خانه » آموزش » تبلیغات در گوگل

تبلیغات در گوگل

تبلیغات در گوگل

تبلیغات در گوگل

تبلیغات گوگل یکی از هدفمندترین پلتفرم های تبلیغاتی در دنیای امروزه محسوب می شود که می تواند برای بسیاری از کسب و کارها به عنوان یک سکوی پرتاب به سمت موفقیت محسوب شود. در حال حاضر تعداد زیادی از کسب از کسب و کارها از تبلیغات گوگل استفاده می کنند و در واقع تبلیغات در گوگل جزئی جداناپذیر از کمپین های تبلیغاتی کسب و کارها به حساب می آید. اگر به دنبال افزایش مخاطب برای کسب و کار و یا برند خود هستید ، ادامه این مقاله را از دست ندهید !

تبلیغ در گوگل چیست ؟

گوگل ادوردز و یا تبلیغ در گوگل به هر گونه تبلیغاتی که توسط شبکه های مختلف گوگل به مخاطبان ارائه شود گفته می شود. در حال حاضر گوگل از چندین شبکه تبلیغاتی استفاده می کند که هر کدام از این شبکه ها می توانند برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار بگیرند. شبکه های تبلیغاتی گوگل شامل ، شبکه جست و جو ، شبکه نمایش ، شبکه تبلیغات ویدیویی و.. می شود. در واقع امروزه این سه شبکه تبلیغاتی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و اگر تبلیغاتی که با استفاده از این پلتفرم به مخاطبان ارائه می شود ، به صورت هدفمند و استراتژیک باشد ، قطعا می تواند مزایای بسیار قابل توجهی برای برندها داشته باشد.

چرا گوگل ادوردز از اهمیت بالایی برای بسیاری از کسب و کارها برخوردار می باشد ؟

همانطور که در ابتدای این مطلب اشاره کردیم ، تبلیغات گوگل توسط بسیاری از کسب و کارها در انواع حوزه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد ، از صنعت تولید پوشاک گرفته تا فروش سنگ و یا اجناس قیمتی ، تقریبا گوگل ادوردز می تواند برای اکثر کسب و کارها در انواع حوزه های کاری مورد استفاده قرار بگیرد و به دنبال جذب بیشتر مخاطب و مشتری را برای برندها و کسب و کارها به دنبال داشته باشد.

تبلیغ کلیکی گوگل چیست ؟تبلیغات در گوگل

همانطور که اشاره کردیم ، پلتفرم تبلیغاتی گوگل دارای شبکه های تبلیغاتی مختلفی می باشد که شبکه جست و جو هم یکی از مهمترین شبکه های گوگل محسوب می شود که تعداد زیادی از کسب و کارها از آن برای جذب بیشتر مخاطب استفاده می کنند. شبکه جست و جو گوگل در واقع به صاحبان کسب و کارها این احازه را می دهد که بتوانند با استفاده از تبلیغات کلیکی به اهداف مختلف کسب و کار خود برسند.

تفاوت تبلیغات کلیکی گوگل با سئو

قبل از اینکه به تفاوت تبلیغات گوگل با افزایش سئوی وب سایت و قرار گرفتن در رتبه های بهتر گوگل اشاره کنیم ، باید به نکته ایی بسیار جالب در مورد منبع ترافیک ورودی وب سایت ها اشاره کنیم. امروزه بیش از 50 درصد از ترافیک های ورودی وب سایت های مختلف از نتایج موتورهای جست و جو می باشد ! بنابراین همین موضوع شاید بتواند به روشنی اهمیت تبلیغات گوگل را نشان دهد. دقیقا به همین دلیل ، بسیاری از صاحبان کسب و کارهای اینترنتی به دنبال افزایش ترافیک ورودی خود از گوگل هستند. با استفاده از دیجیتال مارکتینگ سپنته می توانید به راحتی شاهد افزایش ترافیک ورودی وب سایت خود در کوتاه ترین زمان ممکن باشید.

برای قرار گرفتن در رتبه های برتر نتایج جست و جوهای کاربران در گوگل و سایر موتورهای جست و جو ، نکات مختلفی باید در نظر گرفته شود و همچنین نیازمند زمان نسبتا زیادی می باشد. بسیاری از کسب و کارهای آنلاین و اینترنتی بعد از گذشت مدتی نا امید می شوند و خود را شکست خورده می دانند ، اما برای جذب مشتری در دنیای آنلاین که چندین هزار رقیب وجود دارد ، باید صبر زیادی داشت. تبلیغات گوگل بر خلاف راه ارگانیک افزایش ترافیک از گوگل نیاز به زمان قابل توجهی برای جذب مشتری ندارد و تنها چند ساعت و یا حتی چند دقیقه بعد از راه اندازی کمپین های تبلیغاتی خود می توانید شاهد افزایش مخاطب و ترافیک ورودی به وب سایت خود باشید.

تبلیغات در گوگل

آموزش سئو

همانطور که قبل تر هم اشاره کردیم ، سئو و سئو محتوا می تواند نقش مستقیمی در بهینگی یک وب سایت داشته باشد و علاوه بر ان باعث می شود که وب سایت برای موتورهای جست و جو هم بهینه شود. گوگل از الگوریتم های مختلفی برای ارزیابی سئوی یک وب سایت استفاده می کند و طبیعتا هر چقدر که وب سایت شما از لحاظ سئو در موقعیت بهتری قرار داشته باشد می توان انتظار بیشتری برای جذب ترافیک های ورودی از سمت گوگل داشت.

بهینه سازی وب سایت ها برای موتورهای جست و جو یکی از مهمترین اقداماتی است که باید برای وب سایت خود انجام دهید ، چرا که همانطور که اشاره کردیم ، بیش از 50 درصد از کاربران یک وب سایت را کاربران موتورهای جست و جو نظیر گوگل تشکیل می دهند و اگر وب سایت شما برای موتورهای جست و جو بهینه نباشد ، تقریبا تعداد زیادی از کاربران و مخاطبان جدید را از دست خواهید داد ! بنابراین رتبه سایت شما در گوگل می تواند اهمیت کلیدی در روند پیشرفت کسب و کار شما داشته باشد.

تبلیغ در اینستاگرام

علاوه بر گوگل یکی دیگر از پلتفرم های تبلیغاتی که امروزه می توان گفت که تقریبا همه کسب و کارها از آن استفاده می کنند ، اینستاگرام می باشد. بعد از خریداری اینستاگرام توسط شرکت فیسبوک ، روش های تبلیغاتی اینستاگرام هم دچار تغییرات شد و امروزه برای ارائه تبلیغات و یا در واقع راه اندازی کمپین های تبلیغاتی در اینستاگرام ، باید اکانت فیسبوک داشته باشید. تبلیغات اینستاگرام مانند تبلیغات فیسبوک از قابلیت شخصی سازی بالایی برخوردار هستند ، این موضوع به صاحبان کسب و کارها و همچنین دیجیتال مارکترها کمک می کند که بتوانند تبلیغات را متناسب با نیازهای خود تنظیم کنند.

تبلیغات اینستاگرامی

تبلیغات اینستا هدفمند می باشد در واقع به تبلیغات هدفمند ، پروموشن گفته می شود. پروموشن ها می توانند مزایای بسیاری برای انواع کسب و کارها و برندها به دنبال داشته باشند. در واقع هر چقدر تبلیغات ارائه شده شما هدفمندتر باشند ، می توان انتظار بازدهی بیشتری از تبلیغات داشت. تبلیغات هدفمند برای مخاطبان هدف به نمایش در می آیند برای مثال افرادی که به دنبال خرید ساعت هستند ، با ارائه تبلیغات مرتبط با برند های ساعت می توان بازدهی کلی تبلیغات را افزایش داد و شاهد خرید کاربران بود.

تبلیغات در اینستاگرام به روش های مختلفی انجام می شود و اگر محتوای تصویری و یا ویدیویی دارید ،  این موضوع می تواند در تصمیم گیری ها تاثیر داشته باشد. علاوه بر امکان ایجاد تبلیغات به صورت پست برای نمایش به کاربران ،  می توان از استوری های اینستاگرام هم استفاده کرد و علاوه بر این ها اینفلوئنسرها هم می توانند تاثیر بسیاری در روند تبلیغات اینستاگرام داشته باشند.

برای داشتن تبلیغاتی هدفمند و پر بازده باید از استراتژی مشخصی استفاده کنید و معمولا یک استراتژی خاص نمی تواند برای همه کسب و کارها مفید واقع شود و هر کسب و کار باید متناسب با زمینه های کاری خود و سایر عوامل دیگر مانند تعداد حدودی مخاطبان ، استراتژی اختصاصی خود را داشته باشد. معمولا بدون داشتن هدف و استراتژی مشخص نمی توان انتظار زیادی از تبلیغات آنلاین داشت و همچنین می تواند شکست یک کسب و کار را به دنبال داشته باشد ، بنابراین بیش از ایجاد کمپین های تبلیغاتی به این موضوع توجه داشته باشید.

Source: cybgerg

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *