رنگ ها بنابراین، چاپ اسناد به صورت رنگی می تواند بازاریابی و فروش شما را به میزان قابل توجهی تقویت می کند. حتی بیشتر: چاپ رنگی برند شما و ارزش های پشت آن را بیان خواهد کرد. در اینجا برخی از بهترین روش های چاپ رنگی بیان می شود که به شما اطمینان می دهد که ایده های خود را با بهترین رنگ ممکن چاپ کنید.
مهمترین مواردی که برای چاپ رنگی و چاپ جزوه رنگی باید در نظر بگیریم را در موارد زیر آورده ایم.
کیفیت کاغذ
همه کاغذها شبیه به هم نیستند. کاغذ با کیفیت پایین ممکن است باعث تیرگی رنگ یا پراکندگی رنگ در اسناد شود. می توانید روی کاغذ کپی معمولی از نظر کیفیت پایین استفاده کنید، بنابراین برای اسناد رنگی باید از آن اجتناب کرد. کاغذ باند با الیاف پنبه یا کتان باشد. از سوی دیگر، همه کاغذهای بازیافتی کیفیت پایینی ندارند.
تنظیمات چاپگر
تنظیمات پیشفرض چاپگر را شرکت سازنده آن تعیین کرده و در اختیار ما نیست، و این بستگی به نیاز و پولی که بابت ماشین چاپ دادید دارد.
به عنوان مثال، می توانید به سرعت وضوح چاپ را به حداکثر نقطه در اینچ در صفحه گفتگوی چاپ افزایش دهید. علاوه بر این، برخی از چاپگرها باید به حالت رنگی CMYK تغییر کنند تا چاپ رنگی بهینه شود. نحوه تغییر این تنظیم به نرم افزار چاپگر بستگی دارد، اما جستجوی در گوگل نتایج خوبی رابرای شما به همراه خواهد داشت.
در حالی که ما در مورد تنظیمات صحبت می کنیم ، مطمئن شوید که تنظیمات رنگ مانیتور رایانه شما مطابق با تنظیمات چاپگر شما کالیبره شده است (یا حداقل روی بالاترین کیفیت تنظیم شده است). این تضمین میکند که بین آنچه روی صفحه میبینید و سند رنگی که از دستگاه چاپ شما بیرون میآید، مغایرت کمی باشد.
کیفیت کارتریج چاپگر
مانند کاغذ چاپگر شما، جوهر و تونر کیفیت متفاوتی دارند. این همچنین به این معنی است که کیفیت چاپ رنگی شما ممکن است تغییر کند.
آیا این بدان معنی است که شما فقط باید به جوهر و تونر با نام تجاری (یا OEM که در صنعت نامیده می شود) یا همان کارتریج فابریک اعتماد کنید؟ تمام این موارد بستگی به شرکت سازنده پودر تونر و خدمات آنها دارد.
به سراغ جوهر افشان بروید
چاپگرهای جوهرافشان برای چاپ اسناد رنگی، عکسهای با کیفیت بالا یا هر چیزی که به عمق یا درخشندگی نیاز دارید، مناسبتر هستند. فناوری تونر (پودر خشک) که کارتریج پرینتر لیزری را تامین می کند، در مورد چاپ رنگی یا عکس با فناوری جوهر افشان (جوهر مرطوب) مطابقت ندارد. توجه داشته باشید که پرینترهای لیزری عمر طولانی تری دارند و در دراز مدت مقرون به صرفه تر هستند. با این وجود، هیچ اشکالی ندارد که بازوی گرافیکی یا بازاریابی کسب و کار شما یک چاپگر جوهرافشان را برای مواد چاپی برتر کنار هم قرار داده باشد.
کاری کنید که رنگ ها برای شما کار کنند
خرابی زود هنگام چاپگر یا هدر دادن مواد برای تجارت (یا محیط زیست) خوب نیست. آنچه چاپ می کنید در واقع مهم است، اما باید هر چاپی را در نظر بگیرید. رنگ با این آمار بسیار مهم است:
نود و دو درصد از مردم بر این باورند که رنگ تصویری با کیفیت چشمگیر ارائه می دهد
احساس نود درصد رنگ می تواند به جذب مشتریان جدید کمک کند
هشتاد و سه درصد معتقدند رنگ آنها را موفق تر نشان می دهد
استفاده از رنگ در زمینه مناسب ضروری است. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند قبل از دفعه بعدی که یک سند رنگی را برای مشتری چاپ می کنید:
قرمز: توجه خواننده را به خود جلب می کند و آنها را تشویق می کند که عمل کنند. گرما، عشق، خشم، خطر، جسارت، هیجان، سرعت و سایر احساسات برونگرا را تراوش می کند.
نارنجی: بیانگر احساسات برون گرا است که شامل گرما، نشاط، کم هزینه، مقرون به صرفه بودن، اشتیاق و خلاقیت نیز می شود.
زرد: رنگی جلب توجه که راحتی، سرزندگی، گرسنگی، خوش بینی، شادی و انرژی را نشان می دهد.
صورتی: زنانگی (در غرب) را می گوید و در بین بچه های کوچکتر محبوب است. احساسات عشق، مراقبت و پرورش را برمی انگیزد.
سبز: رنگی محیطی که می تواند دوام، قابلیت اطمینان، تجمل، خوش بینی، رفاه، بهار، ایمنی، صداقت، هماهنگی و طراوت را نشان دهد.
آبی: جای تعجب نیست که این رنگ صلح، حرفه ای بودن، وفاداری، قابلیت اطمینان، شرافت و اعتماد را نشان می دهد. اما همچنین سردی، زمستان، عمق، ثبات و حرفه ای بودن را نیز منتقل می کند.
بنفش: بیانگر قدرت، سلطنت، اشراف، ظرافت، تجمل و پیچیدگی است.
قهوه ای: این یک رنگ سالم است که نماد اعتماد، آرامش، اطمینان، طبیعت و دوام است.
آنچه چاپ می کنید مهم است. اطمینان از چاپ درست رنگ می تواند به معنای واقعی کلمه واقعیت کسب و کار و مشتریان شما را تغییر دهد.