خانه » آموزش » 26 پرسش و پاسخ مهم و کلیدی در مصاحبه SEO

26 پرسش و پاسخ مهم و کلیدی در مصاحبه SEO

26 پرسش و پاسخ مهم و کلیدی در مصاحبه SEO

 در زیر سؤالات مصاحبه شغلی سئو برای تازه کارها و همچنین متخصصان باتجربه بازاریابی دیجیتال مطرح می شود.

1) سئو چیست؟ انواع مهم روش های سئو چیست؟

بهینه سازی موتور جستجو یا سئو سایت فرآیندی است که با استفاده از کلمات یا عبارات کلیدی، موقعیت یک صفحه وب یا وب سایت را در نتایج موتورهای جستجو تغییر می دهد.

دو نوع سئو عبارتند از:

بهینه سازی در صفحه
بهینه سازی خارج از صفحه
2) ابزارهای سئو مورد استفاده شما چیست؟

ابزارهای  SEO که من استفاده می کنم عبارتند از Google Analytic، Keyword Planner، Alexa، Open site explorer، Google Webmaster.

طراحی سایت شرکتی

3) منظور شما از بک لینک چیست؟

لینک های ورودی به وب سایت یا صفحه وب شما به عنوان Backlink نامیده می شوند. به عنوان لینک ورودی نیز نامیده می شود.

4) لینک های خروجی چیست؟

پیوندهای خروجی پیوندهایی هستند که از وب سایت شما به صفحه وب یا وب سایت دیگری می رسد.

5) Googlebot را توضیح دهید

برای نمایه سازی و به روز رسانی یک صفحه وب، گوگل از Googlebot (Web Spider) استفاده می کند. ذخیره سازی، خزیدن و نمایه سازی یک صفحه وب از طریق Googlebot با جمع آوری جزئیات از آن صفحه وب انجام می شود.

6) کراس لینکینگ چیست؟ وظیفه کراس لینکینگ چیست؟

پیوند متقابل فرآیند پیوند دادن یک سایت به سایت دیگر است.
سایت های مرجعی را در اختیار کاربران قرار می دهد که حاوی محتوای مربوط به جستجو هستند.
2 وب سایت که پیوند متقابل دارند متعلق به یک شخص نیستند.
به عبارت دیگر، پیوند متقابل، مبادله ای است که در آن من به شما پیوند می دهم و شما به من پیوند می دهید.
این می تواند یک پیوند دو طرفه یا یک پیوند سه طرفه باشد. در لینک دو طرفه سایت A به سایت B و سایت B به سایت A لینک می شود. در یک لینک سه طرفه، سایت A به سایت B، سایت B به سایت C و سایت C به سایت A لینک می دهد.

7) هدف اصلی استفاده از کلمه کلیدی در سئو چیست؟

کلمه کلیدی یک کلمه است و در حالی که ترکیبی از آن کلمات کلیدی عباراتی را می سازد. این کلمات یا عبارات کلیدی توسط موتورهای جستجو برای پر کردن موضوعات در اینترنت استفاده می شود. موتور جستجو کلمات کلیدی را در پایگاه داده ذخیره می کند و هنگامی که جستجو انجام شد، بهترین تطابق ممکن را به دست می آورد.

8) ارتباط محتوای بدن را توضیح دهید

هر گاه متنی وجود داشته باشد که تصویری در صفحه وب نداشته باشد به عنوان متن مرتبط با محتوای بدنه یا متن غیر تصویری نامیده می شود. به بهینه سازی سایت خوب سایت ها و همچنین بهبود رتبه شما در موتور جستجو کمک می کند.

9) عنکبوت ها، ربات ها و خزنده ها را توضیح دهید

عنکبوت ها، ربات ها و خزنده ها، همه یکسان هستند و با نام های متفاوتی از آنها یاد می شود. این یک برنامه نرم افزاری است که لینک های مختلف را در سراسر اینترنت دنبال می کند یا “خزنده” می کند و سپس محتوا را از سایت ها می گیرد و به فهرست های موتور جستجو اضافه می کند.

10) اگر در هنگام جستجوی دامنه چیزی ظاهر نشود به چه معناست؟

در جستجوی دامنه خود و اگر چیزی ظاهر نشد، سه احتمال وجود دارد.

شاید سایت توسط موتورهای جستجو ممنوع شده باشد
شاید هیچ فهرستی توسط موتورهای جستجو وجود نداشته باشد
برخی مسائل شرعی
11) ریشه کلمه کلیدی چیست؟

فرآیند یافتن کلمات کلیدی جدید از کلیدواژه ریشه از جستجوی جستجو، به عنوان کلیدواژه های منشأ نامیده می شود. برای ایجاد کلمه کلیدی جدید می توان از اضافه کردن یک پیشوند، پسوند یا جمع استفاده کرد.

سئو و بهنیه سازی وب سایت در گوگل

12) چند وبلاگ سئو را نام ببرید که به شما کمک می کند تا استراتژی های بازاریابی محتوای خود را ارتقا دهید

Google Webmaster Central
زمین موتور جستجو
SEOSmarty
MOZ
مجله موتور جستجو
BacklinkO
13) منظور از Cloaking چیست؟

Cloaking یک راه فریبنده برای بهینه سازی وب سایت شما برای جستجو است. در این تکنیک، محتوای متفاوتی نسبت به آنچه که به کاربران نهایی ارائه می شود، به خزنده موتور جستجو نشان داده می شود.

14) چند نوع متا تگ در سئو وجود دارد؟ محدودیت شخصیت آنها چیست؟

عمدتاً برای انواع متا تگ در سئو وجود دارد.

برچسب متا توضیحات با محدودیت 1200 پیکسل
تگ متا کلیدواژه
برچسب عنوان با محدودیت 600 پیکسل
متا روبات ها
15) چند کاراکتر در تگ توضیحات و متا محدودیت دارد؟

می توانیم 70 کاراکتر در تگ عنوان و 222 کاراکتر در تگ Meta Description اضافه کنیم. اگرچه گوگل اکنون محدودیت پیکسلی را تعیین کرده است.

16) Google Sandbox چیست؟

Google sandbox یک منطقه خیالی است که در آن وب‌سایت‌های جدید و رتبه‌بندی جستجوی آن‌ها به حالت تعلیق در می‌آیند تا زمانی که ارزش رتبه‌بندی را ثابت کنند. به عبارت دیگر استاندارد وب سایت را بررسی می کند.

17) سئو کلاه سیاه چیست؟

برای کسب رتبه بالا در صفحه نتایج موتورهای جستجوگر سئو، وب سایت ها به سراغ روش ها و تکنیک های مختلفی می روند که در دو دسته مشخص می شوند. یکی از روش‌هایی که توسط دستورالعمل‌های موتورهای جستجو قابل قبول است به سئو کلاه سفید معروف است، در حالی که روش دیگری که توسط دستورالعمل‌های موتورهای جستجو قابل قبول نیست، به عنوان سئو کلاه سیاه شناخته می‌شود.

18) چند تکنیک معروف سئو کلاه سیاه چیست؟

کشاورزی پیوند
متن مخفی و غیره
صفحات دروازه یا درگاه
پنهان کاری
کلید واژه پر کردن
19) تفاوت بین پیوند “nofollow” و “dofollow” را بیان کنید

لینک های Nofollow از لینک آب عبور نمی کنند و تاثیری بر الگوریتم رتبه بندی گوگل ندارند. لینک Dofollow آب پیوند را عبور می دهد و بر الگوریتم رتبه بندی گوگل تأثیر می گذارد.

20) تفاوت بین PR (رتبه صفحه) و SERP (مطابقات موتور جستجو) چیست?

صفحه اول)

رتبه صفحه بر اساس لینک های ورودی با کیفیت از سایر وب سایت ها یا صفحات وب به صفحه وب یا یک وب سایت ما محاسبه می شود.

SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) قرار دادن وب سایت یا صفحات وب است که توسط موتور جستجو پس از یک پرس و جو یا ویژگی جستجو برگردانده می شود.

بهینه سازی وب سایت

21) چرا تگ عنوان در وب سایت ارزشمند است؟

تگ عنوان در سئو ضروری است، زیرا در مورد محتوای آن صفحه وب می گوید. از طریق تگ های عنوان فقط موتور جستجو به کاربر اطلاع می دهد که چه چیزی در صفحه وجود دارد.

22) ایجاد محتوا یا ساختن بک لینک چه چیزی مهمتر است؟

هر دو برای ایجاد محتوای با کیفیت ضروری هستند و برای ایجاد بک لینک به همان اندازه مهم هستند. اگرچه لینک بیلدینگ در ایجاد اقتدار به سایت و همچنین برای رتبه بندی مفید است، اما محتوای با کیفیت اولین عنصری است که در رتبه بندی بیشتر نقش دارد.

23) تفاوت بین SEO و SEM چیست؟

SEM (بازاریابی موتورهای جستجو)، برای ارتقای وب سایت از طریق تبلیغات پولی با افزایش دید آنها در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) در بخش تبلیغات استفاده می شود. در حالی که سئو در طراحی سایت برای افزایش رتبه ارگانیک یک سایت بهینه می کند.

24) اصطلاح LSI را توضیح دهید

LSI مخفف عبارت Latent Semantic Indexing است. این تکنیک برای به دست آوردن داده ها با مرتبط کردن کلمه به نزدیک ترین همتایان یا زمینه مشابه آن ایجاد شده است. به عنوان مثال، اگر چیزی را با کلمه کلیدی “CAR” جستجو می کنید، همه موارد مرتبط مانند اتومبیل های کلاسیک، حراجی های اتومبیل، اتومبیل بنتلی، مسابقه اتومبیل رانی و غیره را نشان می دهد.

25) چگونه بررسی می کنید که آیا کمپین سئو کار می کند یا خیر؟

برای بررسی اینکه آیا کمپین سئوی شما کار می کند یا خیر، اولین رویکرد بررسی آمار وب سایت است که به شما در مورد منشا ترافیک می گوید. راه دیگر بررسی این است که بر اساس کلمات کلیدی و عبارات کلیدی مرتبط جستجو کنید و به دنبال نتیجه جستجو بگردید. تعداد نتایج جستجو به شما نشان می دهد که آیا کمپین سئو شما کار می کند یا خیر.

سئو سایت

26) اگر روش ها یا تکنیک سئو شما کارساز نباشد، گام های بعدی شما چیست؟

اولین تلاش من این بود که مشکل را تجزیه و تحلیل کنم و آنها را مرحله به مرحله حل کنم

ابتدا سعی می کنم ببینم که آیا پروژه جدیدی است یا خیر، و سپس می خواهم دوباره کلمات کلیدی را بررسی کنم.
همچنین، من به دنبال کلمات کلیدی مرتبطی می گردم که می توانند مفید باشند.
حتی اگر صفحه وب و وب سایت به خوبی ایندکس شده اند و هنوز در 10 صفحه اول صفحه نتایج موتور جستجو ظاهر نمی شوند، سپس تغییراتی در متن صفحه، عنوان و توضیحات ایجاد می کنم.
اگر وب سایت به خوبی ایندکس نشده باشد یا از فهرست خارج نشود، ممکن است مشکلات جدی داشته باشد و ممکن است نیاز به کار مجدد باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *