خانه » آموزش » نکات مهم در خرید قاب و گلس گوشی ؛ آموزش از استایل آپ

نکات مهم در خرید قاب و گلس گوشی ؛ آموزش از استایل آپ

نکات مهم در خرید قاب و گلس گوشی ؛ آموزش از استایل آپ

نکات مهم در خرید قاب و گلس گوشی ؛ آموزش از استایل آپ

قاب گوشی یکی از مهم‌ترین لوازم‌جانبی موبایل است. چون از موبایل در برابر ضربه و آسیب‌های احتمالی جلوگیری می‌کند. شاید به جرات بتوان گفت قاب از اولین لوازمی بوده که برای محافظت از گوشی ساخته شده. به‌دلیل همین اهمیت است که قاب یکی از متنوع‌ترین لوازم جانبی موجود در بازار است. از آن‌جا که قاب برای محافظت گوشی مهم‌است در خرید آن هم باید بسیار دقت کنید. بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرید.

  • مقاومت در برابر ضربه – این مهم‌ترین دلیل خرید قاب برای موبایل است. البته محل کار و میزان مراقبت شما هم مهم است. مثلا اگر در یک محیط صنعتی کار می‌کنید احتمال آسیب دیدن موبایلتان بیشتر از کسی‌ست که بیشتر اوقاتش را در خانه می‌گذراند. پس قاب‌های ضد ضربه گزینه‌ی مناسب‌تری برای شماست. از طرف دیگر اگر به‌اندازه‌ی کافی مراقب موبایلتان هستید و ظرافتش هم برایتان مهم است می‌توانید قاب‌های سیلیکونی را ببینید. محافظت آن‌ها کمتر است. اما ظریف‌ترند و رنگ‌های متنوعی هم دارند.
  • مدل – بهترین کار تهیه‌ی قابی‌ست که مشخصا برای مدل گوشی شما طراحی شده. در این حالت خیالتان از ابعاد و اندازه‌ی آن راحت است. اگر اندازه‌ی قاب مناسب گوشی نباشد، ممکن است به‌خوبی از آن محافظت نکند. از طرفی جای کلید‌هایی مثل پاور و ولوم در گوشی‌های مختلف متفاوت است. پس کار کردن با گوشی هم سخت می‌شود. اما اگر گوشی جدیدی گرفته‌اید که هنوز قابش در بازار نیست بهتر است فعلا سراغ قاب یک گوشی بروید که اندازه‌ها و طراحی‌اش تا جای ممکن به موبایل شما شبیه باشد.
  • تنوع – کافی‌ست به اولین سایت اولین سایت یا فروشگاه لوازم جانبی موبایلی که می‌بینید نگاهی بیاندازید. در تنوع قاب‌های گوشی غرق می‌شوید. اما فراموش نکنید کارایی و زیبایی در کنار هم مهم‌اند.
  • قاب 360 درجه – قبل از خرید این نوع قاب باید بدانید که نمی‌توانید آن‌ها را همراه با گلس استفاده کنید. این قاب‌ها از گوشی در تمام زوایا مراقبت می‌کنند واین شامل صفحه نمایش هم می‌شود.
  • امکانات ویژه- بعضی قاب‌ها کارایی بیشتر از محافظت دارند. مثلا هولدر دارند. می‌توانید برای دیدن فیلم راحت آن‌ها را روی سطجی مثل میز قرار دهید.
  • بامپر- اگر می‌خواهید تا جای ممکن ظاهر اصلی گوشی خود را حفظ کنید. سراغ بامپرها بروید که فقط لبه‌های گوشی را محافظت می کنند. البته بعضی بامپرهای فلزی ممکن است آنتن‌دهی موبایل را دچار اختلال کنند.
  • قاب شارژ – هم محافظت و هم شارژ گوشی را انجام می‌دهد. اگر زیاد بیرون از خانه هستید و همیشه به پاوربانک نیاز دارید یا گوشی شما مشکل خالی کردن شارژ دارد، این قاب به کمکتان می‌آید.

برای اطلاعات بیشتر راهنمای خرید قاب گوشی را از دست ندهید.

اما گلس گوشی چطور؟

نکات مهم در خرید قاب و گلس گوشی ؛ آموزش از استایل آپ

در کنار قاب خرید گلس مهم‌ترین کاری‌ست که برای محافظت از گوشی خود انجام می‌دهید. گلس‌ها هم انواع مختلفی دارند. در سال‌های اخیر تکنولوژی‌های مختلفی برای ساخت آن‌ها استفاده می‌شود. پس باید انتخابی کنید که مناسب نیاز و استفاده‌‌ی شما باشد. اگرچه در سال‌های اخیر ساخت نمایشگرهای موبایل پیشرفت زیادی داشته و بسیاری از آن‌ها ضد خش و ضربه هستند اما همه به‌خوبی می‌دانیم مقاومت آن‌ها هم تا‌حدی‌ست. هزینه‌ی تعمیر ال‌سی‌دی هم کم نیست پس خرید گلس راه عاقلانه‌تری به‌نظر می‌رسد.

  • وزن و ضخامت – گلس‌های مختلف ضخامت متفاوتی دارند و به همین نسبت وزنشان هم متفاوت است. اگر ترجیح شما یک گلس سبک است گلس‌های نانو مایع از جدیدترین فناوری‌های این حوزه‌اند که حتما توجه شما را جلب می‌کنند. نانو گلس مایع تبدیل به جزئی از صفحه نمایش گوشی می‌شود. اما باید بدانید که این گلس‌ها از گوشی جدا نمی‌شوند. البته مقاومت خوبی دارند و تاثیر منفی هم روی وضوح گوشی نمی‌گذارند. با این حال اگر گوشی شما زیاد در معرض خطر و زمین خوردن است باید گزینه‌های دیگر را هم در نظر بگیرید.
  • نور صفحه‌نمایش – نسبت به استفاده‌ای که دارید یکی از نمونه‌های گلس، یعنی مات یا شفاف را ترجیح می‌دهید. البته هر دوی این‌ها از انواع گلس‌های سرامیکی‌اند. برای کار کردن با موبایل در تاریکی و شب یا زیر نور خورشید گلس‌های مات مناسب‌ترند. البته اگر گیم بازی می‌کنید هم حتما می‌دانید کارتان با گلس مات راحت‌تر است. از طرفی گلس مات می‌تواند روی نور و وضوح نمایشگر تاثیر منفی داشته باشد، چون بخشی از بازتاب نور را حذف می‌کند.

گلس شفاف اما در کیفیت نمایشگر هیچ تغییری ایجاد نمی‌کند. مثلا اگر با گوشی بازی نمی‌کنید و در نور زیاد هم گوشی دست نمی‌گیرید احتمالا گلس شفاف برای شما انتخاب بهتری‌ست. اما همان‌طور که گفتیم این‌ها زیرمجموعه‌ی گلس‌های سرامیکی‌اند. گلس‌های سرامیکی انعطاف‌پذیری زیادی دارند. خیلی راحت خم می‌شوند و این یعنی در زمان ضربه احتمال آسیب‌ دیدن صفحه‌ی موبایل کمتر است و خود گلس هم کمتر آسیب می‌بیند.

  • سطح صفحه‌ی موبایل – دیگر در گوشی‌هایی که در سال‌های اخیر تولید شده‌اند کمتر صفحه‌نمایش تخت می‌بینیم. این یعنی نمایشگر‌ها دو بعدی نیستند. لبه‌‌‌های نمایشگر‌های گوشی‌های جدید خمیده یا منحنی است. بنابراین گلس‌های دو بعدی این قسمت‌ها را پوشش نمی‌دهند. در حال حاضر علاوه بر گلس‌ها‌ی 2D گلس‌های 5D، 3D و غیره هم در بازار وجود دارند تا لبه‌های موبایل را هم محافظت کنند.
  • اثر انگشت و چربی – اگر نمی‌خواهید صفحه‌ی موبایلتان پر از لکه و اثر انگشت باشد پس گلسی بخرید که لایه‌ی ضد چربی داشته باشد تا چربی چیزهای مختلف مانند انگشتتان را جذب کند و صفحه پر از لک نشود. البته بعضی گلس‌ها فناوری ضد اثر انگشت هم دارند.
  • فریم – بعضی از گلس‌ها کاملا شفاف هستند. اما بعضی از آن‌ها متناسب با مدل گوشی حاشیه‌ی رنگی (معمولا مشکی) دارند. اگر زیبایی موبایلتان مهم است، گلسی با فریم مناسب بخرید.
  • سختی – سختی گلس رابطه‌ی مستقیمی با مقاومتش دارد. برای نشان دادن سختی گلس از یک مقیاس عددی استفاده می‌شود. اگر گلس مد نظرتان سختی 9H دارد خیالتان راحت باشد. به‌خوبی می‌تواند از صفحه‌ی موبایل شما محافظت کند.
  • حریم شخصی – اکثر ما ترجیح می‌دهیم که دیگران دزدکی به صفحه‌ی موبایلمان نگاه نکنند. حضور در محیط‌های شلوغ و عمومی می‌تواند گاهی این مشکل را به دنبال داشته باشد. ظاهرا این مشکل خیلی هم کم نیست. چون باعث شده تا شرکت‌های تولید لوازم جانبی گلس‌های پرایوسی را تولید کنند. با استفاده از این گلس‌ها فقط کسی که زاویه‌ی مستقیم نسبت به موبایل دارد صفحه را می‌بیند.

موبایل‌ها یکی از مهم‌ترین وسایل ما هستند. علاوه بر قیمت نسبتا بالا، همه‌ی ما اطلاعاتی در آن‌ها داریم که اصلا نمی‌خواهیم از دستشان بدهیم. پس پیشگیری بهتر از درمان است. بهتر است از زمان خرید موبایل به فکر محافظت از آن‌ هم باشید. اولین چیزهایی که لازم است بخرید گلس و قاب‌اند. از مواردی که گفته شد استفاده کنید و مناسب‌ترین گزینه برای خودتان را انتخاب کنید. راهنمای خرید لوازم جانبی موبایل و لیست کامل آن‌ها هم در این پست وبلاگ استایل آپ آورده شده‌اند که پیشنهاد می‌کنیم از دست ندهید.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *