خانه » دسته‌بندی نشده » عمل بینی ترمیمی

عمل بینی ترمیمی

عمل بینی ترمیمی

درباره عمل بینی ترمیمی چقدر اطلاعات دارید؟

آیا می دانید در صورت عدم موفقیت عمل بینی باید چه کاری انجام داد؟

در این مقاله قصد داریم درباره عمل بینی ترمیمی و دیگر نکات مربوط به عمل بینی از جمله عوارض و پیامدهای آن صحبت کنیم. پیشنهاد می کنیم تا انتها با ما همراه باشید!

عمل زیبایی بینی نوعی جراحی زیبایی بینی است که امروزه متقاضیان بسیاری دارد. بسیاری از افراد از چهره خود و زیبایی آن رضایت کامل را ندارند و به دنبال ایجاد تغییری در قیافه خود هستند. عدم رضایت از چهره باعث می شود فرد اعتماد به نفس کافی را نداشته باشد و همیشه از حاضر شدن در اجتماع احساس ناخوشایندی داشته باشد. زیبایی چهره تا حد زیادی وابسته به اندازه و شکل بینی است. به همین خاطر افراد بسیاری مایل هستند با انجام عمل بینی چهره زیباتری داشته باشند.

عمل بینی ترمیمی

عمل بینی ترمیمی چیست؟

همه روزه بسیاری افراد تحت جراحی بینی قرار می گیرند و بعد از گذشت مدت زمانی از چهره جدید خود لذت می برند. اما این روند همیشه برقرار نیست.

گاهی ممکن است نتیجه عمل بینی مورد پسند داوطلب نباشد و با انتظارات او فاصله داشته باشد. این یکی از نمونه های عدم موفقیت جراحی بینی است. علاوه بر آن گاهی ممکن است به دلیل تجربه پایین جراح یا متخصص نبودن وی، اشتباهاتی در جراحی رخ دهد که باعث ایجاد صدمه به فرآیند تنفس او شود.

گاهی مجراهای تنفسی شخص بعد از جراحی تنگ شده و باعث می شود داوطلب در تنفس خود با مشکل مواجه شود. تمام این مواردی که گفته شد حکایت از عدم موفقیت جراحی بینی دارند. اما چاره کار چیست؟

چگونه باید این نقص ها را جبران کرد؟ برای رفع چنین مشکلاتی راه حل معمول انجام یک عمل بینی ترمیمی است. عمل ترمیمی بینی زمانی انجام می شود که نتیجه جراحی اولیه مطلوب نبوده یا آسیب های جانبی به ساختمان بینی وارد شده است.

چه کسانی نباید عمل بینی ترمیمی انجام دهند؟

عمل بینی ترمیمی مخصوص کسانی است که نتیجه مطلوب خود را از عمل بینی نگرفته اند. اما باید توجه کرد که زمانی می توان درباره نتیجه واقعی عمل بینی نظر داد که ورم بینی به طور کامل خوابیده باشد. پس اگر در روزهای اولیه بعد از باز کردن پانسمان بینی حس کردید فرم بینی شما آن چیزی نیست که انتظار داشتید، نباید عجله کنید و سریع درخواست عمل بینی ترمیمی دهید. حداقل شش ماه زمان لازم است تا ورم های بینی فروکش کند و بینی فرم نهایی و واقعی خود را نشان دهد. پس اگر یک بار عمل بینی انجام داده اید و فکر می کنید حاصل عمل بینی رضایت بخش نبوده باید تا برطرف شدن کامل ورم بینی صبر کنید.

از طرفی بینی بعد از جراحی بسیار آسیب پذیر می شود. پس باید مدت خوبی صبر کرد تا آسیب های وارده بهبود یابد و بعد از آن جراحی ثانویه انجام شود.

بهترین جراح بینی تهران

عوارض عمل بینی چیست؟

درست است که عمل بینی در رفع نقص های چهره و ارتقای زیبایی بسیار موثر است؛ اما باید دانست این جراحی عوارضی دارد که روند طبیعی زندگی را تحت الشعاع قرار می دهد. دانستن عوارض عمل بینی کمک می کند با دید بازتری درباره جراحی بینی تصمیم بگیرید.

اگر تا به حال از نزدیک فردی که تحت عمل زیبایی بینی قرار گرفته را دیده باشید احتمالا عوارضی که برای این افراد به وجود می آید را مشاهده کرده اید. کسانی که جراحی بینی انجام می دهند عموما چنین عوارضی را تجربه می کنند:

  • درد
  • خونریزی
  • ورم و کبودی
  • خشکی دهان و گرفتگی بینی

خشکی دهان و لب و گرفتگی بینی را شاید بتوان جزو آزاردهنده ترین عوارض عمل بینی دانست. به دلیل ترشح مداوم مایعات از بینی و خشک شدن آنها مجرای بینی دچار گرفتگی می شود. به همین دلیل فرد مجبور می شود از دهان خود نفس بکشد. تنفس از دهان باعث خشک شدن مداوم لب و دهان می شود. برای کاهش خشکی دهان می توان مصرف مداوم غذاهای مایع، آبمیوه و مرطوب کننده لب را موثر دانست.

عوارض عمل بینی

آیا عوارض عمل بینی خطرناک هستند؟

موارد ذکر شده عوارضی هستند که هر کس که عمل بینی انجام می دهد آنها را تجربه می کند. عوارض عمل بینی به طور معمول هیچ خطری ندارند. تنها عارضه خطرناکی که می توان برای عمل بینی متصور بود، ایجاد نقص در بویایی یا تنفس یا ایجاد نقص در ظاهر بینی است.

این موارد نیز تنها در صورتی رخ می دهد که جراح شما از تجربه کافی برخوردار نباشد و عملکرد او باعث ایجاد آسیب به بینی شما شود. بنابراین برای اینکه از بروز چنین عوارضی جلوگیری کنید بهتر است در انتخاب جراح خود دقت بسیاری به خرج دهید.

بینی استخوانی چیست و عمل بینی استخوانی چه ویژگی هایی دارد؟

اگر قصد داشته باشید جراحی بینی انجام دهید، حتما باید با این اصطلاح آشنا باشید. جراحان بینی، بینی افراد مختلف را بر اساس فرم و بافت آنها به دو دسته گوشتی و استخوانی تقسیم می کنند. عده زیادی از داوطلبان جراحی بینی، بینی هایی استخوانی دارند. عمل بینی استخوانی تفاوت هایی با عمل بینی گوشتی دارد.

بینی استخوانی به نوعی از بینی گفته می شود که ساختمان محکمی دارند و بافت غضروفی و استخوانی آنها سفت و مقاوم است. این گونه بینی ها، پوست نازکی نیز دارند و چربی زیر پوست آنها ضخامت کمی دارد.

افرادی که بینی استخوانی دارند و تصمیم به جراحی آن دارند، معمولا دچار قوز بینی یا بینی عقابی هستند یا مشکلاتی مانند انحراف بینی یا پولیپ بینی دارند. برای رفع این مشکلات می توان جراحی بینی انجام داد. درصد بیشتری از عمل بینی استخوانی معمولا با موفقیت همراه می شود.

عمل بینی استخوانی به چه شیوه ای انجام می شود؟

به دلیل ضخامت کمتر پوست بینی استخوانی، عمل این فرم از بینی با حساسیت کمتری همراه است. همچنین به خاطر اینکه ساختار بینی استخوانی مستحکم تر است، تغییرات لازم را به شکل آسانتری می توان اعمال کرد و این تغییرات روی بینی استخوانی می تواند شدیدتر نیز باشد.

برای عمل بینی استخوانی نیز مانند عمل بینی گوشتی معمولا روش باز بهترین انتخاب است. با روش باز می توان بیشترین تغییرات را اعمال کرد و جراحی اثربخش تری را انجام داد. اما با این حال روش بسته نیز می تواند روی بینی استخوانی مورد استفاده قرار بگیرد.

عمل بینی استخوانی

نتیجه عمل بینی استخوانی به چه شکل است؟

عمل بینی استخوانی علاوه بر این که راحت تر به نتیجه می رسد، شدت عوارض آن نیز کمتر است. عمل بینی گوشتی عوارض وخیم تری دارد و زمان لازم برای ریکاوری و بهبودی آن نیز بیشتر است. اما بینی استخوانی بعد از جراحی آسانتر و سریعتر ترمیم می شود و طول دوره نقاهت آن کمتر است.

به دلیل نازک تر بودن پوست بینی استخوانی، ترمیم و جوش خوردن پوست این بینی ها سریعتر انجام می شود.

عوارضی مانند ورم و کبودی به شکل خفیف تری روی بینی های استخوانی پدیدار می شوند.

برای عمل بینی استخوانی می توان با خیال راحت تری مدل فانتزی را انتخاب کرد. البته انتخاب مدل جراحی بستگی به نظر و تشخیص جراح دارد اما اگر بینی استخوانی دارید احتمالا قادر هستید مدل فانتزی را انتخاب کنید.

نتیجه گیری

اگر بینی استخوانی دارید، شانس نسبتا زیادی دارید که بتوانید با عمل بینی به یک چهره ایده آل و زیبا برسید. تنها باید بدانید که در انتخاب جراح باید بسیار دقت کنید تا مجبور نشوید بعد از جراحی، برای اصلاح بینی خود دست به عمل بینی ترمیمی بزنید.

با انتخاب درست جراح بخش زیادی از موفقیت جراحی بینی خود را رقم می زنید. همچنین باید نسبت به عوارض عمل بینی و راه های بهبود آن آشنا باشید و با آگاهی کامل تصمیم بگیرید.

پیشنهاد می کنیم به وبسایت دکتر تهران بیوتی با آدرس https://drtehranbeauty.com/  مراجعه کنید و از مقالات مفید این سایت درباره عمل بینی استفاده نمایید.

 

 

دیدگاه ها 1 دیدگاه
  1. نیوشا
    در تاریخ 1399\/12\/24 :

    ممنون مطلب خیلی خوبی بود

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *