خانه » آموزش » نحوه پذیرش در دانشگاه های گرجستان

نحوه پذیرش در دانشگاه های گرجستان

نحوه پذیرش در دانشگاه های گرجستان

شرایط پذیرش در دانشگاه های گرجستان

گرجستان کشوری با فرصت های ویژه  و البته به دلیل داشتن دانشگاه های معتبر برای تحصیل برای متقاضیان ادامه تحصیل در اتحادیه اروپا با هزینه های پایین تر است. کشور گرجستان در سال 2005 به طی توافق بولونیا به اتحادیه اروپا پیوست.

  • مرحله1. برای درخواست پذیرش از دانشگاه مدارک زیر را ارائه دهید:
    اصل پاسپورت با عکس
    10 سری کپی از مدارک
    12 سری کپی از مدارک
    مدرک آیلتس
    گواهی هرگونه مهارت تخصصی

نحوه پذیرش در دانشگاه های گرجستان
هزینه ثبت نام دانشگاه مورد پذیرش 500 دلار است . پس از تهیه اسناد فوق، دانشگاه تحصیلات دانشگاهی شما را بررسی می کند سپس در صورت موافقت، درخواست پذیرش شما را قبول می کند و نامه تاییدیه را ارسال می کند.

  • گام دوم. پس از دریافت نامه پذیرش دانشگاه توسط متقاضی، کنسولگری گرجستان اسناد دانشجویان را ترجمه و تایید می کند.
  • گام سوم (هزینه تحصیل)دانشجو 50 درصد از هزینه تحصیل را به طور مستقیم به دانشگاه پرداخت می کند.
  • گام چهارم ( صدور نامه مجوز پذیرش نهایی و دعوت از دانشگاه ) پس از تأیید هزینه تحصیل، دانشگاه به ما نامه پذیرش نهایی را ارائه می دهد و ما بایستی نامه پذیرش را با اسناد دیگر به سفارت تحویل دهیم.
  • گام پنجم : پس از ارائه مدارک به سفارت گرجستان، سفارت 10 تا 14 روز زمان نیاز دارد تا در مورد ویزا شما تصمیم گیری کند.
  • گام ششم: پس از پذیرش شما واسطه سفارت و عزیمت به گرجستان، تیم ما اقدامات لازم را برای شما انجام می دهند که شامل:ترانسفر از فرودگاه ارائه محل اقامت برای یک ماه سیم کارت موبایل ارائه اطلاعات در مورد مناطق شهر در روز اول اقامتاعمال TRC

ویزای دانشجویی و تحصیلی گرجستان

شهروندان 98 کشور در سراسر جهان مجاز به ورود به کشور گرجستان هستند و می توانند به مدت یک سال بدون ویزا اقامت بگیرند. شهروندان کشورهایی که نیاز به ویزا دارند، باید به دفاتر کنسولگری گرجستان مراجعه کنند و درخواست ویزا دهند. ویزا در هنگام ورود به فرودگاه بین المللی تفلیس صادر می شود. شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص شرایط ادامه تحصیل دکتری ، ارشد و لیسانس در گرجستان با کارشناسان خبره مجموعه موسسه یگانه سفیران دانش تماس حاصل فرمایید.

پذیرش و روند ویزای دانشجویی برای گرجستان:

  • نامه پذیرش دانشگاه
  • فرم درخواست ویزا
  • پاسپورت اصلی همراه با عکس
  • دو عکس به اندازه گذرنامه؛
  • اثبات دارایی کافی متقاضی برای پرداخت هزینه تحصیل، مانند ارائه دادن یک صورت حساب بانکی در طی شش ماه گذشته. پس از تأیید هزینه تحصیل، دانشگاه به متقاضی نامه پذیرش نهایی، گواهی ثبت نام برای ارائه به سفارت را می دهد به منظور دریافت ویزای دانشجویی. اما دانشجویان باید پنجاه درصد از هزینه ی تحصیل را به موسسه آموزشی بپردازند.
  • اثبات محل اقامت
  • بیمه درمانی فردی برای مدت زمان یک سال

قابل به ذکر است برای دریافت ویزای دانشجویی گرجستان، مدارک ارائه شده نباید آسیب دیده باشد یا دارای نشانه های غیرمجاز باشد.
برای صدور ویزا به افراد زیر سن قانونی، باید مجوزی حاکی از رضایت سرپرست قانونی وی ارائه شود چنین رضایت نامه ای باید به صورت کتبی نوشته شود.

 زبان آموزشی در گرجستان

زبان آموزشی در دانشگاه های گرجی در مقاطع مختلف به زبان های گرجی و انگلیسی می باشد.

شرایط ویزا و کار در گرجستان

برای دریافت ویزا و کار دانشجویی در گرجستان با توجه به این که کشور گرجستان یکی از اعضای پیمان شینگن محسوب می شود، ویزای تحصیلی آن از نوع ویزای نوع C است. این نوع ویزا حداقل ۳۰ روز و حداکثر ۹۰ روز اعتبار دارد و برای متقاضیان تحصیل در این کشور انجام مذاکرات اولیه با دانشگاه، توسط سفارت گرجستان در تهران صادر می‌شود.

پس از اخذ پذیرش دانشجو می بایست جهت اخذ ویزای تحصیلی دعوت نامه را به کنسولگری گرجستان نزدیک خود تحویل دهید و دعوتنامه و پذیرش از واحد وابط بین الملل دانشگاه صادر و در وزارت امور خارجه تایید گردد.

مدارک کارشناسی

ارائه مدرک دیپلم ۱۲ ساله دبیرستان یا پیش دانشگاهی با معدل حداقل ۱۴ در رشته مرتبط با تحصیل در مقطع کارشناسی

 مدارک کارشناسی ارشد

ارائه مدرک کارشناسی معتبر با معدل حداقل ۱۵ در رشته مرتبط با رشته  تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد، و گواهی قبولی در آزمون زبان قبل از اخذ پذیرش، ارائه گواهی قبولی آزمون زبان کشور محل تحصیل حداکثر تا ۶ ماه پس از شروع به تحصیل

شرایط پذیرش در  دکترا

رائه مدرک کارشناسی ارشد معتبر با معدل حداقل ۱۶، یکسان بودن رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، قبولی در آزمون زبان قبل از اخذ پذیرش، ارائه گواهی پذیرش در آزمون زبان کشور محل تحصیل حداکثر تا ۶ ماه پس از شروع به تحصیل، با انتشار حداقل دو مقاله کامل (Full Paper) در نشریات معتبر علمی ـ ‌پژوهشی، منتشره در کشورهای غیراز کشورهای مستقل مشترک‌المنافع و آسیای میانه که حداقل یکی از آن‌ها دارای نمایه (Index) بین‌المللی باشد و همچنین، پس از متقاضی ارزشیابی مدارک تحصیلی خارجی به زبان تحصیل در کشور خارجی (شامل قابلیت‌های گفتاری و نوشتاری به زبان تحصیل و زبان رساله یا زبان رسمی کشور محل تحصیل)، با رعایت سایر ضوابط و مقررات قابل بررسی و ارزشیابی است. ضمنا رساله دکتری باید توسط شخص متقاضی نوشته و ارائه شده باشد.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *