خانه » آموزش » خرید خانه در ترکیه و محبوبیت بین ایرانیان

خرید خانه در ترکیه و محبوبیت بین ایرانیان

خرید خانه در ترکیه

در سال های اخیر، خريد خانه در تركيه مورد توجه بسیاری از ایرانیان قرار گرفته است. یکی از دلایل خرید ملک در این کشور،  نزدیکی این کشور به ایران است یعنی کافی‌ست تصمیم به سفر بگیرید تا نهایتا ۳ ساعت بعد در استانبول باشید، به همین خاطر، حس دلتنگی و دوری از وطن به سمت شما نخواهد آمد. مسئله دیگر نزدیکی فرهنگ و سنت ترک‌ها به ما ایرانی‌هاست.

همچنین ترکیه کشوری در حال توسعه و پیشرفت است که به دنبال عضویت در اتحادیه اروپاست. با خرید خانه در ترکیه به هر میزان، شما اجازه اخذ اقامت در ترکیه، در واقع در کشوری را خواهید داشت که در حال بهبود سطح خدمات و رفاه عمومی جامعه است. اگر شما هم قصد خرید خانه در ترکیه برای اخذ پاسپورت یا سرمایه گذاری را دارید، با ما تا پایان این نوشته همراه باشید اویم ریمکس ترکیه با همکاری برترین ایجنت های مشاوره املاک ریمکس به شما برای خرید بهترین و مناسب ترین خانه در ترکیه کمک می کند.

3 نکته مهم در هنگام خرید خانه در ترکیه 

  • اگر قصد زندگی در ترکیه را دارید بهتر است تحقیق جامع و کاملی انجام دهید تا از کارتان پشیمان نشوید. شاید خیلی از هموطنانی که بدون برنامه و تحقیق اقدام به مهاجرت به ترکیه کرده‌اند علاوه بر تجربه‌های تلخ، سرمایه‌اشان هم از دست داده‌اند و با دست خالی به ایران برگشته‌اند.
  • اول از همه قبل از اینکه چشم بسته به دنبال خرید ملک در ترکیه باشید بهتر است یکی دوتا سفر به شهر موردنظر داشته باشید. به عنوان مثال اگر تصمیم به خرید ملک در استانبول را دارید، بهتر است با محله‌های این شهر بزرگ آشنا شوید، راه‌های دسترسی، امکانات حمل و نقل عمومی و بافت جمعیتی محل موردنظر را بشناسید. همچنین به این نکته توجه کنید که در ترکیه سوخت بسیار گران است پس نزدیکی به وسایل حمل و نقل عمومی مثل مترو، مترو بوس و اتوبوس خیلی مهم است.
  • هنگام بازرسی از یک ملک، مطمئن شوید که خانه سند مالکیت دارد و قبض های آب، گاز طبیعی، تلفن و برق توسط مالک قبلی پرداخت شده است. همچنین باید سوال کنید که آیا سازه در برابر زلزله مقاوم است، زیرا ترکیه در منطقه زلزله خیز قرار دارد. همچنین هنگام خرید آپارتمان در استانبول یا دیگر شهرهای ترکیه، توجه به این نکته مهم است که همه چیز در مورد این ملک و همچنین اطراف آن باید مورد پسند شما واقع شود و در واقع باید از خود سوالاتی را در مورد احساس زندگی طولانی مدت در آن را داشته باشید.

بررسی جزئیات خرید خانه در ترکیه و اجاره آپارتمان

آیا امکان گرفتن پاسپورت با خرید خانه در ترکیه وجود دارد؟

متقاضیان خارجی می توانند با داشتن 250.000$ (دلار آمریکا) سرمایه، در کشور ترکیه اقدام به خرید خانه در ترکیه کنند و دولت کشور ترکیه به متقاضیان خارجی که این مبلغ را صرف خرید خانه در ترکیه می کنند، پاسپورت ارائه می دهد. بنابراین بعد از تصویب این قانون، شرایط خرید ملک و اخذ پاسپورت ترکیه با خرید ملک بسیار آسان تر شد؛ زیرا متقاضیان در گذشته در صورتی می توانستند از طریق خرید ملک پاسپورت کشور ترکیه را کسب کنند که حداقل 1.000.000$ (دلار آمریکا) سرمایه داشتند. تصویب قانون جدید موجب جذب سرمایه گذاران زیادی به کشور ترکیه شده است و لازم به ذکر است که متقاضیان خارجی می توانند بعد از امضا کردن قرارداد و پرداخت هزینه های مربوطه به سرعت پاسپورت کشور ترکیه را بدست بیاورند و می توانند از مزایای حقوق شهروندی که به یک شهروند ترک معمولی داده می‌شود استفاده کنند. ضمناً اخذ پاسورت ترکیه‌ای به معنای گرفتن اجازه ورود به ۹۰ کشور دنیا بدون اخذ ویزاست.

اخذ پاسپورت پس از خرید ملک در ترکیه

الزامات اخذ پاسپورت با خرید خانه در ترکیه

سرمایه گذاران و خریداران ملک و مستغلات در کشور ترکیه بعد از خرید ملک به مدت 3 سال مجوز فروش آن را نخواهند داشت و این قانون توسط وزارت حفاظت از محیط زیست ترکیه و همچنین شهرسازی ترکیه تصویب شده است. همچنین به یاد داشته باشید که کسب شهروندی کشور ترکیه پس از چند ماه و با طی کردن فرآیندهای اداری امکان پذیر است؛ یعنی ترکیه برخلاف بعضی از کشورهای دنیا مثل پرتغال و یونان، برای اعطای پاسپورت به وسیله خرید ملک، شرط اقامت در نظر نگرفته است. علاوه بر اخذ پاسپورت ترکیه با خرید ملک، متقاضیان می توانند در زمینه های مختلفی اقدام به سرمایه گذاری در ترکیه کنند و پاسپورت و اقامت دائمی این کشور را بدست بیاورند. تاسیس کمپانی و استخدام نیروی کار، خرید اوراق بهادار دولتی و کارآفرینی در ترکیه از رایج ترین روش های اخذ پاسپورت ترکیه می باشند.

 

شرایط اخذ اقامت دائم ترکیه با خرید ملک چگونه ممکن است؟

اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک روشی است که در چند سال اخیر رواج یافته و جزو سیاست‌های اصلی ترکیه بوده است   .همانظور که قبلا هم اشاره شد، در این روش شما با خرید یک ملک که طبق قیمتگذاری دولت ترکیه حداقل ۲۵۰ هزار دلار ارزش داشته باشد، بلافاصله به شهروند کشور ترکیه تبدیل خواهید شد و نیاز به هیچ کار دیگری نیست. نکته مهم در این خصوص این است که خرید شما نباید به صورت اقساطی باشد و نیازی نیست که کل پول را به صورت یکجا پرداخت کنید. همچنین لزومی ندارد که کل ۲۵۰ هزار دلار فقط برای خرید یک خانه در ترکیه به کار رود و شما می‌توانید چندین خانه بخرید. ولی در کل باید مجموع قیمت‌های این خانه‌ها حداقل ۲۵۰ هزار دلار با نرخ رسمی دولت ترکیه باشد. با گرفتن اقامت دائم ترکیه بلافاصله پاسپورت ترکیه‌ای برای شما صادر خواهد شد.

اجاره خانه در ترکیه و اخذ اقامت

نحوه اقامت ترکیه با اجاره خانه

آیا امکان اخذ اقامت با اجاره خانه مسیر است؟ پاسخ بلی می باشد، می توان گفت که با اجاره خانه در ترکیه می توان اقامت موقت این کشور را به دست آورد که این اقامت از نوع توریستی می باشد. به معنای دیگر، فرد اجازه کار یا تحصیل در کشور ترکیه ندارد و برای کار و تحصیل در ترکیه باید مجوز دریافت کند و نوع اقامت خود را تغییر دهد. قبل از سال 2020 اقامت توریستی ترکیه از طریق اجاره ملک به صورت دو ساله اعطا می شد که قابلیت تمدید نیز داشت، اما در قوانین جدید که از ابتدای سال 2020 و در سال 2021 نیز اجرا شده است، این اقامت به صورت یک ساله اعطا می شود و پس از پایان یک سال قابلیت تمدید ندارد. برای تمدید این نوع اقامت باید حداقل یک سال از پایان اقامت قبلی گذشته باشد.

 

حدود قیمت خانه ارزان در ترکیه چقدر است؟

حداقل قیمت برای خانه های کوچک و بدون اتاق خواب ترکیه در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۷۰ هزار لیر می باشد که همچنین قیمت خرید ملک در ترکیه در شهرهای کوچک تر نیز کمتر است. می توانید مبلغ ۱۵۰ هزار لیر نیز میتوانید در ترکیه ملک خریداری کنید. در ترکیه ملک های ارزان زیادی وجود دارد که قیمت خانه ارزان در ترکیه از حدود ۵۰۰ میلیون تومان شروع می شوند، این ملک های ارزان حتی در شهرهایی مانند استانبول نیز هستند. و همچنین برای شما این امکان وجود دارد که با خرید خانه های پیش خرید، خانه دار شوید.

به این نکته توجه کنید که در استانبول قیمت خرید خانه بالا می باشد البته در صورتی که در خود شهر استانبول تمایل به خرید داشته باشید می توانید از مناطقی که از مرکز استانبول به دور هستند به مانند بیلیک دوزو و یا اسن یورت استفاده کنید زیرا در این مناطق شما می توانید با هزینه های معقول و کم خانه های نوساز آپارتمانی با قیمت ارزان پیدا کنید.

به عنوان مثال، شما با انتخاب آپارتمان هایی که در حومه مرکز استانبول قرار دارند، می توانید گزینه های مقرون به صرفه تری داشته باشید که این مناطق تمام امکانات شهری از جمله مدرسه، بیمارستان، مرکز خرید و حتی سالن سینما را دارند.

خانه ارزان در ترکیه برای خرید و اجاره

برخی از محله هایی استانبول که می توانید در آن خانه ارزان پیدا کنید، شامل:

  • محله اسن‌ یورت- قیمت خرید خانه از متری ۲۵۰۰ لیر و اجاره در حدود ۱۲۰۰ تا ۳۵۰۰ لیر در ماه
  • محله عمرانیه – میانگین قیمت خرید به ازای هر مترمربع حدود ۴۰۰۰ لیر و اجاره از ۱۲۰۰ تا ۵۰۰۰ لیر در ماه
  • محله غازی عثمان پاشا – متوسط قیمت خرید در حدود ۳۲۰۰ لیر و اجاره از ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ لیر در ماه

 

با اهمیت خرید خانه در آنتالیا آشنا شوید

آنتالیا با و چشم اندازهای کم نظیر و آب و هوای مدیترانه ای سبب شده تا هر ساله بر تعداد گردشگران این شهر افزوده شود. با افزایش تعداد گردشگران سرمایه گذاران خارجی هر چه بیشتر ترغیب می شوند تا در این شهر سرمایه گذاری نمایند و به توسعه این شهر کمک شایانی می نمایند. با تغییر قوانین مهاجرت به ترکیه بسیاری از اتباع خارجی خصوصا ایرانی ها علاقمند به خرید خانه در آنتالیا ترکیه شده اند. با تسهیل شرایط خرید خانه برای اتباع خارجی از جانب دولت ترکیه تقاضا برای خرید خانه در ترکیه افزایش یافته است. شهروندان خارجی می توانند هر نوع ملک را از جمله زمین، خانه یا ملک تجاری با استعلام از مراجع مربوطه خریداری نمایند.

 

دیدگاه ها 1 دیدگاه
  1. اویم استانبول
    در تاریخ 1401\/01\/10 :

    عالی و کامل توضیح دادید.راجع به محدودیت های جدید صدور ویزای توریستی هم مطلب بگذارید لطفا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *