خانه » آموزش » آموزش تولید محتوا در اینستاگرام با ایده های جذاب

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام با ایده های جذاب

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام با ایده های جذاب

 تولید محتوا در اینستاگرام در حال حاضر به این دلیل، این چنین مورد توجه و استقبال قرار گرفته است که اینستاگرام یک پلتفرم محبوب جهانی است و می تواند به برندسازی به نحو احسنت کمک کند. هر چقدر پیج شما فالوور بیشتری داشته باشد، صددرصد بیشتر دیده خواهد شد و همین امر باعث محبوبیت پیج برای کسب درآمدزایی هم می شود، به هرحال اینستاگرام هم مانند بسیاری از فضاهای تبلیغاتی دیگر استانداردهایی را می‌طلبد که شما باید با این استاندارد و استراتژی‌ها آشنایی داشته باشید. مهم تر از همه، ایده یابی است که یکی از مهمترین نکات برای موفقیت شما در فضای اینستاگرام، استفاده از ایده های خلاقانه است؛ به همین دلیل، در ادامه شما را با ایده های جذاب و کاربردی تولید محتوا در این فضای منحصر به فرد بیشتر آشنا خواهیم کرد.

تولید محتوا در اینستاگرام

استراتژی های تولید محتول در اینستاگرام

آموزش تولید محتوا به شما این نکته را یادآوری می کند که برای رسیدن به هدف خود در اینستاگرام بهتر است، یک سری قوانین و استراتژی ها را در نظر بگیرید. در غیر این صورت، بازخورد خوبی را نمی توانید در پایان کار انتظار داشته باشید. ما در ادامه به چند استراتژی مهم برای انجام تولید محتوا در فضای پرطرفدار اینستاگرام با شما صحبت خواهیم کرد تا سپس با ایده هایی جذاب به راحتی بتوانید ارتباط برقرار کنید.

  • شناخت مخاطب و رقبا

شما در ابتدا باید هدف خود را مشخص کنید؛ چرا که اگر هدف شما مشخص نباشد، مخاطب شما هم شناخته نمی شود. به همین دلیل، نمی توانید محصول و برند خود را به درستی معرفی کنید؛ همچنین زمانی که مخاطب خود را بشناسید، 100% می توانید رقبای خود را هم شناخته و استراتژی آنها را با توجه به ایده هایی که ارائه می دهند، مورد بررسی قرار دهید؛ سپس به صورت کاملا حرفه ای از ایده های رقبای خود الهام گرفته و در تولید محتوای خود البته بدون هیچ گونه کپی برداری، مورد استفاده قرار دهید.

  • هویت بصری

در فضایی مانند اینستاگرام شما با انواع محتوا روبرو می شوید و در این میان، اگر قصد دارید که در ذهن مخاطب خود ماندگار بمانید، باید یک هویت ایده آل را برای خود مشخص کنید. استفاده از طرح های گرافیکی و حرفه‌ای بدون شک در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند. البته برای این کار می توانید از مشاورین کاروکانتنت کمک بگیرید. به هر حال، کار با هر نوع نرم افزار گرافیکی شاید کمی سخت به نظر برسد و شما باید از کسانی که در این حوزه حرفه ای هستند، استفاده کنید.

شما باید بهترین زمان انتشار پست، استودیو حتی برگزاری لایو را بشناسید. این که شما چه نوع خدماتی را ارائه می دهید، می تواند زمان انتشار محتوای شما را مشخص کند. اگر مخاطب شما افراد کارمند هستند، طبیعتاً شب هنگام، بهترین زمان برای انتشار محتوا است؛ چرا که این افراد شب در حال استراحت هستند و معمولا گشت و گذاری در فضای اینستاگرام دارند.

موضوع شما به حوزه نوجوانان برمی‌گردد، بعد از ظهر می تواند زمان مناسبی باشد؛ چراکه اکثراً صبح را مشغول تحصیل هستند. به هر حال شما باید هدف خود را مشخص کنید و مخاطب را بشناسید، سپس زمان مناسبی را برای انتشار محتوا در نظر بگیرید که این چنین می توانید با توجه به ایده هایی که در ادامه بیان می کنیم، بهترین زمان را برای انتشار محتوا در نظر بگیرید.

  • تقویم محتوایی

عدم برنامه ریزی و مدیریت صحیح نتیجه ای جزء تباهی را به وجود نمی آورد و به همین دلیل، شما باید یک تقویم محتوایی داشته باشید که این چنین می توانید از اتلاف زمان و وقت خود جلوگیری کنید. در این صورت حتی حضور پررنگیدر فضای اینستاگرام خواهید داشت. شما در تقویم محتوایی خود مشخص می کنید که در چه تاریخی از چه نوع موضوع، پستی و چه عناصر گرافیکی قرار است، استفاده کنید. این برنامه ریزی به صورت پیوسته می تواند شما را با توجه به ایده های جذابی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، به موفقیت در حوزه خدمات تولید محتوا در این فضای محبوب برساند. چنان چه تقویم محتوایی نداشته باشید، احتمالا بسیاری از استانداردهای اینستاگرام را زیر پا خواهید گذاشت.

تقویم محتوایی تولید محتوای اینستاگرام

  • شخصیت ثابت و استوار

شما در فضای اینستاگرام باید سعی کنید که شخصیتی استوار داشته باشید. یعنی از این شاخه به آن شاخه پریدن را کاملاً کنار بگذارید؛ چرا که مخاطبان نمی توانند این گونه به شما اعتماد کنند. هر چقدر هم از ایده های جذاب و کاربردی استفاده کنید و بتوانید تولید محتوا در اینستاگرام را به بهترین شکل ممکن پیش ببرید، اما شخصیت استواری نداشته باشید، نتیجه کار به هیچ عنوان نتیجه قابل قبولی نخواهد بود.

شما باید با توجه به نوع موضوع و خدماتی که ارائه می دهید، یک لحن مشخص را برای خود در نظر بگیرید. شخصیت و هویت شما مهمترین چیزی است که کاربر به آن توجه می کند. خصوصاً در فضایی اینترنتی و آنلاین که به سختی اعتماد به دست می آید، حتی توجه به ریزترین جزئیات را نباید به هیچ عنوان نادیده گرفت.

ایده های جذاب برای تولید محتوا در اینستاگرام

در مورد چند استراتژی مهم برای انجام تولید محتوا در اینستاگرام با شما صحبت کرده ایم. بهتر است در ادامه ایده های جذابی که شما را می تواند در فضای اینستاگرام موفق کند را مورد بررسی قرار دهیم.اگر از ایده های جذاب استفاده کنید، قطعاً کاربران زیادی را مشتاق خواهید کرد تا صفحه شما را فالو کنند. محتوا هر چقدر جذاب تر باشد، کاربران بیشتری را به سمت خود جذب می کند.

  • پیشنهادهای شگفت انگیز

یکی از ایده های بسیار جذابی که برای انجام تولید محتوا در اینستاگرام می توان از آن استفاده کرد، استفاده از پیشنهادهای شگفت انگیز است؛ این پیشنهادها باعث می شوند تا مخاطب حس کند که بسیار خاص بوده و می تواند از این فرصت ویژه به نحو احسن استفاده کند. بسیاری از افراد از این ایده استفاده کرده و به نتیجه قابل توجهی آن دست یافته اند. به عنوان مثال ارسال رایگان محصول برای فالوورهایی که افراد زیادی را زیر پست شما تگ می کنند، می تواند بسیار ترغیب کننده باشد.

  • برگزاری مسابقه

برگزاری مسابقه می تواند ایده جذابی برای تولید محتوا در اینستاگرام باشد؛ چرا که نرخ تعامل پست شما را افزایش داده و می تواند بین فالوورها حس رقابت را به وجود آورد. البته ناگفته نماند که شما باید به تعداد لایک ها و کامنت های خود هم توجه کنید. به عنوان مثال شما محصولی را در صفحه خود به نمایش می گذارید و از فالوورهای خود در مورد اینکه چه چیزی را تشخیص می دهند، سوال می کنید.

فقط باید به خاطر داشته باشید که در فضای اینستاگرام همه چیز به خلاقیت شما بستگی دارد. اما در این میان، اگر از مجموعه های معتبری هم استفاده کنید، می توانید خدمات تولید محتوای خود را حرفه ای تر و بسیار اصولی تر دنبال کنید. به هر حال برگزاری مسابقه همیشه شیوه های مخصوص به خود را داشته که شما با توجه به سلیقه و هدفی که در صفحه خود دنبال می‌کنید، می‌توانید از مسابقه های گوناگون هم بهره مند شوید.

برگزاری مسابقه

  • انتشار نظرات کاربران

یکی دیگر از ایده های جذاب برای تولید محتوا در اینستاگرام می تواند استفاده از محتوای کاربران باشد. به این صورت که بعد از خرید محصول از پیج شما، کاربر نظر خود را نسبت به محصول بیان می کند و شما می توانید محتوایی که آنها بیان کرده اند را در پیج خود به راحتی منتشر کنید. صددرصد این کار باعث ایجاد تعامل بیشتری بین مشتری و پیج شما خواهد شد. همین امر به محبوبیت برند شما هم ختم می شود و مشتریان وفاداری را به وجود می آورد. این نکته را هم به خاطر داشته باشید که دیگر کاربران هم می توانند با اعتماد بیشتری از خدمات و محصولات شما استفاده کنند.

انتشار نظرات کاربران برای تولید محتوای اینستاگرام

  • تجزیه و تحلیل محتوا

یکی دیگر از شگردهای ایده یابی و تولید محتوا در اینستاگرام می تواند تجزیه و تحلیل محتوا باشد. متأسفانه برخی هنوز با این شگرد آشنایی نداشته و به همین دلیل است که شاید آنچنان که باید و شاید قادر به پیدا کردن ایده های جذاب و کاربردی برای تولید محتوای خود در فضای اینستاگرام نباشند.

شما برای اینکه در بازاریابی محتوا بتوانید عملکرد خود را ارزیابی کنید، بهتر است 1 هفته بعد یا حتی 1 ماه بعد، محتوای پیج خود را بررسی کرده و مشاهده کنید که کدام پست یا استوری بازخورد بیشتری داشته است. توصیه ما به شما این است که تعداد لایک ها، کامنت ها، بازدید ویدیو ها و حتی استوری ها را هم نادیده نگیرید.

 

کاروکانتنت بهترین مجموعه برای ایده یابی در اینستاگرام

به هیچ عنوان تولید محتوا در اینستاگرام کار سختی نیست. به این دلیل که، مجموعه ای مانند کاروکانتنت در خدمت شما است که در این راه شما را یاری کند. به هر حال امروزه شرکت هایی زیادی در زمینه خدمات تولید محتوا در فضاهای گوناگون مانند اینستاگرام فعالیت می کنند. در این میان، کارو کانتنت طبق نظرات کاربران یکی از برترین شرکت ها به شمار می آید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ایده یابی های جذاب اینستاگرام می توانید با کارشناسان و مشاوران این مجموعه ارتباط برقرار کنید و بهترین مشاوره ها را در این زمینه دریافت کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *