خانه » آموزش » اساسی ترین تفاوت های عطرهای مردانه و زنانه را بشناسید

اساسی ترین تفاوت های عطرهای مردانه و زنانه را بشناسید

اساسی ترین تفاوت های عطرهای مردانه و زنانه را بشناسید

عطر و ادکلن نه‌تنها از مهم‌ترین ملزومات حضور در یک جمع محسوب می‌شوند، بلکه از دیرباز تاریخ نیز بخشی از هویت و فرهنگ بشر به‌شمار رفته است و به‌عنوان نماد جذابیت یک شخص شناخته شده است. اگرچه این ابداع بسیار مفید با چشم قابل‌دیدن نیست، اما بر جذبه افراد تأثیر زیادی دارد و توجه همگان را به خود جلب می‌کند. قدرت عطر به‌حدی زیاد است که از هزاران سال پیش، استفاده از آن تا به امروز نه‌تنها کمرنگ‌تر نشده است، بلکه رفته‌رفته همه‌گیرتر نیز شده است. در این مطلب، قصد داریم مهم‌ترین تفاوت‌ها بین عطرهای مردانه و زنانه را به‌صورت کامل بررسی کنیم.

 

عطرهای مردانه و زنانه چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

 

پیش از هرچیز باید این نکته را در نظر داشت که عطر زنانه و عطر مردانه اصولاً اهداف خاص و مشخصی را دنبال می‌کنند. به‌دلیل تفاوت در شخصیت زنان و مردان، عطرهای آنان نیز متفاوت است و حتی تنوع کثیر هر دو دسته نیز باعث نمی‌شود که ادکلن‌هایی مشابه پیدا کنیم. هنگام انتخاب بهترین مدل‌های عطر زنانه و مردانه مهم‌ترین تفاوت‌های خرید عطر و ادکلن لوکس و باکیفیت موارد زیر است.

تفاوت در رایحه و بوی عطر

شکی نیست که عمیق‌ترین تفاوت بین عطرهای زنانه و مردانه، در بو و رایحه آن‌ها نهفته است. عطرهای مردانه عموماً براساس نت‌های چوبی، ادویه‌ای و تند شرقی تولید می‌شوند که شامل چوب سدر، فلفل، نعناع هندی و ده‌ها مدل ادویه مختلف دیگر است. در تفاوت بین عطرهای مردانه و زنانه، ذات و ماهیت رایحه ادکلن مردانه بر قدرت و ماندگاری بالاتر تمایل دارد و حس اعتمادبه‌نفس را منتقل می‌کند.

اما عطرهای زنانه عموماً مبتنی‌بر نت‌های گل‌فام (گل‌دار)، شیرین و میوه‌ای هستند که گل یاس، گل رز، توت‌فرنگی، هلو یا مرکبات از اصلی‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود. در عطرهایی که برای بانوان ارائه شده است، تمرکز روی ایجاد رایحه‌ای لطیف و ملایم است که جذابیت زیبای زنانه را منتقل کند؛ بنابراین، در یک ادکلن مردانه، شاهد بوهای تندتر و تلخ‌تر هستیم و در یک ادکلن زنانه، بوهای شیرین و ملایم‌تر را حس می‌کنیم.

تأثیرگذاری اجتماعی

بعد از بو و رایحه، اثرگذاری یک عطر موردبحث است. عطرهای مردانه و زنانه در شیوه تأثیرگذاری نیز با یکدیگر تفاوت دارند و اصلی‌ترین نقطه تفاوت آن‌ها را می‌توان در جایی دید که عطرهای مردانه بر روی مفاهیمی همچون توانایی، تسلط و توانمندی تأکید دارند. این در حالی است که عطرهای زنانه بر روی مفاهیمی مثل زیبایی، جذابیت و مطلوبیت تأکید دارند. البته، باید به این نکته نیز اشاره کرد که نکات مذکور، کلیات ثابتی هستند و ممکن است در مواردی با سلایق و علایقی نیز روبه‌رو باشیم که عطرهای زنانه تند و تلخ را ترجیح دهند.

شکل و طراحی بطری

اساسی ترین تفاوت های عطرهای مردانه و زنانه را بشناسید

تفاوت مهم بعدی را می‌توان در شکل بطری عطرهای زنانه یا مردانه رؤیت کرد. اصولاً از طریق همین روش نیز بسیاری از عطرفروشان ماهیت زنانه یا مردانه آن را تشخیص می‌دهند. در تفاوت بطری عطرهای مردانه و زنانه باید گفت که بطری ادکلن‌های مردانه دو ویژگی مهم یعنی سادگی و استحکام را در خود دارد؛ همچنین، معمولاً با خطوطی صاف و زاویه‌دار همراه است که در رنگ‌های آبی، مشکی یا نقره‌ای رخ‌نمایی می‌کند و هدف آن، انتقال حس جدیت و قدرت است.

از سوی دیگر، بطری عطر و ادکلن زنانه معمولاً در نوع خود یک اثر هنری محسوب می‌شود؛ چراکه طرح‌هایی ظریف و چشم‌نواز با طرح گل یا الماس دارد. این دسته از بطری‌ها معمولاً با رنگ‌های صورتی، طلایی یا سفید همراه می‌شوند که رنگ‌های جذاب و ملایمی هستند و حس زیبایی و لطافت را در خود دارند. از لحاظ ابعاد و اندازه نیز اگرچه تنوع زیادی را شاهد هستیم، اما اغلب دیده می‌شود که عطر زنانه نسبت‌به عطر مردانه ابعادی جمع‌و‌جورتر دارد.

فصل مناسب هر عطر

از دیگر تفاوت‌های بین عطرهای مردانه و زنانه، می‌توان به تناسب فصل آن‌ها اشاره کرد. عطرهای مردانه با رایحه گرم و تند (معمولاً ادویه‌ای) برای فصل‌های سرد سال مناسب‌تر هستند و عطرهایی با رایحه‌های سبک‌تر مثل مرکبات یا نعناع نیز برای فصل‌های گرم سال تناسب بیشتری دارند.

در مورد عطرهای زنانه، بانوان در فصل‌های سرد به رایحه‌های گرم و شیرین تمایل دارند و برای فصول گرم سال نیز انتخاب اصلی آن‌ها، رایحه‌های سرد و خنکی است که ملایمت و جذابیت معتدلی ارائه دهد. درواقع در این دو فصل، می‌توان گفت مردان و زنان یک انتخاب نسبتاً متفاوت دارند.

شیوه استفاده از عطر

اساسی ترین تفاوت های عطرهای مردانه و زنانه را بشناسید

شاید از شنیدن چنین موضوعی تعجب کنید، اما تفاوت عطرهای مردانه و زنانه به نحوه استفاده از آن‌ها نیز کشیده شده است. این موضوع پرتکرار، از چشم تولیدکنندگان دور نمانده است و محصولات خود را متناسب با نحوه مصرف مردان و زنان تعبیه می‌کنند.

مردان معمولاً از عطر روی نقاطی مثل گردن یا مچ دست و در مواردی نادر، در پشت گوش استفاده می‌کنند. برخی از آن‌ها نیز عادت به پخش‌کردن عطر روی لباس دارند تا ماندگاری بیشتری از آن دریافت کنند. اما بانوان معمولاً عطر را روی مو یا لباس خود اسپری می‌کنند و در مواردی نیز از چندین عطر مختلف استفاده می‌کنند تا رایحه‌ای منحصربه‌فرد ایجاد شود.

بازار هدف و مخاطبین

در نوع و سن مخاطبین، عطرهای مردانه و زنانه باز هم تفاوت‌هایی دارند. عطرهای مردانه غالباً برای افراد جوان و بزرگسال استفاده می‌شود و کودکان، نوجوانان و افراد سالخورده توجه کمتری به آن دارند و مخاطب اصلی آن محسوب نمی‌شوند. به همین دلیل نیز در تولید اغلب عطرهای مردانه، سلیقه قشر جوان و بزرگسال درنظر گرفته می‌شود.

اما در عطرهای زنانه، اصولاً محدودیت سنی مطرح نیست و تنوع بیشتری ارائه می‌شود تا پاسخگوی نیاز هر سن و سالی باشد. چنین عطرهایی حتی برای نوع مهمانی‌ها نیز متفاوت از یکدیگر طراحی می‌شوند؛ مثلاً برای عروسی یا دورهمی‌های معمول، ممکن است دو یا چند عطر مختلف ارائه شود.

خرید عطر و انواع ادکلن با بالاترین کیفیت از فروشگاه سفیر

اساسی ترین تفاوت های عطرهای مردانه و زنانه را بشناسید

در این مطلب، به بررسی مهم‌ترین تفاوت‌های موجود بین عطرهای مردانه و زنانه پرداختیم و نکات مهمی را در مورد هرکدام از آن‌ها موردبحث قرار دادیم. در کنار موارد مذکور بد نیست نگاهی هم به فروشگاه سفیر داشته باشیم که ارائه‌دهنده انواع عطر و ادکلن مناسب برای رویدادهای مختلف است.

این مجموعه در کنار ارائه انواع محصولات آرایشی، مراقبتی، بهداشتی و درمانی، انواع عطر زنانه و عطر مردانه را نیز ارائه کرده است. در صورت نیاز به خرید بهترین و باکیفیت‌ترین عطرها می‌توانید به وب‌سایت safirstores.com مراجعه فرمایید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *