خانه » آموزش » چگونه در جستجوی گوگل اول باشیم؟

چگونه در جستجوی گوگل اول باشیم؟

چگونه در جستجوی گوگل اول باشیم؟

چگونه در سرچ گوگل اول باشیم؟ برای جواب دادن به این سوال باید بگوییم که، این کار به این سادگی‌ها هم که فکر می‌کنید، نیست. همان‌طور که می‌دانید، برای اول شدن در گوگل باید بتوانید با رقبای خود به خوبی رقابت کنید. برای مثال سایت شما باید پرمحتوا و به روز باشد. شما باید از یک سئوکار ، برای این کار کمک بگیرید. همان‌طور که گفتیم، شما باید همواره از رقبای خود عملکرد بهتری داشته باشید. بنابراین در هنگام جستجوی سایت در گوگل، سایت شما در صفحه اول قرار می‌گیرد و سپس مشتریان شما افزایش پیدا می‌کند.

در ابتدا مهم‌ترین و اولین کار، پیدا کردن کلمات کلیدی است. شما با بررسی کلمات کلیدی و وارد کردن آن‌ها در سایت، قدم اول برای بالا آمدن سایت در جستجوی گوگل را انجام داده‌اید.

سپس شما باید بهینه‌ سازی‌هایی در وب سایت مربوطه انجام دهید؛ که این بهینه‌ سازی‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • ساختار سایت را از نظر منوبندی بهینه ‌سازی کنید.
  • استانداردهای وب را در سایت رعایت کنید.
  • قالب سایت را برای گرفتن بهترین نتیجه در گوگل بهینه ‌سازی کنید.
  • سرعت سایت را افزایش دهید.
  • کل خطاهای سایت را از نظر سئو و بهینه سازی رفع کنید.

برای اینکه بتوانیم در جستجوی گوگل اول شویم، در گاهی اوقات بهتر و یا حتی لازم است که یک سایت جدید، ایجاد و طراحی شود.

بعد از بهینه ‌سازی و در قدم بعدی، برای بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل، باید مطالب مفیدی به سایت‌ خود اضافه کنید. این مطالب باید جالب و با کیفیت باشند و همچنین مطالبی باشد که کابران به دنبال آن‌ها هستند. شما می‌توانید این مطالب را به طور دوره‌ای بنویسید. فراموش نشود که برای نوشتن این مطالب باید از کلمات کلیدی که در ابتدا پیدا کرده بودید استفاده کنید.

سپس برای رسیدن به رتبه اول در جستجوی گوگل، وقت آن رسیده که در سایت‌های دیگر، سایت خود را معرفی کنید. شما می‌توانید برای این‌ کار مقالاتی راجع به کار و همچنین سایت خود آماده کرده و سپس برای سایت‌های دیگر بفرستید و در آخر لینک سایت خود را نیز در آن‌ جا به عنوان مرجع قرار دهید. شما می‌توانید در تمامی مراحل از یک متخصص سئو کمک بگیرید.

بعد از اینکه تمامی مراحل بالا را انجام دادید، می‌توانید پس از یک ماه نتایج آن را ببینید. اگر شما تمامی موارد را به خوبی و با کمک یک متخصص سئو انجام داده باشید، حتما سایت شما در گوگل اول می‌شود. باید بدانید که اول شدن در جستجوی گوگل مهم است ولی مهم‌تر آن است که بتوانید جایگاه خود را در گوگل حفظ کنید.

چگونه در جستجوی گوگل اول باشیم؟

 

همچنین برای اینکه سایت شما در جستجوی گوگل اول باشد می‌توانید از تکنیک‌های زیر کمک بگیرید:

نام دامنه وب سایت

بهتر است که نام دامنه کوتاه باشد. ولی گاهی اوقات ممکن است نام دامنه سایتی بلند باشد، ولی به خاطر پرمعنا و مفهوم بودن نام، سایت موفق باشد و در جستجوی گوگل اول شود. زیرا مهم‌تر از کوتاهی نام، مطابقت داشتن معنا و مفهوم نام با محتوای سایت است. همچنین استفاده کردن از کلمات کلیدی اصلی، اهمیت زیادی دارد. باید توجه داشت که موتورهای جستجو هم محتوای سایت و هم اینکه دامنه آن را مورد بررسی قرار می‌دهد. شما برای بالا بردن بهینه‌ سازی سایت می‌توانید از کلمات کلیدی معادل انگلیسی نیز استفاده کنید.

متاتگ عنوان

Title یا متاتگ عنوان، یکی از مهم‌ترین متاتگ‌ها در سئو است که باعث می‌شود سایت شما در صفحه اول قرار بگیرد و کمک می‌کند که در جستجوی گوگل اول باشید. عنوان صفحه نیز از اولین مواردی است که گوگل بررسی می‌کند. در عنوان صفحه باید از کلمات کلیدی استفاده شود و باید از 30 تا 60 کاراکتر استفاده شده باشد. اگر این قسمت خالی گذاشته شود، گوگل خود، طبق محتوای شما عبارتی را حدس زده و جایگزین می‌کند.

متاتگ توضیحات

این متاتگ در صفحه سایت شما دیده نمی‌شود، ولی برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل خیلی مهم است. این متاتگ مخصوص صفحه نتایج گوگل است و در آن باید در مورد محتوای اصلی سایت توضیح داده شود.

این متاتگ باید بین 70 تا 150 کاراکتر باشد. اگر بیشتر باشد، مابقی به صورت نقطه چین نشان داده می‌شود و باعث پایین آمدن رتبه سایت شما می‌شود. باید گفت که بهتر است کلمه کلیدی در این متاتگ دو بار استفاده شود.

تگ عنوان H1

این همان عنوان مقاله است که در بالای محتوا قرار دارد. این با متاتگ عنوان فرق دارد و نباید به صورت سئو باشد. البته کلمه کلیدی باید در آن استفاده شده باشد.

باید به این نکته توجه شود که از تگ  H1 فقط یک بار در هر صفحه استفاده شود. همچنین برای زیر عنوان‌های دیگر از h2 و h3 استفاده شود. تگ H1 کمک می‌کند که کاربران و گوگل محتوای سایت را متوجه شوند. و این متاتگ یکی از مهم‌ترین تگ‌ها در محتوای سایت است و باعث می‌شود که نمایش سایت در صفحه اول گوگل قرار بگیرد.

کلمات کلیدی داخل متن

همان‌طور که قبلا گفتیم برای افزایش رتبه سایت، باید از کلمات کلیدی استفاده کرد. همچنین برای اینکه در جستجوی گوگل اول باشیم، چگونه قرار گرفتن کلمات کلیدی در محتوا نیز خیلی مهم است. باید بدانید که اگر بیش از حد استفاده شود، مورد جریمه گوگل قرار می‌گیرید و اگر هم خیلی کم استفاده شود، تاثیری در رتبه سایت ندارد.

محتوای یک مقاله نباید از 500 کاراکتر کمتر باشد و بهتر است که بین 1200 تا 1600 کاراکتر باشد. همچنین باید به ازای هر 100 کاراکتر بین یک تا سه کلمه کلیدی استفاده شده باشد. بهتر است در پاراگراف‌های اول بیشتر وجود داشته باشد.

تگ ALT برای عکس‌ها

این تگ شبیه به متاتگ توضیحات و عنوان است. این تگ برای جستجوی عکس‌ها است. مثلا زمانی که کاربری در قسمت image گوگل به دنبال عکس می‌گردد، این متاتگ کمک می‌کند که عکس شما در عکس‌های اولیه نشان داده شود و در نهایت باعث آوردن سایت به صفحه اول گوگل شود.

لینک های داخلی

این لینک‌ها باعث متصل شدن صفحات سایت به هم می‌شود که به آن‌ها لینک داخلی نیز گفته می‌شود. در این لینک‌ها باید بین صفحات، ارتباط محتوایی داده شود. این کار باعث استفاده راحت‌تر کاربران از این سایت می‌شود و باعث می‌شود که در جستجو گوگل اول باشید.

لینک های خارجی

لینک‌های خارجی همان لینک‌هایی هستند که شما به سایت‌های دیگر می‌دهید و یا از آن‌ها دریافت می‌کنید. این لینک‌ها به مراتب تاثیر بیشتری نسبت به لینک‌های داخلی دارند. هر چقدر محتوای سایت شما خوب‌تر باشد، لینک‌های بیشتری دریافت می‌کنید و به این طریق بهتر می‌توانید در جستجوی گوگل اول باشید.

چگونه در جستجوی گوگل اول باشیم؟

سرعت سایت

سرعت سایت یکی از مهمترین عوامل برای ارتقا سئو سایت است. سرعت بارگزاری سایت اگر بالا باشد نتیجه منفی برای رتبه‌بندی سایت شما دارد.

نقشه سایت

باید بدانید که برای بهینه کردن سایت، نیاز به یک نقشه سایت برای موتورهای جستجو ضروری است. این نقشه باید خوانا، واضح و به روز باشد. شما باید بعد از هر تغییری در سایت، آن را فورا در فایل sitemap به روز رسانی کنید. این کار کمک می‌کند که موتورهای جستجو بهتر بتوانند در سایت شما پیمایش کنند.

همان‌طور که خواندید برای اینکه یک سایتی در جستجوی گوگل اول باشد، باید تلاش بسیاری انجام شود و در این راه احتیاج به متخصصین سئو ضروری است. آژانس سئودو هرگونه سفارش سئو با تضمین رسیدن به صفحه اول گوگل قبول می‌کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *