خانه » آموزش » خدمات شبکه تهران

خدمات شبکه تهران

خدمات شبکه تهران

مجموعی از خدماتی میباشد که اتمام به خدمات زیر ساختی شبکه منجر میشود،بستر سازی و پسیو شبکه برای درستی کار شبکه ملزم میباشد .

برای تشکیل بستر سازی صحیح میبایست تجهیزات مناسبی را اختیار داشت از جمله،کابل شبکه ،پریز،داکت،کیستون و… و چنانچه دراگر دقت کافی برای انتخاب محصول به عمل نیاید امکان بروز مشکلات مختلف در شبکه به وجود می آید.

 

خدمات شبکه تهران

دقت داشته باشید نیاز سنجی و هدف از ایجاد شبکه در اولویت است و قبل از اجرا باید بررسی و توجه داشت .

خدمات شبکه کامپیوتری شامل موارد و گزینه‌های مختلفی می‌شود از خدمات پسیو شبکه گرفته تا خدمات اکتیو شبکه، شرکت‌های متعدد هزینه‌های مختلفی برای ارائه خدمات شبکه دریافت می‌کنند.

 

خدمات شبکه تهران

مراحل اجرای بستر سازی و خدمات پسیو شبکه شامل :

دیدن از محل اجرا برای پسیو شبکه :

در این مرحله به منظور جمع کردن اطلاعات و بازدید محل، توسط کارشناس و امکان سنجی پروژه و همچنین  بررسی نیاز های مشتری میباشد.

طراحی زیرساخت شبکه:

این بخش مربوط به استراتژی های مربوط به زیرساخت شبکه میباشد ،این بخش بسیار اهمیت بالایی دارد زیرا امکان تغییرات در آن عملا وجود ندارد.

کابل کشی شبکه:

در این بخش،ترانکینگ ها به دو صورت تو کار و روکار انجام میشود ،در محل روکار داکت کشی صورت میگیرد و میبایست از بهترین کابل ها استفاده کرد.

نصب و آرایش رک:

در این قسمت،نوبت به نصب و آرایش رک ها و نصب،پچ پنل،سوئیچ ها،روترها،سرورها و تجهیزات شبکه داخل رک می رسد. و تمامی نودها پریزها کیسون ها نصب می گردد.

تست شبکه:

بعد از اتمام تمام مراحل فوق ،نوبت به تست سیگنالها میرسد و بررسی نودها از نظر سالم بودن آنها و توجه به این موضوع که هیچگونه قطعی در ارتباط کابل وجود نداشته باشد.

تعریف پسیو شبکه چیست؟

به تمامی مواردی که در شبکه ،نقش جابه جایی اطلاعات را دارد بدون دخالت و دستکاری در اطلاعات، پسیو میگویند.

خدمات اکتیو شبکه:

خدمات اکتیو شبکه شامل نصب انتی ویروس شبکه ،پیکربندی تجهیزات شبکه و مواردی از این دست میباشند.هزینه ی آن ،به میزان نفرات ، ساعت کار و همچنین میزان تخصصی بودن خدمت بستگی زیادی دارد.

مراحل اجرای اکیتو شبکه ،بررسی اولیه نیاز سنجی ، آینده نگری در ارائه ی خدمات ،اجرای خدمات ،سنجش کیفیتی و پشتیبانی از خدمات انجام شده ، می باشد.

امنیت شبکه:

از امنیت شبکه میتوان امنیت فیزیکی ،امنیت فنی و امنیت اجرایی شبکه را نام برد.

منظور از امنیت شبکه فیزیکی ، حفظ موارد فیزیکی که شامل سرور ،روتر و کامپیوتر میباشد ،است که افراد باید برای امنیت شبکه در نظر داشته باشند.

منظور از امنیت فنی ،این است که افراد با روش های فنی تمامی اطلاعات داخل شبکه را پیاده سازی میکند ،مثال آن میتواند شامل ارائه ی دسترسی باشد.

منظور از امنیت اجرایی شبکه ،محدود سازی دسترسی افراد به شبکه بر اساس نیازمندی است .به هردلیلی که ضرورتی ندارد  دسترسی را به افراد تا حد امکان ندهیم .

از دیگر امنیت های شبکه میتوان به فایروال ،نصب انتی ویروس،کنترل دسترسی افراد به شبکه و شبکه ی خصوصی مجازی اشاره کرد.

از زیر ساخت های شبکه میتوان به پروتکل شبکه ،مدل های شبکه و پروتکل TCI میتوان نام برد.

تعریف پروتکل شبکه، این قسمت یکی از مهمترین بخش ها در زیر ساخت شبکه ای کامپیوتری میباشد.کامپوترهای داخل شبکه بر اساس پروتکل ها توانایی ارتباط با یکدیگر را دارند و این پروتکل ها مجموعه های روتین قابل استفاده در شبکه میباشند.

مدل شبکه:

به عنوان مثال مدل OSI  یا مخفف آن ،OPEN SYSTEM INTERCONNECTION به عنوان یکی از مرجع ها میباشد که از هفت لایه ی مختلف تشکیل شده است که هرکدام از لایه ها مسئولیتی خاصی را اداره میکند.

مدل OSIبه عنوان یک مرجع جنرال در جهت شناخت علمیات وابسته به ارتباط استفاده میشود.البته بهتر است بدانید که خیلی از پروتکل ها بصورت کامل از OSIتبعیت نمیکنند ولی برای اغاز و اشنایی با عملکرد شبکه در راستای ارسال اطلاعات به مدل بالاتر تاثیر گذار است.

پروتکل TICIP

این پروتکل در این زمان برای شبکه های بزرگ قابل استفاده است.و به دلیل قابلیت های خوب این پروتکل از جمله ، روتینگ ،استفاده در بیشتر سیستم عامل ها و پلت فرم ها استفاده میشود .

تجهیزات شبکه:

در حال حاضر تجهیزات شبکه را میتوان به دو دسته تقسیم کرد،اکتیو و پسیو .

از انواع تجهیزات اکتیو شبکه میتوان به سوئیچ ،کارشبکه ،اکسس پوینت،مودم و روتز اشاره کرد

از انواع غیرفعال تجهیزات شبکه میتوان به انتن بیسیم ،کابل کواکسیال ،رک شبکه ،کابل فیبر نوری و پچ پنل اشره کرد .

کابل کشی چیست؟

در یک تعریف ساده یعنی نصب کابل در بین تجهیزات،نودهای کاربران و سایر موارد میباشد.

در مجموع میتوان کابل کشی را به 5 مرحله تقسیم کرد

1.انتخاب کابل مناسب

2.محافظ کشی کابل شبکه

3.تست نحوه نصب تجهیزات به کابل

3.تهیه ی نقشه ی کابل کشی و انتخاب مسیر مناسب

5.لیبل گذاری کابل ها

و اما مسئله ی دیگری که وجود دارد این است که چرا پشتیبانی از شبکه مهم میباشد

شاید بدانید که شبکه های کامپیوتری یکی از بخش های مهم کسب و کار هستند  و در صورت وجود هرگونه خلل در آن میتواند به بعضی  از بخش های کسب و کار ضرر وارد کند بنابراین پشتیبانی و پیشگیری از خطرات احتمالی یکی از اصل های مهم برای شبکه ها میباشد .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *