خانه » آموزش » خواص روغن آرگان برای پوست و مو + بررسی جامع

خواص روغن آرگان برای پوست و مو + بررسی جامع

خواص روغن آرگان برای پوست و مو + بررسی جامع

خواص روغن آرگان برای پوست و مو را در این مقاله بررسی خواهیم کرد ولی قبل از آن بهتر است بدانیم روغن آرگان چیست؟ روغن آرگان از جمله مواردی است که کنجکاوی زیادی درباره آن می شود. روغن آرگان که به ویژه مورد توجه خانم ها قرار می گیرد، می تواند در بسیاری از درمان ها مورد استفاده قرار گیرد.

روغن آرگان که بیشتر در مراقبت از پوست و مو استفاده می شود ، دارای خواص مغذی در ناخن ها و بدن است. و همچنین به درخشش و سلامت مو کمک می کند و از شکاف آنها جلوگیری می کند.

خواص روغن آرگان

روغن آرگان یک مرطوب کننده موثر و مفید برای پوست شما است. فراموش نکنید که این مرطوب کننده فواید زیبایی زیادی دارد. 1-2 قطره روغن آرگان را کف دست خود بریزید و آن را روی دست خود پخش کنید. سپس، آن را روی پوست و گردن خود ماساژ دهید. مرطوب سازی پوست با روغن آرگان به از بین بردن چین و چروک پوست کمک می کند و با ویتامین موجود در آن از پوست مراقبت می کند.

خواص روغن آرگان برای پوست و مو + بررسی جامع

کمک به آکنه

روغن آرگان دارای روغن طبیعی تولید شده توسط پوست است. اگر پوست چربی دارید ، گاهی مراقبت از پوست با روغن آرگان به تعادل چربی پوست کمک می کند. روغن آرگان به جلوگیری از ایجاد آکنه ، جوش و جوش های سرسیاه ناشی از چربی بیش از حد و گرفتگی منافذ و همچنین در درمان سلول های آسیب دیده پوست کمک می کند.

محافظت در برابر ترک

روغن آرگان برای دوره های کشش بیش از حد پوست ، مانند بارداری ، عالی است. ترک های پوستی نه تنها در دوران بارداری بلکه در طول رشد ناگهانی قد نیز وجود دارد و درمان آن بسیار طولانی است. در چنین مواردی روغن آرگان به شما کمک می کند.

از بین بردن خشکی مو

روغن آرگان می تواند باعث مرطوب شدن پوست سر و مو شود ، از شکایت شوره مانند ناشی از خشکی مو جلوگیری می کند. این ماده برای پوست سر مفید است ، موها را احیا و ترمیم می کند و در نتیجه موهای شما با طراوت و شاداب می شوند.

فواید روغن آرگان برای سلامتی

روغن آرگان غنی از اسید اولئیک ، یک روغن امگا 9 اشباع نشده است. اسید اولئیک در چند ماده غذایی دیگر مانند آووکادو و روغن زیتون یافت می شود و به طور کلی اثر محافظتی قلبی در نظر گرفته می شود. یک مطالعه کوچک بر روی انسان ها نشان داد که روغن آرگان مانند روغن زیتون توانایی تأثیر در سطح آنتی اکسیدان خون را در کاهش خطر بیماری های قلبی دارد.

در تحقیق دیگری که انجام شده است ؛ مشخص شده است که مقادیر بالای مصرف روغن آرگان با سطح پایین کلسترول بد خون (LDL) در خون و سطح آنتی اکسیدان زیاد مرتبط است.

سطح کلسترول بالا را کاهش می دهد

روغن آرگان منبع غنی تری گلیسیرید است. این تری گلیسیریدها به کاهش سطح کلسترول بد کمک می کنند. وقتی این اتفاق می افتد ، از بروز برخی شرایط خاص مانند آترواسکلروز ، سکته ، حمله قلبی و درد ایسکمیک می کاهد. خاصیت ضد التهابی و ضد انعقادی طبیعی آن ضربان طبیعی قلب را تضمین می کند. همچنین ، پلی فنول ها ، استرول ها و ویتامین E موجود در آرگان به کاهش اثر تصلب شرایین کمک می کند.

سطح قند خون را کنترل می کند

روغن آرگان از تولید انسولین به دلیل توکوفرول ، فنولیک ها و اسیدهای چرب اشباع نشده جلوگیری می کند. همچنین بر BMI (شاخص توده بدن) و افزایش وزن تأثیر مثبت دارد. رژیم پرچرب و قند بالا مقاومت انسولین را حفظ می کند. می توان گفت که مصرف روغن آرگان با بهبود مشخصات چربی ممکن است اثر ضد اتروژنیک داشته باشد.

با سلول های سرطانی مبارزه می کند

در حالی که روغن آرگان فواید زیادی دارد ، اما مهمترین ارتباط آن با سرطان است. روغن آرگان منبع بسیار خوبی از ویتامین E است و دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان است ، بنابراین می تواند به از بین بردن رادیکال های آزاد کمک کند. این رادیکالهای آزاد اساساً مولکولهای O ، O2 (یا مولکولهای آزاد اکسیژن) هستند که ساختار سلول را تجزیه کرده و باعث مرگ سلول می شوند. به همین ترتیب ، با از بین بردن ساختار سلول آن ، روی یک سلول سرطانی کار می کند. وقتی سلولهای سرطانی خراب می شوند ، سلولهای آلوده می میرند و در نهایت رشد این سلول های سرطانی را کنترل می کنند.

خواص روغن آرگان برای پوست و مو + بررسی جامع

شناخته شده است که روغن آرگان بیشترین سود را در برابر سرطان پروستات و مثانه دارد. خواص ضد التهابی آن خطر تشکیل تومور و رشد سلول سرطانی را کاهش می دهد.

ضد پیری

روغن آرگان نه تنها به عنوان یک مرطوب کننده موثر عمل می کند ، بلکه به پوست درخشش جوانی می بخشد و چین و چروک را کاهش می دهد. اثر ضد اکسیدانی آن ، روغن آرگان را به یک محصول ایده آل ضد پیری تبدیل می کند. خاصیت ارتجاعی را بازیابی می کند و باعث احساس پوستی و نرمی پوست می شود. بهترین روش استفاده از روغن آرگان برای بارزترین اثرات ضد پیری ماساژ چند قطره بر روی صورت و گردن قبل از خواب است. هم به عنوان یک مرطوب کننده و هم ضد ضدعفونی کننده عمل می کند.

موثر در برابر علائم کشش بارداری

علائم کشش برای بسیاری از زنان باردار مشکل ساز است ، اما روغن آرگان محافظ ایده آل در برابر کبودی پس از زایمان و افتادگی پوست است. روغن آرگان به دلیل داشتن ویتامین E خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد. استفاده از چند قطره روغن آرگان در مناطق پستان ، معده ، پایین و ران در دوران بارداری احتمال ایجاد علائم کششی نامطبوع را کاهش می دهد. حتما در زمان خرید روغن آرگان به خالص بودن آن دقت کنید.

درمان پا ، دست و ناخن

خاصیت نرم کنندگی روغن آرگان برای شکنندگی ناخن ها ، خشکی دست ها و پوست ترک خورده و خشن روی پا ایده آل است. این پوست را مرطوب و نرم می کند. از انعطاف پذیری و نرم بودن دست و پا و استحکام و سلامت ناخن ها اطمینان حاصل می کند. سعی کنید هر شب قبل از خواب چند قطره روغن آرگان را روی کوتیکول ها ، دست ها و پاها ماساژ دهید.

مرطوب کننده لب

لب ها به خصوص در هوای سرد یا خشک به راحتی آسیب می بینند ، خشک و ترک می خورند. روغن آرگان یک محصول ایده آل برای لاغر نگه داشتن لب ها ، نرم و لطیف بودن آن است. یک یا دو قطره روی لبهای خشک مثل مرهم بزنید. اما مطمئن باشید که بیش از حد را پاک کنید.

هضم را بهبود می بخشد

ترکیبات آلی موجود در روغن آرگان باعث افزایش سطح پپسین در معده و افزایش آب معده می شود ، بنابراین مصرف مواد مغذی بالا و همچنین هضم مواد مغذی را تضمین می کند. ترشح صفرا را افزایش می دهد و به مصرف مناسب چربی کمک می کند. روغن آرگان می تواند با افزایش مصرف چربی مناسب در بدن به عنوان یک مکمل غذایی مناسب برای چربی ها عمل کند.

عملکرد کبد را افزایش می دهد

کبد پیشرفته ترین اندام بدن است. روغن آرگان ، وقتی در رژیم غذایی باشد ، به بهبود شرایط بد کبدی کمک می کند. این عمدتا به دلیل وجود آنتی اکسیدان های غنی در آن است. این ماده به از بین بردن رادیکال های آزاد و محافظت از سلول ها در برابر هرگونه آسیب کمک می کند.

زخم ها را سریعتر بهبود می بخشد

با روغن آرگان خیلی سریع می توان با زخم ها یا سایر ساییدگی های پوست مقابله کرد. این ماده نه تنها بهبود می یابد بلکه از گسترش عفونت نیز جلوگیری می کند. وقتی به صورت موضعی روی سطح پوست قرار گیرد ، سریعتر عمل می کند. از آنجا که منبع غنی از توکوفرول است ، باعث آرامش پوست و بسته شدن سریع زخم ها می شود.

منبع : https://www.organicfacts.net/argan-oil.html

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *