خانه » آموزش » چرا کسب و کار ها به نرم افزار فروش وابسته اند؟

چرا کسب و کار ها به نرم افزار فروش وابسته اند؟

چرا کسب و کار ها به نرم افزار فروش وابسته اند؟

فروش و کسب درآمد یکی از مهم ترین اولویت های هر کسب و کاری است، چرا که انجام تمامی امور و کار های یک شرکت و سازمانی نیازمند داشتن پول و درآمد کافی است. امروزه به لطف مزایای تکنولوژی بسیاری امور مربوط به بیزینس ها راحت تر شده اند و این قضیه در زمینه ی فروش نیز صدق می کند.

نرم افزار فروش یکی از سیستم هایی است که توانسته است با مزایا و ویژگی هایی که در اختیار کاربران خود قرار می دهد به یکی از پر طرفدار ترین سیستم های کاری و یکی از ضرورت های هر کسب و کار تبدیل شود.

آکادمی تخصصی مدیریت کسب و کار سنا یکی از شناخته شده ترین مراکز ارائه دهنده خدمات مشاوره مدیریت کسب و کار، و همچنین سیستم ها و نرم افزار های مدیریتی مانند نرم افزار فروش، باشگاه مشتریان و نرم افزار سی ار ام است.

سنا امروز اینجاست تا دلایل اصلی که بسیاری از کسب و کار ها امروزه به نرم افزار فروش وابسته هستند را به شما عزیزان توضیح بدهد. از شما عزیزان دعوت می کنیم تا همراه ما باشید.

https://crmsana.com/customer-club

چرا کسب و کار ها به نرم افزار فروش وابسته اند؟

نرم افزار فروش چیست؟

نرم افزار فروش یک سیستم دیجیتالی است که به کسب و کار ها کمک می کند تا چرخه عمر (یا lifecycle) فروش محصولات خود را آسان تر کنند، آن را بهینه سازی نموده و سرعت آن را افزایش بدهند.

https://crmsana.com/sales-software

اساسا این سیستم تضمینی برای دسترسی کارکنان و پرسنل بخش فروش به ابزار ها و تجهیزاتی است که می تواند به آنها در به دست آوردن اهداف تعریف شده در کارشان کمک کند.

مزایای استفاده از نرم افزار فروش

سوالی که بسیاری از مراجعان در جلسات مشاوره کسب و کار سنا از ما می پرسند این است که:

سیستم های فروش دقیقا چطور به پرسنل کمک می کنند؟

سوال بسیاری خوبی است که سنا پاسخ بسیار خوبی برای آن دارد: با استفاده از ویژگی هایی که نرم افزار های فروش هوشمند ارائه می دهند، بخش زیادی از کارهای پرسنل راحت تر انجام شده، و یا نیاز به انجام آن بطور کل از بین می رود، چرا که سیستم بصورت خودکار آنها را انجام می دهد!

بیایید برخی از این ویژگی ها را با همدیگر بررسی کنیم:

تجزیه و تحلیل اطلاعات

دیتا و اطلاعات مختلف درحال تبدیل شدن به یکی از ضروری ترین فرآیند های کسب و کار ها، بخصوص در زمینه فروش هوشمندانه هستند. دیتا های مختلف و اطلاعات مشتریان باید به خوبی مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار بگیرند تا کارکنان شما بتوانند شناخت خوبی از آنها داشته باشند تا نیاز ها، خواسته ها و اولویت های آنها را درک کنند.

این کار می تواند کمک بسیار بزرگی برای شناسایی فرصت های فروش را در اختیار پرسنل این بخش قرار بدهد، که این یعنی فروش بیش تر و افزایش درآمد! نرم افزار های فروش هوشمند و با کیفیت مثل نرم افزار فروش سنا، این قابلیت را دارد تا اطلاعات مختلف را به صورت خودکار و با دقت بالا تجزیه و تحلیل کنند.

گزارش فعالیت های مشتریان

گزارش فعالیت و خرید های قبلی مشتریان جزء اطلاعات هستند که باید به راحتی در دسترس پرسنل فروش باشد. با استفاده از این اطلاعات، کارشناسان فروش می توانند شناخت بهتری نسبت به مشتریان داشته باشند، و همچنین اگر یک مشتری محصولی را چندین بار خریداری کرده باشد، می توان با ارائه تخفیف یا آفِر های ویژه او را ترغیب به خرید مجدد کرد.

اتوماسیون کار های روزانه پرسنل

هر مشتری دلایل مربوط ب خود را برای خرید، یا عدم خرید یک محصول دارد، و متاسفانه دلایل عدم خرید محصولات توسط آنها دلایل محکم تری هستند. چالش اصلی یک کارشناس فروش این است که از مشتریان یک پاسخ مثبت برای خرید محصولات بگیرند.

اما گرفتن این جواب مثبت فقط نوک کوه یخ است! پرسنل بخش فروش کار های بسیار زیاد دیگری نیز دارند که باید به آنها نیز رسیدگی کنند. اینجاست که نرم افزار فروش وارد می شود.

به لطف تکنولوژی مدرن، بسیاری از امور کارمندان بخش های مختلف از جمله فروش مانند ارسال فرم، گزارش دهی و رسیدگی به کار های قانونی به صورت خودکار انجام می شوند، پرسنل بخش فروش می توانند اکثر وقت خود را روی به دست آوردن همان جواب مثبت از سمت مشتریان متمرکز کنند.

نرم افزار سی ار ام (CRM)

مدیریت انبار

یکی دیگر از مهم ترین ویژگی هایی که هر سیستم مدیریت فروش هوشمندی باید داشته باشد این است که بتواند اطلاعات انبار را به صورت لحظه ای بروز رسانی کند. بروز نگه داشتن انبار زمانی اهمیت پیدا می کند که کارکنان، پس از فروش محصول و دریافت هزینه های مربوطه، تازه متوجه می شوند ک محصول مورد نظر مشتری در انبار موجود نیست.

این امر می تواند به معنای واقعی کلمه یک شکست و از دست دادن مشتری باشد! این درحالی است که با آپدیت نگه داشتن اطلاعات ورودی و خروجی ای انبار، کارکنان می توانند یک قدم از مشتریان جلوتر باشند و از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنند.

دید 360 درجه به مشتریان

یکی از امکانات ویژه ای که نرم افزار فروش سنا در اختیار کاربران خود قرار می دهد پروفایل 360 درجه مشتریان است. این پروفایل می تواند تمامی اطلاعات زیر و درشت مشتریان که در سیستم ثبت شده است را به صورت تمام و کمال در اختیار شما قرار بدهد.

از جمله این اطلاعات می توان به آدرس، شماره تلفن ها، شرکای تجاری، کد اقتصادی، آدرس شبکه های مجازی، آدرس ایمیل، تاریخچه ی کامل خرید آنها و ده ها اطلاعات مفید دیگر اشاره کرد که همه ی آنها به در یک مکان متمرکز قرار داده شده اند.

همچنین پروفایل 360 درجه مشتریان به شما این امکان را می دهد تا افراد را بر اساس مشخصه های مختلف فیلتر کنید. برای مثال می توانید تمامی مشتریان خوش حساب، خوش رو و یا مشتریانی که از یک کمپین خاص به دست آورده اید را یکجا مشاهده کنید.

این اطلاعات می توانند به شما کمک کنند تا بتوانید فرصت های خرید اختصاصی و مخصوص برای هر مشتری به وجود بیاورید تا نه تنها میزان فروش به مشتریان ثابت را افزایش دهید، بلکه نرخ تبدیل مشتریان بالقوه یا «سرنخ» ها به مشتریان ثابت را نیز بالا ببرید.

سازگاری با نرم افزار های دیگر

یکی از قابلیت هایی که نرم افزار های هوشمند باید در اختیار شما قرار دهند این است که نباید شما را وادار به کنار گذاشتن سیستم های فعلی کسب و کار خود کنید. بسیاری از کسب و کار ها هستند که از نرم افزار سی ار ام، نرم افزار های حسابداری، باشگاه مشتریان و … استفاده می کنند و اطلاعات بسیار مهمی را در این سیستم ها ذخیره کرد اند.

نرم افزار مدیریت کسب و کار هوشمند سنا نه تنها شما را وادار به کنار گذاشتن این سیستم ها نمی کند، بلکه شما می توانید این دو سیستم را با یکدیگر ادغام کرده و یک سیستم قدرتمند و یکپارچه که از ویژگی های هر دو سیستم بهره مند است استفاده کنید.

نرم افزار فروش

مدیریت کسب و کارتان را به سنا بسپارید

آکادمی تخصصی مدیریت کسب و کار سنا یکی از مراکزی است که با خدمات و محصولات با کیفیت و مقرون به صرفه ی خود، موفق شده است به مرکزی برای تمامی کسب و کار های بزرگ و کوچک که می خواهند با سرعت قله های موفقیت را طی کنند تبدیل شود.

سنا با چندین سال سابقه ی تحقیق و پژوهش در زمینه کسب و کار ها، و مشاوره با بیش از 500 کسب و کار کوچک و بزرگ موفق شده است تا به این دانش دست پیدا کند که یک کسب و کار ایرانی دقیقا چه مشکلات و خواسته هایی دارد تا بتواند خدمات و محصولات خود مانند نرم افزار سی ار ام، نرم افزار فروش و نرم افزار باشگاه مشتریان را دقیقا طبق خواسته های یک کسب و کار ایرانی طراحی کند.

https://crmsana.com/

شما عزیزان نیز می توانید در صورت تمایل برای استفاده خدمات کسب و کار سنا، همین حالا با مشاوران ما تماس گرفته و یا به وب سایت سنا مراجعه کنید.

در آخر از شما دوستان گرامی بابت مطالعه ی این مطلب متشکریم و امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید.

دیدگاه ها 2 دیدگاه
  1. نیلوفر کاظمیان
    در تاریخ 1400\/03\/26 :

    روش های سنتی به نظر من دیگه جایی تو دنیای کسب و کار های مدرن نداره، خیلی ساده اگر خودمونو با روش های برتری که رقبای کاریمون ازشون استفاده میکنن وفق ندیم بازنده میشیم!

  2. رضا وهاب نژاد
    در تاریخ 1400\/03\/05 :

    من به عنوان شخصی که سالیان سال در کسب و کار های مختلف به مشاوره پرداختم، با اطمینان میتونم بگم کسب و کار هایی که از سیستم های مکانیزه مثل CRM یا نرم افزار فروش استفاده میکنن صد ها قدم از کسب و کار های سنتی جلوتر هستن

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *