خانه » آموزش » همه چیز در مورد حرفه طراحی لباس و کلاس های آموزش طراحی لباس

همه چیز در مورد حرفه طراحی لباس و کلاس های آموزش طراحی لباس

همه چیز در مورد حرفه طراحی لباس و کلاس های آموزش طراحی لباس

طراحی لباس به هنری گفته می شود که در آن دو حرفه نقاشی و دوزندگی با یکدیگر تلفیق شده اند. هدف این حرفه که با علم زیبایی شناسی رابطه ی مستقیم دارد، طراحی لباسی خاص متناسب با ویژگی های ظاهری، اندام و علایق فرد است.

برای مشاهده کلاس طراحی لباس بر روی همین لینک کلیک کنید.
طراح لباس با استفاده از هنر نقاشی و تکنیک های دوزندگی، طرحی نو ایجاد می کند. طراحان لباس نیازمند مسلط بودن به دوخت و نقاشی بوده و همچنین باید ذهن خلاقی داشته باشند تا بتوانند از طبیعت، عناصر فرهنگی و اجتماعی و حتی مفاهیم انتزاعی الهام گرفته و با ایده های جدید خود دست به طراحی بزنند. به طور کلی اگر می خواهید به یک طراح لباس حرفه ای تبدیل شوید، داشتن مدرک کارشناسی طراحی پارچه و لباس به تنهایی کافی نبوده و باید بر هنر های بصری، تجسمی، طراحی عمومی و طراحی گرافیک تسلط داشته و از مطالعه تاریخ و فلسفه نیز عقب نمانید.

دوره طراحی لباس

مراحل کار یک طراح لباس

1. بررسی نیاز و سلیقه مشتری
2. طراحی لباس با کمک دانش و هنر و ایده های موجود در ذهن
3. انتخاب بهترین نوع پارچه با توجه به شناخت از انواع آن ها و طرح مورد نظر
4. کشیدن الگو های اصلی طرح با تکیه بر علم مونتاژ
5. سپردن مرحله آخر به خیاط و یا برعهده گرفتن مرحله دوخت

انواع بخش هایی طراحی لباس

به طور کلی هنر طراحی لباس به دو بخش عمده تقسیم می شود :
• دوخت سفارشی یا اوت کوتور ( تولید انحصاری )
مشتریان این نوع دوخت را اغلب افراد مشهور و سلبریتی تشکیل می دهند. چرا که این لباس ها دقیقا متناسب با سایز آن ها دوخته شده و لباس را برای آن ها خاص تر می کند. این لباس ها هیچگونه برچسب قیمت برو روی خود ندارند. که البته با توجه به مشتریانشان نیازی به آن نخواهند داشت. این نوع دوخت سفارشی 2 بار در سال و در ماه های ژانویه و ژوئیه یعنی آغاز فصل مد جدید در حداقل 50 طراحی از لباس شب و روز برای مشتریان به نمایش در می آیند.
• پوشاک آماده یا ماشینی
پوشاک های آماده بر اساس اندازه های استاندارد تولید می شوند و غالب عموم مردم جامعه مشتریان این نوع دوخت هستند. از آن جایی که سایز این لباس ها استاندارد می باشد، به صورت انبوه برای فروش تولید می شود. طراحی این نوع لباس ها به دو بخش مجموعه طراح و مجموعه تولید انبوه تقسیم بندی می شود. مجموعه طراح کیفیت بالاتری داشته و جهت تبلیغ مجموعه انبوده عرضه می شود.

کلاس طراحی لباس طرحستان

طراحی لباس از چه فرایندی تشکیل می شود؟

جنس پارچه : جنس پارچه با توجه به سلیقه و روحیات غالب مشتریان انتخاب می شود. همچنین در انتخاب جنس پارچه، شرایط آب و هوایی و فصلی نیز مورد توجه قرار می گیرد. صدها هزار پارچه مختلف در دسترس طراحان وجود دارد که هر کدام با توجه به سلیقه جمعی جامعه و افراد انتخاب می شود.
چاپ پارچه : جهت طراحی می بایست رنگ ها و تم انتخابی برای چاپ را منتاسب با فصل انتخاب کرد. به طور کلی رنگ زرد روشن مناسب ترین رنگ برای زمستان بوده و از رنگ های تیره در این فصل استفاده نمی شود.
تزئینات روی لباس : تزئینات روی لباس به گلدوزی، مهره دوزی، تور دوزی و … گفته می شود.
الگو : به طور کلی ساختار اصلی لباس را الگوی آن تشکیل می دهد و از همین رو طراحی الگو دارای اهمیت فراوانی است. به نقشه قطعاتی که با دوخته شدن به یک دیگر، لباس را به وجود می آورند الگو گفته می شود.
اندازه گیری : اندازه گیری یکی از مهم ترین موارد در حرفه طراحی لباس است به طوری که بدست آوردن الگوی درست با آن رابطه مستقیم دارد.
تحقیق درباره مد : طراحان حرفه ای لباس و مد هرگز از تغییرات این عرصه بی خبر نمی مانند و دنیای مد را لحظه به لحظه دنبال می کنند. از همین رو تحقیق و مطالعه مقاله های به روز یکی از عناصر مهم و سازنده در فرآیند طراحی لباس است.

چگونه جهت ورود به دنیای طراحی مد آموزش ببینیم؟

در ادامه راه های آموزش اصلی طراحی مد را به شما معرفی کرده ایم. راه هایی که به شما کمک می کنند به شکل حرفه ای وارد عرصه مد شوید.
• وارد شدن به دنیای مد از مسیر آکادمیک آن
یکی از اصلی ترین مسیر های ورود به دنیای مد، طی کردن مراحل آکادمیک و دریافت مدرک دانشگاهی آن می باشد. تحصیل در رشته طراحی لباس شما را با رشته های مرتبط با آن همچون گرافیک، طراحی، نساجی و … آشنا کرده و مسیر آینده روشن تر را برایتان هموار تر می کند. با دریافت مدرک کارشناسی ارشد در این رشته با اطمینان بیشتری می توانید در دنیای رقابتی طراحی لباس قدم بگذارید.
• کارآموز شوید
کارآموزی روشی است که در کنار یادگیری، تجربه شما را نیز افزایش می دهد. دوره های کارآموزی به طور معمول کوتاه مدت بوده و مزایای زیادی همراه خود دارند. به طوری که در یک محیط جدی مهارت ها قرار گرفته و با افراد حرفه ای مختلف آشنا می شوید و امکان گسترش شبکه ارتباطی را چیدا خواهید کرد. همچنین سابقه کاری تان اضافه شده و در آینده فرصت های شغلی بهتر و بیش تری پیش رویتان قرار خواهد گرفت.

برای کارآموزی چطور باید اقدام کنیم؟
• آگهی های مربوط به جذب کارآموز شرکت های طراحی لباس را دنبال کنید
• به سراغ شرکت های طراحی لباس تازه تاسیس بروید
• با مجله های مد تماس گرفته و جهت کارآموزی خود درخواست بدهید
• فشن بلاگر خود باشید و با استفاده از شبکه های اجتماعی خود را به کارفرمایان مختلف معرفی کنید
• در فشن شوها و مسابقات مد و جشنواره های مد شرکت کرده و از طرح ها ایده بگیرید

همه چیز در مورد حرفه طراحی لباس و کلاس های آموزش طراحی لباس

بهترین مدرسه های دنیا در زمینه آموزش حرفه ای مد

1- LISAA School of Design   ( فرانسه )
2- Istituto Europep Di Design  ( ایتالیا )
3- Accademia del Lusso ( ایتالیا )
4- Cambridge School of Visual and performing Arts ( انگلستان )
5- London College of contemporary Arts  ( انگلستان )
6- Southern New Hampshire University ( آمریکا )

آموزشگاه طراحی لباس در تهران و ایران

آموزشگاه طراحی لباس طرحستان در سال 1387 فعالیت خود را در تهران شروع کرد و توانست مجوزهای : مجوز آموزشگاه هنرهای تجسمی با درجه یک آموزشی از دفتر فعالیتهای هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مجوز مرکز مهارت آموزی از دفتر آموزش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ، مجوز برگزاری آموزش طراحی مد و لباس از بنیاد مد و لباس اسلامی و  مجوز موسسه تک منظوره مد و لباس طرحستان را دریافت بکند.

نشانی :تهران-میدان انقلاب-ابتدای خیابان آزادی کوچه جنتی پلاک 5

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *