خانه » آموزش » 8 راه های افزایش فروش در اینستاگرام

8 راه های افزایش فروش در اینستاگرام

فروش در اینستاگرام

با توجه به اینکه امروزه شبکه اجتماعی اینستاگرام به یک بستر مناسب برای کسب درآمد تبدیل شده است بسیاری از افراد تمایل دارند از این طریق محصولات و خدمات خود را به فروش برسانند. اگر شما هم از جمله افرادی هستید که تمایل دارید از طریق اینستاگرام کسب درآمد کنید با ما همراه باشید. ما در این مقاله قصد داریم راه های افزایش فروش اینستاگرام را به شما آموزش دهیم.

 

 

افزایش فروش اینستاگرام

روشهای افزایش فروش اینستاگرام

اینستاگرام که در ابتدا صرفا یک برنامه اجتماعی برای به اشتراک گذاری عکس به شمار می آمد امروزه به یکی از بزرگترین روش های کسب درآمد تبدیل شده است. در واقع شما بدون نیاز به محیط کار یا سرمایه آنچنانی می توانید از طریق اینستاگرام کسب و کار خود را شروع کنید و با تلاش به فروش بالا برسید. حتی اگر از قبل صاحب کار و درآمد هستید اینستاگرام کمک می کند تا محصولات و نام برند شما بیشتر دیده شود و به فروش چندین برابر دست پیدا کنید. بنابراین اگر می خواهید از طریق اینستاگرام به فروش بیشتر محصولات یا خدمات خود برسید و به دنبال ایده هایی برای این کار هستید در ادامه روش هایی را به شما معرفی می کنیم که انجام آن ها به افزایش فروش در اینستاگرام کمک می کند.

 

1. ایجاد حساب تجاری

اول از هر چیز باید یک حساب تجاری ایجاد کنید. اگر قصد شما از فعالیت در اینستاگرام تجارت و کسب و کار است پیج کاری شما باید از پیج شخصی جدا باشد. متعاقبا پس از ایجاد حساب تجاری، بیوگرافی و محتوای پیج نیز باید حالت تجاری داشته باشد پس از قرار دادن موضوعات شخصی در آن خودداری کنید.

 

2. ایجاد یک بیوگرافی مناسب

یک نام مناسب برای حساب تجاری خود در نظر بگیرید. برای این کار بهتر است از نام برند خود که معرف محصولات و خدماتتان است، استفاده کنید. برای عکس پروفایل نیز از یک تصویر حرفه ای استفاده کنید که در اندازه کوچک قابل شناسایی باشد. بهتر است نام کاربری و عکس پروفایلتان با یکدیگر هماهنگ باشند. همچنین اسم و عکسی را انتخاب کنید که برای مدت طولانی می خواهید از آن ها استفاده کنید تا با آن اسم و عکس در ذهن مشتریان ماندگار شوید.

توضیحات بیوگرافی را جالب و استاندارد بنویسید تا مخاطبان با دیدن آن جذب پیج شوند و روی گزینه فالو کردن کلیک کنند. با عباراتی کوتاه و گیرا تخصص و کاری که می خواهید در پیج انجام دهید را ذکر کنید. اضافه کردن شماره تلفن به بیوگرافی هم می تواند مفید باشد. در نهایت اگر برند شما دارای تلگرام یا سایت است لینک آن را در بیوگرافی قرار دهید. در صورتی که از طریق سایت محصولات خود را به فروش می رسانید با قرار دادن لینک سایت در اینستاگرام مشتری ها می توانند خیلی راحت وارد سایت شما شوند و خرید خود را انجام دهند.

 

3. تولید محتوای جالب و با کیفیت

تولید محتوا استاندارد از مهمترین مواردی که می تواند بهترین پیج ها را از ضعیف ترین ها متمایز کند، محتوایی است که کاربر به اشتراک می گذارد. محتوا در اینستاگرام می تواند به صورت تصویر، متن یا ویدئو باشد پس برای دیده شدن محصولاتتان از بهترین تصاویر، متن و ویدئو استفاده کنید. سعی کنید خلاق باشید و تصویر و متنی متفاوت ایجاد کنید به گونه ای که خاص پیج شما باشد. برای پست هایتان یک سبک خاص داشته باشید. می توانید از رنگ های برجسته برای نمایش مشخصات خود استفاده کنید و نام برند خود را در محتوا بگنجانید.
در یک فضای مناسب با نور مناسب از محصولات خود عکس بگیرید و آن را در پیج خود به اشتراک بگذارید. اگر هم حرفه شما در زمینه خدمات است خدمات خود را به بهترین شکل به صورت تصویر یا متن ارائه دهید. بسیاری از افراد برای خرید یک محصول قبل از هر چیز به اینستاگرام مراجعه می کنند. گاهی یک عکس می تواند چندین برابر نوشته تاثیر گذار باشد پس با انتخاب بهترین عکس ها نگاه ها را به سمت برند خود جلب کنید. عکس ها قدرت بسیاری در جذب مشتری برای فروش آنلاین دارند و بسیاری مصرف کنندگان تصاویر دقیق را نسبت به اطلاعات دیگر مهم تر می دانند. از عکس ها و ویدئوهای با کیفیت استفاده کنید و از گذاشتن تصاویر تار خودداری کنید.

 

3. کپشن نویسی ماهرانه

وقتی که عکس یا ویدئو مورد نظر را انتخاب کردید نوبت به کپشن مناسب است. شما باید توضیحات یا اطلاعات مربوط به تصویر را به بهترین شکل برای فالوورها ذکر کنید. برای بالا بردن تعامل در کپشن ها بعد از دادن اطلاعات راجع به محصول می توانید با یک سوال از آن ها نظر خواهی کرده و آن ها را واردار به تعامل کنید.
اگرچه تصویر مناسب می تواند مخاطبان زیادی را به سمت شما جلب کند اما برای شکل دادن تعامل بین خود و مشتریان باید از نوشتن استفاده کنید. هنر کپشن نویسی را تمرین کنید. صرفا آن چیزی که در عکس است را تکرار نکنید بلکه همان را برجسته کنید. از طولانی کردن کپشن پرهیز کنید زیرا مخاطبان معمولا از خواندن جملات طولانی می گذرند.

 

4. هشتگ گذاری

با توجه به اینکه روزانه تعداد بسیاری زیادی تصویر و ویدئو در اینستاگرام به اشتراک گذاشته می شود یکی از روش هایی که می تواند به ماندگاری پست های شما کمک کند هشتگ گذاری است. وقتی از هشتگ مرتبط با محصول و پست خود استفاده می کنید افراد با سرچ کردن در اینستاگرام راحت تر می توانند شما را پیدا کنند. برای هشتگ گذاشتن سعی کنید از کلمات پر طرفدار و مرتبط با برند خود استفاده کنید.

 

5. تقویت تعاملات در اینستاگرام

افزایش فروش در اینستاگرام با افزایش تعامل

در واقع اینستاگرام با از بین بردن شکاف میان خریداران و فروشندگان آنلاین فرصت مناسبی برای فروش بیشتر ایجاد کرده است. این که فروشندگان در زمینه مورد نظر اطلاعات کافی در اختیار مخاطب قرار می دهند و مخاطب پس از دریافت، بازخورد خود را مطرح می سازد کیفیت تعامل میان خریدار و فروشنده را بالا می برد. همین موضوع سبب می شود تا خریدار به یک مشتری وفادار تبدیل شود.
برای تشویق مشتری به خرید، با آن ها ارتباط برقرار کنید زیرا مشتری ها وقتی با کسی از قبل آشنایی دارند تمایل بیشتری دارند که از او خرید کنند. سعی کنید در کنار عکس محصولات یا خدماتتان در زمینه مورد نظر به افراد اطلاعات کافی دهید. اگر افراد در مورد محصول آگاهی کسب کنند و از نیاز خود به آن مطلع شوند برای خرید محصول تشویق می شوند.
برای جلب نظر مخاطبان می توانید قبل از رسیدن محصول جدید به مشتری ها اطلاع رسانی کنید. گاهی محبوب ترین و پرفروش ترین محصولات را برای مشتری ها لیست کنید و در استوری قرار دهید. تا حد امکان به کامنت های مخاطبان خود پاسخ دهید. پاسخ دادن به کامنت ها و تشکر از پیگیری های مخاطبان، آن ها را تشویق به تعامل بیشتر می کند.

 

6. جایزه دادن

یک ایده برای افزایش فروش در اینستاگرام می تواند جایزه دادن باشد. یک عکس خیلی جذاب از جایزه مورد نظر در استوری قرار دهید تا مخاطبان به خرید و فعالیت بیشتر در پیج شما تشویق شوند. در طول ماه برای کسانی که بیشترین خرید را انجام می دهند یا بیشتر از بقیه پست های شما را لایک می کنند جایزه در نظر بگیرید.
افزایش لایک باعث می شود اعتبار پیج شما بالاتر برود به این منظور می توانید با خرید لایک فیک اینستاگرام از ساناست میزان لایک پست های خود را بالا ببرید. در نهایت شخصی که برنده جایزه شده است را در استوری تگ کنید و به او تبریک بگوئید. البته بهتر است از این روش زمانی استفاده کنید که به تعداد مشخصی فالوور رسیده باشید زیرا با تعداد فالوور کم به نتیجه مطلوب نخواهید رسید.

 

7. اشتراک گذاری رضایت مشتریان

اشتراک گذاشتن پیام مشتریان و رضایت آن ها می تواند نظر افراد بسیاری را جلب کند. حتی ممکن است افرادی که در مورد خرید تردید دارند با دیدن این پیام ها تشویق به خرید شوند. شما می توانید پیام رضایت مشتریان را در استوری به اشتراک بگذارید. به اشتراک گذاشتن این پیام ها یک ابزار قدرتمند برای فروش است. همچنین استوری کردن عکس و فیلم کسانی که از محصولات شما استفاده می کنند می تواند جالب باشد.

 

8. افزایش تعداد فالوورها

افزایش تعداد فالوورهای اینستاگرام با خرید فالوور فیک

یکی دیگر از مهم ترین راه هایی که در افزایش فروش اینستاگرام تاثیر زیادی دارد افزایش تعداد فالوورها است. حتی اگر دارای محتوای جذاب و با کیفیت هستید برای دیده شدن محصولاتتان نیاز به فالوور بیشتر دارید. روش های مختلفی برای افزایش فالوورها و دیده شدن برندتان وجود دارد. شما می توانید از طریق تبادلات، تبلیغات و خرید فالوور فیک اینستاگرام تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید.

 

8 راه های افزایش فروش در اینستاگرام | جمع بندی

ما در این مقاله به معرفی روش هایی برای افزایش فروش در اینستاگرام پرداختیم. روش های مختلفی برای این کار وجود دارد که شما می توانید از آن ها استفاده کنید اما توجه داشته باشید موفق شدن در هر زمینه نیاز به استمرار و مداومت دارد. اگر تلاش و پشتکار به خرج دهید هدف که همان فروش بیشتر است دست یافتنی خواهد بود. همچنین شما میتوانید آموزشها و سرویسهای بیشتر اینستاگرام از از سایت ساناست دریافت نمایید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *