتیب، دلیل اصلی مشکلات و سوراخ هایی که در کار وجود دارد واضح نیست. این امر می تواند یک کسب و کار را به عقب براند و مانع رشد و موفقیت آن شود. در این مواقع استفاده از یک مشاور کسب و کار می تواند یک ایده ی عالی باشد تا شما و کارمندان بدانید که اصلی ترین مشکل شما در کجاست.

* استفاده از منابع ارزشمند

بخش مدیریت کسب و کار ا معمولا بشدت مشغول هستند و کار های زیادی برای انجام دادن دارند، که باعث می شود زمان کمی برای تغییر و پیشرفت شرکت خود داشته باشند. با داشتن یک مشاور کسب و کار شما به منابع وسیع و ارزشمندی دسترسی خواهید داشت.

مشاوران دارای فرایند ها و ابزار خاص خود هستند که با استفاده از آنها می توانند کسب و کار شما و نیاز هایی که دارید را بررسی کنند. به این ترتیب با استفاده از یک مشاور کسب و کار، نیاز شما برای استخدام کارکنان بیش تر از بین خواهد رفت.

* رسیدن به اهداف کاری

یکی از مشکلاتی که بسیاری از مدیران کسب و کار ها دچار آن هستند این است که زمانی که با آنها صحبت می کنیم، ذهنشان پر از ایده های جذاب و کارساز است، اما به عمل که می رسند، کاری نمی کنند.

این عدم پیاده سازی برنامه ها می تواند به دلایل مختلفی باشد، از جمله ضعف مدیریتی، داشتن تجربه های تلخ، نداشتن ابزار های کافی و گاها ترکیبی از این موارد.

استفاده از یک مشاور کسب و کار خوب و با کیفیت می تواند این اطمینان را به وجود بیاورد که شما برنامه هایی که در ذهنتان دارید را پیاده می کنید. 

چرا هزینه مشاور بدهیم؟

یکی از سوالاتی که بسیاری از افراد ممکن است بپرسند این است که در اطراف مدیران کسب و کار معمولا افراد زیادی هستند که ادعا می کنند با انجام پیشنهاداتی که ارائه می کنند می توان به رشد و موفقیت چشمگیری در دنیای کسب و کار رسید.

با توجه به این مسئله، بسیاری از افراد می گویند:

این روز ها همه مشاور کسب و کار شده اند! چرا باید پیشنهادات آنها را که رایگان در اختیار ما قرار می دهند را نادیده بگیریم و به سراغ یک شخص غریبه برویم که می خواهد از ما پول بگیرد و راهکار بدهد؟

مثالی که این افراد می زنند این است که انگار ساعت خود را به دست شخص دیگری بسپاریم، و به او پول بدهیم تا ساعت را به ما بگوید.

اما این حرف تا چه حد درست است؟ آیا شخصی که یک کسب و کار را مدیریت کرده است، می تواند راهکار های دقیقی در اختیار شما قرار بدهد که برای بازار کار شما هم مفید باشد؟

در واقع یکی از اصلی ترین مزایای استفاده از یک مشاور کسب و کار در مقایسه با افراد دیگری که صرفا بر اساس تجربه شخصی به ما مشاوره می دهند این است که مشاوران دانش آکادمیک در زمینه کسب و کار داشته و علم مدیریت را فرا گرفته اند.

علاوه بر آن، این افراد بصورت تجربی به کسب و کار های مختلفی که در بازار ها و صنایع مختلفی مشغول به کار هستند همکاری کرده اند و دانش تجربی خود را نیز افزایش داده اند.

به این ترتیب، یک مشاور با کیفیت می تواند در زمینه های زیر به شما کمک کند:

  • بازاریابی: مشاوران کسب و کار تخصص ویژه ای در راه اندازی کمپین های بازاریابی دارند و می توانند به خوبی به شما در جلب توجه بازار هدف خود کمک کنند.
  • افزایش درآمد: آیا می دانید چه مشکلاتی در کسب و کار شما وجود دارد که باعث می شود نتوانید درآمد و سود کافی و مورد انتظار خود را بدست بیاورید؟ به مشاور خود اعتماد کنید تا این مشکلات را در اختیار شما قرار بدهد.
  • طراحی و اصلاح بیزینس پلن: مشاوره کسب و کار تنها برای افرادی که بیزینس خود را راه اندازی کرده اند نیست. حتی اگر به تازگی قصد راه اندازی یک کسب و کار را داشته باشید، مشاوران می توانند به شما کمک کنند تا به بهترین شکل شروع به راه اندازی کسب و کار خود کنید.

این سه مورد تنها برخی از خدماتی هستند که مشاوران برتری که تحت برند mrioi فعالیت می کنند در اختیار شما قرار می دهند. دیگر خدماتی که این مرکز مشاوره در اختیار شما قرار می دهد شامل مشاوره بازرگانی، واردات و صادرات و … خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیش تر درباره این کلینیک مشاوره کسب و کار می توانید همین حالا از طریق وب سایت ما اقدام نمایید.

دکتر بزاز زاده، مشاور کسب وکار

چطور یک مشاور مناسب پیدا کنیم؟

بازار مشاوره در زمینه های مختلف از جمله مشاوره ازدواج، تحصیل و … بسیار گسترده شده است و این مسئله باعث شده تا افراد زیادی که دارای تجربه یا دانش کافی نیستند اقدام به این کار تخصصی کنند.

در این شرایط ما چطور می توانیم تشخیص بدهیم که یک مشاور از دانش و کیفیت کافی برخوردار است یا خیر؟

مشاوران با کیفیت دارای ویژگی هایی هستند که آنها را از بقیه افراد متمایز می کند که ازجمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– دلسوزی

مشاوران کسب و کار با کیفیت و حرفه ای افرادی هستند که به کسب و کار شما درست مثل کسب و کار خودشان اهمیت می دهند.

این افراد به خوبی به شما و مشکلاتی که با آنها روبرو هستید گوش می کنند، بر روی کسب و کار و بازار شما تحقیق می کنند و سعی دارند بهترین راهکار را در اختیار شما قرار بدهند.

– رزومه ی کاری مناسب

حتما قبل از اینکه آینده کسب و کار خود را در اختیار یک مشاور قرار بدهید، رزومه ی کاری آن فرد را بررسی کنید. مشاور برتر شخصی است که با همکاری با شرکت ها و سازمان های مختلف تجربه ی کافی کسب و کرده باشد.

همچنین توجه داشته باشید که صرفا کار کردن با کسب و کار های زیاد ملاک کیفیت بالای افراد نیست. به عنوان مثال ممکن است فردی با بیش از 500 کسب و کار همکاری داشته باشد، اما اکثر آنها با شکست مواجه شده اند.

درحالی که یک مشاور تنها با 100 شرکت و سازمان مختلف همکاری کرده است، اما توانسته آنها را به اهداف خود برساند. قطعا مشاور دوم می تواند گزینه ی بهتری برای شما باشد.

– انعطاف پذیری

مهم ترین ویژگی یک مشاور مناسب این است که دارای انعطاف پذیری باشد، و راهکار هایی که در اختیار دیگران قرار می دهد را برای شما تجویز نکند.

هیچ کسب و کاری در دنیا کاملا شبیه به یکدیگر نیستند، به همین دلیل یک مشاور با کیفیت هیچگاه دقیقا راهکاری که به کسب و کار دیگری را به شما ارائه نمی کند.

مشاوره کسب و کار با mrioi

Mrioi راه موفقیت کسب و کار شماست

برند mrioi با داشتن تجربه ی کاری موفق در ارائه راهکار های موفقیت آمیز به کسب و کار های مختلف در ایران و سطوح بین المللی موفق شده است تا عنوان برترین کلینیک مشاوره کسب و کار در ایران را بدست بیاورد.

https://mrioi.com/

شما عزیزان نیز می توانید جهت کسب اطلاعات بیش تر و یا برخورداری از جلسات مشاوره این مرکز، همین حالا از طریق وب سایت ما اقدام نمایید.

  • کلینیک مشاوره تبلیغاتی ایده: 02122732037 – 02122712355 – 02122733086
  • واتس اپ دکتر بزاززاده: 09123137419
  • ایمیل:  Info@mrioi.com
  • کانال تلگرام: mrioi@
  • لینک رزومه دکتر بزاززاده  
  • آدرس تهران: میدان تجریش، خیابان غلام جعفری، پلاک 37
  • آدرس بغداد: جنب سفارت تونس، عالم البلاط

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *