خانه » آموزش » 5 نکته که قبل از خرید حلقه ازدواج باید بدانید

5 نکته که قبل از خرید حلقه ازدواج باید بدانید

5 نکته که قبل از خرید حلقه ازدواج باید بدانید

اگه به زودی ازدواج می کنین و چیز زیادی در مورد حلقه ازدواج نمیدونین، احتمالاً با این موضوع موافق هستین که اطلاعات زیادی در این باره وجود داره که باید بهش توجه کنین. پس هم میتونید از گالری حلقه ازدواج زمردی اطلاعات کسب کنید و یا اینکه این مقاله رو تا آخر بخونید.

آیا طلای 18k همیشه بهتر از 14k هست؟ اینطور نیست! چطور حلقه ازدواج را با حلقه نامزدی ست کنیم؟ آیا حلقه ازدواج شما باید با حلقه ازدواج همسرتان ست باشه؟ حلقه‌ ازدواج زمردی را می‌توان به صورت ست یا تکی انتخاب کرد.

ناخالصی طلا، آلیاژها، آلرژی و حساسایت به طلا و ناخالصی‌هایش، دوام، طراحی، وزن، هزینه، پهنای انگشتر و به ویژه اخلاق و طرز برخورد فروشنده همه در هنگام خرید حلقه ازدواج شما اهمیت داره. گالری حلقه ازدواج زمردی، یکی از خوش برخوردترین گالری‌های طلا و جواهرات است که تجربه و حس خوبی رو به شما منتقل میکنه.

این مقاله راهنمای جامعی برای خرید حلقه ازدواج هست. اطلاعات خارق‌العاده‌ای از اصول اولیه تا دانش بنیادی، که تضمین می‌کنم در هیچ جای دیگری پیدا نخواهید کرد!

1. Karat  یا  Carat؟

بیایید با اصول اولیه شروع کنیم. کلمه کارات (karat) به نوعی همان کلمه قیراط یا عیار (carat) است که از فرهنگ یونانی-رومی سرچشمه گرفته و در واقع به دانه خرنوب یا carob seeds (درخت کوچک عربی همیشه سبز که دارای غلاف‌های خوراکی قهوه‌ای مایل به بنفش است.) گفته می‌شود که از نظر وزن فوق العاده یکنواخت هستند.

قیراط در اندازه گیری سنگ های قیمتی استفاده می شود و به درصد طلا در حلقه ازدواج یا جواهرات اشاره دارد.

اگر کجنکاو هستید دانه‌های کرنوب به شکل زیر است.

1. Karat  یا  Carat؟

قیراط نشان دهنده درصد طلا است. به عنوان مثال، طلای 24k (معروف به 24 عیار) 99.9٪ طلای خالص است. اگر می خواهید بدانید چند درصد 8k طلا است، 8k را بر 24k تقسیم می کنید:

  •         8k، 33 درصد
  •         10k، 41.6 درصد
  •         14k، 58.3٪ طلا
  •         18 عیار 75 درصد

طلای خالص تقریباً به نرمی ناخن دست شماست.

برای اینکه حلقه ازدواج تا پنجاه سال هم عمر کند و مثل روز اول زیبا باشد، معمولاً طلا را با فلزات دیگر آلیاژ می کنند (مخلوط می‌کنند). در گالری حلقه ازدواج زمردی، حلقه‌ها از طلای 18 عیار ساخته می‌شوند.

آلیاژها علاوه بر سخت‌تر کردن طلا، طلای زرد را به طلای رزگلد یا سفید تبدیل می‌کنند. فلزات مورد استفاده به عنوان آلیاژ تقریباً همیشه ارزانتر از طلا هستند. از این رو هر چه عیار پایین تر باشد، انگشتر ارزان تر است.

 

 

2. انتخاب قیراط: حلقه ازدواج طلای 18 عیار یا 14 عیار؟

اکثر حلقه های ازدواج فروخته شده در ایالات متحده 14 یا 18 عیار هستند. رایج ترین رنگ های طلا، زرد، سفید و رزگلد هستند.

رنگ زرد کمی بیشتر در طلاهای عیار بالاتر وجود دارد.

در اینجا چیزی است که شما کاملاً باید بدانید:

اگر طلای سفید یا رزگلد می خواهید، به سراغ 14k بروید! در این حالت رنگ سفید یا رز مورد نظرتان را بیشتر خواهید دید، زیرا آلیاژ بیشتری وجود دارد. بعلاوه، انگشتر هم بادوام تر و هم ارزان تر خواهد بود.

مزایای حلقه ازدواج طلای 14 عیار نسبت به حلقه طلای 18 عیار این است که 1) استحکام بیشتری دارد و 2) هزینه کمتری دارد.

حلقه ازدواج زمردی، مزین به نگین‌های کوچک برلیان می‌باشد که زیبایی دو چندانی را به آن می‌بخشد.

 

3. مزایای حلقه ازدواج طلای زرد 18 عیار

مهمترین ویژگی حلقه ازدواج طلای 18 عیار درصد طلای بالاتر آن است. با طلای بیشتر، حلقه در واقع نرم تر و ارزشمندتر می‌شود.

در اصطلاح معاصر، طلا به معنای ارزش، اعتبار و دستاورد است و منظور از “جواهرات زیبا” همان طلای 18 است. برخی از جواهرسازان از این تصور سوء استفاده می کنند. آنها حلقه های ازدواج طلای سفید 18 عیار را ارائه می دهند اما نکته اینجاست: طلای سفید 18 عیار “به اندازه کافی سفید” نمی شود، بنابراین آنها اغلب با رادیوم، یک فلز سفید طبیعی، اندود می شوند.

مشکل این است که آبکاری رادیوم در طول سالها دوام نمی آورد. آیا واقعاً می خواهید حلقه ازدواجی بپوشید که نیاز به نگهداری دارد؟

گرفتار آن نشوید! یک انگشتر طلای سفید ۱۴ عیار به اندازه کافی سفید، بادوام تر و ارزان تر است!

اگر سؤالات فوری دارید، نیازی به صبر نیست! مشاوره همیشه رایگان است. با گالری حلقه ازدواج زمردی با شماره 09121509364 تماس بگیرید.

 

4. حلقه های ازدواج 18k در مقابل 14k؟ تصمیم آخر چیست؟

قیمت، رنگ فلز، سختی و ترجیحات شخصی همه باید در تصمیم شما لحاظ شوند. من هرگز طلای رزگلد 18 عیار یا طلای سفید را توصیه نمی‌کنم. اگر یکی از این رنگ‌ها را می‌خواهید، 14 عیار را انتخاب کنید.

با این حال طلای زرد 18 عیار ترجیح شخصی من است. اگر با هزینه آن مشکل ندارید و فعالیت های خشن را با دستان خود انجام نمی دهید، طلای 18k زیبایی بیشتری دارد.

در اینجا یک حلقه طلای زرد 14 عیار در سمت چپ و حلقه 18 عیار در سمت راست برای مقایسه قرار دارد:

حلقه های ازدواج 18k در مقابل 14k

اگر نمی توانید تصمیم بگیرید، حتی می توانید یک حلقه دو رنگ سفارش دهید. حلقه های ازدواج دو رنگ می تواند ترکیبی از سفید، زرد یا رزگلد باشد. هر یک از این رنگ های طلایی را می توان با سفید نیز ترکیب کرد. این نوع کار مستلزم جواهرسازی با سالها تجربه و مهارت است. جواهری زمردی، دارای سابقه 150 ساله است و حلقه ازدواج زمردی بیانگر مهارت این گالری متبحر است. بنابراین شما می‌توانید حلقه ازدواج خود را با هر طرح و سلیقه‌ای که دارید؛ به این گالری سفارش دهید.

5. آلیاژ چیست و چگونه یک حلقه طلای 14 عیار یا 18 عیار را می سازند؟

این نمودار نشان می دهد که چگونه آلیاژها بر رنگ طلای حلقه های ازدواج طلا تأثیر می گذارند.

نمودار آلیاژ طلا در بالا نشان می دهد که چگونه فلزاتی مانند مس و نقره با درصدهای مختلف بر رنگ طلا تاثیر می گذارند.

  •         طلای زرد 14 عیار معمولاً 58.3 درصد طلا، 31.2 درصد مس، 6.3 درصد روی و 4 درصد نقره است.
  •         طلای زرد 18 عیار معمولاً 75 درصد طلا، 16 درصد نقره و 9 درصد مس است.

برخی از گالری‌های عرضه کننده طلا، مخلوط های اختصاصی خود را برای ایجاد رنگ های منحصر به فرد برای برندهای خاص خود دارند. سایر فلزات مورد استفاده برای آلیاژ طلای سفید عبارتند از نیکل، پالادیوم و پلاتین.

گالری حلقه ازدواج زمردی، درحلقه ازدواج مردانه عنصر پلاتین را به کار می‌برد.

برای دیدن مجموعه های بی نظیر از انگشتر طلای زمردی می توانید به لینک زیر سر بزنید. فراموش نکنید که جواهری زمردی امکان شخصی سازی برای شما عزیزان را نیز فراهم کرده

است. می توانید طرح دلخواهتان را برای طراحی و ساخت به گالری زمردی سفارش دهید.

https://www.zomorodi.com/fa/products/wedding-rings

https://www.zomorodi.com

اگر در انتخاب دچار تردید هستید می توانید سوالات و دغدغه های خودتان را با جواهری زمردی در میان بگذارید. کادر این گالری با صبر و حوصله به شما عزیزان کمک می کنند تا از سردرگمی نجات پیدا کنید و بهترین تصمیم و برازنده ترین انتخاب را داشته باشید. فقط کافی است به شعب این گالری مراجعه کنید و یا با تماس تلفنی سوالات خودتان را مطرح کنید.

021-55622715

09121509364

اگر دوست دارید نمونه‌های

متنوع این گالری را ببینید، آنها را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید. شما در این

گالری علاوه بر طرح‌های کلاسیک، سرویس برلیان جدید و مد روز هم پیدا خواهید کرد.

Twitter: https://twitter.com/zomorodijewelry

Aparat: https://www.aparat.com/zomorodi_jewelry

Instagram: https://instagram.com/zomorodijewelry?utm_medium=copy_link

Pinterest: https://www.pinterest.com/zomorodijewelry

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *