خانه » آموزش » پشتیبانی شبکه – قیمت پشتیبانی شبکه های کامپیوتری تهران

پشتیبانی شبکه – قیمت پشتیبانی شبکه های کامپیوتری تهران

پشتیبانی شبکه - قیمت پشتیبانی شبکه های کامپیوتری تهران

قیمت پشتیبانی شبکه های کامپیوتری چقدر است؟ در حوزه راه اندازی و نصب خدمات شبکه، به دلیل متنوع بودن خدمات و پیچیدگی‌هایی که این اقدام دارد، ممکن است از سوی شرکت‌های مختلف با تعرفه‌های متفاوتی روبه‌رو شوید. به همین خاطر باید بدانید که چه معیارهایی در تعیین قیمت پشتیبانی شبکه های کامپیوتری موثر هستند. برای اینکه یک شبکه کامپیوتری به بهترین شکل ممکن کار کند، باید پشتیبانی‌های لازم را به عمل بیاورید. زمانی که در حال راه اندازی و نصب شبکه کامپیوتری هستید، باید بدانید که پشتیبانی از آن نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

قیمت پشتیبانی شبکه های کامپیوتری به عوامل متعددی بستگی دارد. اما قبل از آنکه به سراغ بررسی این عوامل برویم باید بدانید که منظور از خدمات پشتیبانی دقیقا چه خدماتی است. خدماتی مانند پشتیبانی از سرویس‌های فناوری اطلاعات، نگهداری از سیستم‌های کامپیوتری، سرورها و… همگی جزو خدمات پشتیبانی شبکه های کامپیوتری به شمار می‌روند. عوامل موثر بر تعیین قیمت پشتیبانی شبکه های کامپیوتری عبارت است از:

  • تعداد تجهیزات مورد نیاز برای شبکه
  • تعداد نرم افزارهای تحت شبکه
  • تعداد دفعات حضور پشتیبان در سازمان
  • سختی و پیچیدگی سخت افزاری شبکه

برای تعیین دقیق قیمت پشتیبانی شبکه های کامپیوتری باید از خدمات مشاوره شبکه استفاده کنید. یک مشاور شبکه با بازدید از محل و نیاز سنجی دقیق لیستی از هزینه های مربوط به پشتیبانی و نگهداری از شبکه را به شما اعلام می‌کند. برای پشتیبانی شبکه از معتبرترین شرکت های شبکه کامپیوتری در تهران کمک بگیرید.

خدمات شبکه

تعرفه خدمات پشتیبانی شبکه به چه عوملی بستگی دارد؟

یکی از چالش‌های پیش‌رو برای سازمان‌ها و شرکت‌ها، تعیین هزینه راه اندازی خدمات شبکه است. صاحبان کسب و کار همواره سعی دارند که اجازه ندهند زمان کارکنان سازمان به دنبال رفع مشکلات شبکه هدر رود از همین‌رو به پشتیبانی و نگهداری شبکه های کامپیوتری اهمیت زیادی می‌دهند.

 اگر شما نیز قصد دارید پشتیبانی از شبکه‌های کامپیوتری خود را به یک شرکت خدمات شبکه های کامپیوتری بسپارید باید بدانید که چه عواملی ممکن است بر روی کاهش یا افزایش هزینه این خدمات تاثیرگذار باشد. مواردی که در ادامه بررسی می‌کنیم از مهم‌ترین عوامل موثر بر خدمات شبکه به شمار می‌روند. 

خدمات مشاوره شبکه

 در نظر داشتن تعداد تجهیزات شبکه

یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر هزینه خدمات شبکه، تعداد تجهیزات مورد نیاز برای نصب و راه اندازی آن شبکه کامپیوتری است. تعداد سرورها، کامپیوترها، پرینترها و هر تجهیزات دیگری که نیاز به پشتیبانی و نگهداری داشته باشد بر تعرفه خدمات راه اندازی شبکه موثر است. اگر از پشتیبان دورکار شبکه برای پشتیبانی استفاده کنید، هزینه خدماتی که ارائه می‌دهد به مدت زمانی که باید برای رفع مشکل‌های موجود صرف کند بستگی دارد.

تعداد دفعات مورد نیاز برای حضور پشتیبان در سازمان

از دیگر عوامل موثر بر قیمت خدمات مشاوره شبکه و پشتیبانی از آن، تعدا دفعات حضور پشتیبان در سازمان در ماه است. برخی از سازمان‌ها ترجیح می‌دهند برای پشتیبانی و نگهداری از تجهیزات شبکه نیروی حضوری درون سازمان خود داشته باشند. اما برخی دیگر از سازمان‌ها برای کاهش هزینه‌ها، از کارشناس دورکار شبکه استفاده می‌کنند. قیمت پشتیبانی شبکه های کامپیوتری در صورت کمک گرفتن از کارشناسان دورکار شبکه به تعداد دفعات حضور این کارشناس در ماه در محل سازمان بستگی دارد.

نوع دستگاه‌های مورد استفاده در شبکه

از دیگر عوامل موثر بر قیمت پشتیبانی شبکه های کامپیوتری نوع دستگاه‌های مورد استفاده در شبکه و سطح سختی و پیچیدگی سخت افزاری شبکه است. نوع دستگاه‌هایی که در شبکه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد با یک دیگر متفاوت هستند. برای حل مشکلات یک دستگاه ممکن است نیاز داشته باشید که از یک کارشناس ماهر و با تجربه بیشتری کمک بگیرید. در این صورت تعرفه پشتیبانی شبکه کامپیوتری بیشتر می‌شود.

نرم افزارهای مورد استفاده در شبکه

سرویس‌ها و نرم افزارهایی که تحت شبکه کار می‌کنند یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت پشتیبانی شبکه های کامپیوتری هستند. سرویس‌های مانیتورینگ، فایروال‌های نرم افزاری، اکتیودایرکتوری و… هر کدام نیاز به تخصص و زمان مشخصی برای مراقبت دارند. هرچه تعداد این نرم افزارهایی که تحت شبکه کار می‌کنند بیشتر باشد، نرخ پشتیبانی شبکه های کامپیوتری نیز افزایش می‌یابد.

نحوه ارائه خدمات مشاوره شبکه

نحوه ارائه خدمات پشتیبانی شبکه نیز بر تعرفه نهایی موثر است. همان‌طور که کمی پیش هم اشاره کردیک برخی از سازمان‌ها از کارشناسان دورکار و برخی از آن‌ها از پشتیبان‌های حضوری استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید هزینه‌های درون سازمانی را کاهش می‌دهید، در مواقع بروز مشکل و نیاز به حضور پشتیبان در سازمان، از شرکت های شبکه کامپیوتری در تهران بخواهید که کارشناس را به محل اعزام کنند.

دریافت خدمات مشاوره شبکه برای تعیین هزینه راه اندازی و پشتیبانی

برای تعیین هزینه‌های مربوط به راه اندازی خدمات شبکه و پشتیبانی از آن، باید از خدمات مشاوره شبکه استفاده کنید. مشاور شبکه شخصی است که در ابتدای پروژه از محل بازدید کرده و زیرساخت‌های لازم را مورد بررسی قرار می‌دهد. دریافت مشاوره خدمات شبکه قبل از راه اندازی آن از این جهت موثر است که می‌توانید نیازها و درخواست‌های خود را منتقل کنید.

 طبق این نیازها، لیستی از هزینه های مربوط به راه اندازی و پشتیبانی از شبکه به شمار اعلام شود. پس از مشاوره شبکه به درک نسبی از قیمت پشتیبانی شبکه های کامپیوتری خواهید رسید و سپس می‌توانید برای استفاده از این خدمات یا حذف آن‌ها از لیست تصمیم گیری کنید.

پشتیبانی شبکه

نمونه قرارداد خدمات راه اندازی شبکه

قبل از راه اندازی خدمات شبکه باید با یکی از شرکت های شبکه کامپیوتری در تهران قرارداد ببنیدید. در این قرارداد تمام جزئیات از قبیل تعداد تجهیزات مورد نیاز، نرم افزارهایی که باید تحت شبکه کار کنند، تعداد دفعاتی که در ماه نیاز به حضور پشتیبان در سازمان است و… همگی ذکر می‌شوند. در این نمونه قرارداد قیمت پشتیبانی شبکه های کامپیوتری برای هر ماه یا هر پروژه نیز باید به صورت دقیق مشخص شود. 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *