خانه » آموزش » طراحی پنجره دو جداره با نرم افزار تخصصی

طراحی پنجره دو جداره با نرم افزار تخصصی

طراحی پنجره دو جداره با نرم افزار تخصصی

طراحی پنجره دو جداره با نرم افزار تخصصی

تا همین چند سال پیش در ساخت خانه‌ها اغلب از پنجره‌های فلزی، چوبی و آلومینیومی استفاده می‌شد. اما در حال حاضر پنجره دوجداره upvc در برندهای مختلف در بازار موجود است که توانسته سبک و سیاق جدیدی را در استفاده از پنجره برای خانه، ویلا، آپارتمان، ادارات و شرکت‌ها به وجود آورد. پنجره دوجداره که به پنجره دوجداره upvc نیز معروف است دارای ساختار محکم و خاصی می‌باشد. ما در ادامه این مطلب بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت. همچنین اگر دارای خانه‌‍ای قدیمی هستید و می‌خواهید طی بازسازی تعویض پنجره قدیمی با دوجداره را انجام دهید، نکاتی را در این خصوص با شما در میان خواهیم گذاشت. در انتها نیز مجموعه دیدبان را به شما معرفی خواهیم کرد که می‌توانید صفر تا صد عملیات ساخت پنجره دوجداره و نصب یا تعویض آن با پنجره‌های قدیمی و همچنین سفارش حفاظ کرکره برقی را به کارشناسان این مرکز بسپارید.

ساختار پنجره دوجداره چگونه است؟

در ساخت پنجره دوجداره از پروفیل UPVC استفاده شده است. شاید همین ابتدا این پرسش برایتان پیش بیاید که پس PVC چیست؟ در واقع یو پی وی سی نیز از پی وی سی ساخته شده است اما در حال حاضر شرکت‌های تولید کننده توانسته‌اند با افزودن ترکیباتی این پروفیل را بهینه سازی کنند تا بتواند به PVC استحکام و استقامت بالاتری ببخشد، زیرا پی وی سی می‌تواند با اکسیژن ترکیب شود و یا در برابر نور و رطوبت حساس باشد و دچار واکنش شود، اما زمانی که با کربنات کلسیم ترکیب شود مقاومت آن افزایش خواهد یافت. به عنوان مثال شما می‌توانید از پنجره دوجداره ویلا برای مناطقی که سرما و رطوبت می‌تواند تاثیر بیشتری داشته باشد استفاده نمایید.

طراحی پنجره دوجداره UPVC با استفاده از نرم‌افزار طراحی

بی‌شک می‌دانید که عملیات طراحی درب و پنجره دوجداره با تمامی ظرافتی که دارد و با توجه به اهمیتی که در ساختمان سازی دارد و باید هنگام نصب نیز به درستی در جای خود قرار گیرد، نمی‌تواند به صورت دستی انجام پذیرد. در این حوزه چند نرم‌افزار طراحی ارائه شده است که ما در این قسمت به معرفی دو مورد از آن‌ها به صورت خیلی کوتاه خواهیم پرداخت.

برنامه iwindoor

این برنامه روی گوشی موبایل قابل نصب است و می‌توان به راحتی انواع درب و پنجره لولایی و کشویی را در ابعاد و مدل‌های مختلف طراحی نمود.

از ویژگی‌های این برنامه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • طراحی درب و پنجرهUPVC و PVC  و آلومینیوم
  • طراحی پنجره دوجداره و درب در حالت‌های مختلف
  • طراحی پنجره‌های افقی و عمودی
  • محاسبه میزان پروفیل مورد نیاز
  • اجرای فایل به صورت پی دی اف
  • ارسال به نسخه کامپیوتری نرم افزار iwindoor

که البته این چند مورد تنها بخش کوچکی از توانایی‌هایی بود که می‌توان برای این نرم‌افزار بر شمرد.

برنامه MasterWin

این برنامه نیز برای طراحی درب و پنجره UPVC طراحی شده است و می‌توان از آن بر روی موبایل‌های اندرویدی و یا IOS استفاده کرد. از جمله قابلیت‌های این برنامه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • قابلیت ارتباط و تبادل اطلاعات با نرم افزار دسکتاپ MasterWin
  • امکان طراحی درب و پنجره دوجدارهUPVC ویلا و خانه به صورت هلالی، کشویی و آکاردئونی
  • قابلیت برآورد قیمت پنجره دوجداره با احتساب استفاده از نوع پروفیل، یراق، شیشه و زهوار
  • امکان ارائه فاکتور دقیق
  • قابلیت تبدیل نوع هر یک از پروفیل‌ها بدون نیاز به طراحی دوباره

مزایای استفاده از پنجره دوجداره UPVC

طراحی پنجره دو جداره با نرم افزار تخصصی

  • ذخیره انرژی: در تابستان و زمستان می‌توانید از هدر رفت انرژی گرمایشی و سرمایشی با استفاده از پنجره دوجداره بکاهید.
  • کاهش میزان صدا در خانه: سر و صدای بیرون مانند عبور و مرور خودروها شما را اذیت نخواهد کرد.
  • افزایش امنیت: با استفاده از پنجره دوجداره UPVCویلا، خانه و سایر محیط‌ها امنیت محیط شما حفظ خواهد شد.
  • مهار اشعه UV: به دلیل استفاده از شیشه‌های دوجداره، اشعه ماوراء بنفش به داخل محیط شما نفوذ نخواهد کرد.
  • عدم تغییر رنگ: هیچ یک از انواع پنجره UPVC در برابر شرایط آب و هوایی و جوی دچار تغییر رنگ نخواهد شد.
  • عدم اشتعال: شیشه‌های پنجره دوجداره از اشتعال و انتقال حرارت و آتش جلوگیری خواهند کرد.
  • تنوع در طرح و رنگ: به جهت آن که این نوع از پنجره‌ها در طرح و رنگ‌های مختلف ساخته می‌شوند می‌توان برای هر نوع ساختمانی از آن‌ها استفاده نمود.

موارد موثر بر قیمت پنجره دوجداره UPVC

  • ابعاد پنجره
  • نوع پروفیل
  • نوع یراق آلات
  • نوع شیشه مانند لمینت، سکوریت یا سندبلاست
  • هزینه حمل و نصب

تعویض پنجره قدیمی با دوجداره

تولید کنندگان پنجره‌ دوجداره UPVC برای خانه‌هایی که قدیمی شده‌اند و می‌خواهند هنگام بازسازی از پنجره‌های دوجداره استفاده نمایند تدابیری اندیشیده است. در این صورت شما می‌توانید بدون ایجاد هیچ نوع خرابی لازم است فریمی که از پنجره قدیمی به دیوار متصل است را برش داده و پس از ایجاد جای خالی، تعویض پنجره قدیمی با دوجداره را انجام دهید.

حفاظ کرکره برقی پنجره چیست؟

در حال حاضر علاوه بر استفاده از پنجره دوجداره ویلا برای ساختمان‌هایی که در مناطق ییلاقی ساخته می‌شوند، سازندگان برای تأمین امنیت ساختمان از حفاظ کرکره برقی پنجره نیز استفاده می‌کنند به این ترتیب علاوه بر جلوگیری از ورود سارقان می‌توان به کاهش سروصدا، کنترل نور، محافظت از باد و باران و صرفه‌جویی هنگام استفاده انرژی اشاره کرد. از این نوع کرکره برقی می‌توان برای بالکن نیز استفاده کرده و در صورت نیاز بالکن را برای مدتی به محیطی تبدیل کرد که بتوان از آن استفاده‌های بهینه‌تری داشت. قیمت کرکره برقی بالکن نیز مانند حفاظ کرکره برقی پنجره به نوع پروفیل، موتوری که برای آن در نظر گرفته می‌شود و همچنین ابعاد آن بستگی دارد.

 

طراحی پنجره دو جداره با نرم افزار تخصصی

مجموعه دیده بان مدت‌هاست در حوزه دوربین‌های مداربسته، دوربین خودرو، انواع کرکره برقی و پنجره دوجداره فعالیت دارد و هر محصولی را با قیمتی مناسب و از بهترین برندهای موجود در بازار در اختیار مشتریان خود قرار داده است. برای اطلاع از محصولات و خدمات مجموعه دیده بان می‌توانید به سایت این مرکز به آدرس www.dideban-cctv.com مراجعه کنید. همچنین شما می‌توانید فرآیند ساخت و نصب انواع درب و پنجره دوجداره UPVC و همچنین حفاظ کرکره برقی پنجره و .. را به متخصصان و نصابان این مرکز بسپارید. مشتریان می‌توانند برای مشاوره با بخش پشتیبانی و فروش این مرکز ارتباط برقرار کرده تا برای سفارش و خرید محصول مناسب اطلاعات مورد نیاز در اختیار آن‌ها قرار داده شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *